ברית חדשה יומי - מורי דרך לומדים יחד

פרוטוקול קבוצת לימוד של הברית החדשה
מטעם אגודת מורי הדרך ובחסות אתר בדרך למורה דרך.

לוקס – פרק יד'

בְּשַׁבָּת אַחַת נִכְנַס לֶאֱכֹל לֶחֶם בְּבֵיתוֹ שֶׁל אֶחָד מֵרָאשֵׁי הַפְּרוּשִׁים, וְהֵם הִתְבּוֹנְנוּ בּוֹ בִּדְרִיכוּת. 2 וְהִנֵּה לְפָנָיו אִישׁ שֶׁגּוּפוֹ תָּפוּחַ מִמַּיִם. 3 פָּנָה יֵשׁוּעַ לְבַעֲלֵי הַתּוֹרָה וְהַפְּרוּשִׁים וְשָׁאַל: “הֲמֻתָּר לְרַפֵּא בְּשַׁבָּת אוֹ לֹא?” 4 אַךְ הַלָּלוּ שָׁתְקוּ. אָז הֶחֱזִיק בּוֹ, רִפֵּא אוֹתוֹ וְשִׁלַּח אוֹתוֹ. 5 הוֹסִיף וְאָמַר לָהֶם: “מִי מִכֶּם, שֶׁחֲמוֹרוֹ אוֹ שׁוֹרוֹ יִפֹּל לְתוֹךְ בְּאֵר, לֹא יְמַהֵר לְהַעֲלוֹתוֹ בְּיוֹם הַשַּׁבָּת?” 6 עַל זֹאת לֹא יָכְלוּ לַעֲנוֹת. 7 כִּרְאוֹתוֹ כֵּיצַד בּוֹחֲרִים לָהֶם הַמֻּזְמָנִים אֶת הַמְּקוֹמוֹת הַמְכֻבָּדִים, אָמַר לָהֶם מָשָׁל: 8 “כַּאֲשֶׁר מִישֶׂהוּ מַזְמִין אוֹתְךָ לַחֲתֻנָּה אַל תָּסֵב בַּמָּקוֹם הַמְכֻבָּד בְּיוֹתֵר, שֶׁמָּא הִזְמִין אִישׁ נִכְבָּד מִמְּךָ; 9 וּמִי שֶׁהִזְמִין אוֹתְךָ וְאוֹתוֹ יָבוֹא וְיֹאמַר לְךָ ‘תֵּן מָקוֹם לָאִישׁ הַזֶּה’, וְאָז תֵּלֵךְ בְּבֹשֶׁת פָּנִים לִתְפֹּס אֶת הַמָּקוֹם הָאַחֲרוֹן. 10 אַדְּרַבָּא, כְּשֶׁאַתָּה מֻזְמָן לֵךְ וְהָסֵב בַּמָּקוֹם הָאַחֲרוֹן; וְכַאֲשֶׁר יָבוֹא זֶה שֶׁהִזְמִין אוֹתְךָ וְיֹאמַר לְךָ ‘עֲלֵה יְדִידִי’, יִהְיֶה לְךָ כָּבוֹד לְעֵינֵי כָּל הַמְסֻבִּים עִמְּךָ. 11 כִּי כָּל הַמְרוֹמֵם אֶת עַצְמוֹ יֻשְׁפַּל וְהַמַּשְׁפִּיל אֶת עַצְמוֹ יְרוֹמַם.” 12 וְגַם לָאִישׁ שֶׁהִזְמִין אוֹתוֹ אָמַר: “כַּאֲשֶׁר אַתָּה עוֹרֵךְ סְעוּדַת צָהֳרַיִם אוֹ סְעוּדַת עֶרֶב, אַל תִּקְרָא לִידִידֶיךָ, אַף לֹא לְאַחֶיךְ וּקְרוֹבֶיךָ וְלֹא לִשְׁכֵנֶיךָ הָעֲשִׁירִים, שֶׁמָּא יַזְמִינוּךָ גַּם הֵם וְזֶה יִהְיֶה גְּמוּלְךָ. 13 כְּשֶׁאַתָּה עוֹרֵךְ מִשְׁתֶּה הַזְמֵן אֶת הָעֲנִיִּים, אֶת בַּעֲלֵי הַמּוּם, אֶת הַפִּסְחִים וְהָעִוְרִים. 14 וְאַשְׁרֶיךָ שֶׁאֵין לָהֶם לִגְמֹל לְךָ, כִּי בִּתְחִיַּת הַצַּדִּיקִים יְשֻׁלַּם לְךָ.” 15 אֶחָד מִן הַמְסֻבִּים שֶׁשָּׁמַע אֶת הַדְּבָרִים הָאֵלֶה אָמַר אֵלָיו: “אַשְׁרֵי הָאוֹכֵל לֶחֶם בְּמַלְכוּת הָאֱלֹהִים.”

16 הֵשִׁיב לוֹ יֵשׁוּעַ: “אִישׁ אֶחָד עָרַךְ סְעוּדָה גְּדוֹלָה וְהִזְמִין אֲנָשִׁים רַבִּים. 17 סָמוּךְ לִשְׁעַת הַסְּעוּדָה שָׁלַח אֶת עַבְדּוֹ לוֹמַר לַמֻּזְמָנִים ‘בּוֹאוּ, כִּי הַכֹּל כְּבָר מוּכָן.’ 18 אַךְ כֻּלָּם הֵחֵלּוּ לְהִתְנַצֵּל פֶּה אֶחָד. הָרִאשׁוֹן אָמַר: ‘קָנִיתִי שָׂדֶה וַאֲנִי חַיַב לָצֵאת לִרְאוֹתוֹ. אֲנִי מְבַקֵּשׁ מִמְּךָ, קַבֵּל אֶת הִתְנַצְּלוּתִי.’ 19 אַחֵר אָמַר ‘קָנִיתִי חֲמִשָּׁה צִמְדֵי שְׁוָרִים וַאֲנִי הוֹלֵךְ לִבְחֹן אוֹתָם. אֲנִי מְבַקֵּשׁ מִמְּךָ, קַבֵּל אֶת הִתְנַצְּלוּתִי.’ 20 וְאַחֵר אָמַר ‘נָשָׂאתִי אִשָּׁה וְלָכֵן אֵינֶנִּי יָכוֹל לָבוֹא.’ 21 כְּשֶׁחָזַר הָעֶבֶד וְסִפֵּר לַאֲדוֹנָיו אֶת הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, הִתְכַּעֵס בַּעַל הַבַּיִת וְאָמַר לְעַבְדּוֹ, ‘צֵא מַהֵר אֶל רְחוֹבוֹת הָעִיר וְאֶל סִמְטְאוֹתֶיהָ וְהָבֵא הֵנָּה אֶת הָעֲנִיִּים, אֶת בַּעֲלֵי הַמּוּם, אֶת הָעִוְרִים וְהַפִּסְחִים.’ 22 אָמַר הָעֶבֶד, ‘אֲדוֹנִי, מַה שֶּׁצִּוִּיתָ נַעֲשָׂה וַעֲדַיִן יֵשׁ מָקוֹם.’ 23 אָמַר הָאָדוֹן אֶל הָעֶבֶד, ‘צֵא אֶל הַדְּרָכִים וְאֶל הַמִּשְׁעוֹלִים וְאַלֵּץ אֲנָשִׁים לְהִכָּנֵס כְּדֵי שֶׁיִּמָּלֵא בֵּיתִי.’ 24 אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם, אִישׁ מֵאוֹתָם הָאֲנָשִׁים שֶׁהֻזְמְנוּ לֹא יִטְעַם אֶת סְעוּדָתִי.” 25 הֲמוֹן עַם רַב הָלְכוּ אִתּוֹ; פָּנָה אֲלֵיהֶם וְאָמַר: 26 “מִי שֶׁבָּא אֵלַי וְאֵינֶנּוּ שׂוֹנֵא אֶת אָבִיו וְאֶת אִמּוֹ, אֶת אִשְׁתּוֹ וְאֶת בָּנָיו, אֶת אֶחָיו וְאֶת אַחְיוֹתָיו וְאַף אֶת נַפְשׁוֹ שֶׁלּוֹ, אֵינוֹ יָכוֹל לִהְיוֹת תַּלְמִידִי. 27 מִי שֶׁאֵינוֹ נוֹשֵׁא אֶת צְלָבוֹ וְאֵינוֹ בָּא אַחֲרַי אֵינֶנּוּ יָכוֹל לִהְיוֹת תַּלְמִידִי. 28 מִי מִכֶּם, הֶחָפֵץ לִבְנוֹת מִגְדָּל, לֹא יֵשֵׁב תְּחִלָּה וִיחַשֵּׁב אֶת הַהוֹצָאוֹת, לְבָרֵר אִם יֵשׁ לְאֵל יָדוֹ לְהַשְׁלִים אוֹתוֹ? 29 שֶׁהֲרֵי אִם אַחֲרֵי שֶׁהִנִּיחַ יְסוֹד לֹא יוּכַל לְסַיֵּם, כָּל רוֹאָיו יַתְחִילוּ לִלְעֹג לוֹ וְיֹאמְרוּ: 30 ‘הָאִישׁ הַזֶּה הִתְחִיל לִבְנוֹת וְלֹא הָיָה יָכוֹל לִגְמֹר!’ 31 אוֹ אֵיזֶה מֶלֶךְ, הַיּוֹצֵא לַעֲרֹךְ מִלְחָמָה נֶגֶד מֶלֶךְ אַחֵר, לֹא יֵשֵׁב תְּחִלָּה וְיִשְׁקֹל אִם יֵשׁ בִּיכָלְתּוֹ לָצֵאת בַּעֲשֶׂרֶת אֲלָפִים לִקְרַאת הַבָּא עָלָיו בְּעֶשְׂרִים אֶלֶף? 32 אִם לֹא יוּכַל, יִשְׁלַח אֵלָיו מִשְׁלַחַת בְּעוֹדֶנּוּ רָחוֹק וְיִשְׁאַל לִתְנָאֵי שָׁלוֹם. 33 לְפִיכָךְ כָּל אִישׁ מִכֶּם שֶׁאֵינֶנּו מְוַתֵּר עַל כָּל רְכוּשׁוֹ אֵינוֹ יָכוֹל לִהְיוֹת תַּלְמִידִי.

34 הַמֶּלַח הוּא טוֹב; אַךְ אִם גַּם לַמֶּלַח תֹּאבַד מְלִיחוּתוֹ, כֵּיצַד תֻּחְזַר לוֹ? 35 אֵין הוּא מוֹעִיל לֹא לָאֲדָמָה וְלֹא לַדֹּמֶן; הַחוּצָה מַשְׁלִיכִים אוֹתוֹ. מִי שֶׁאָזְנַיִם לוֹ לִשְׁמֹעַ, שֶׁיִּשְׁמַע!”

[07/06/2023, 20:03:19] Itamar Ben David: יד
1
*בְּשַׁבָּת אַחַת נִכְנַס לֶאֱכֹל לֶחֶם בְּבֵיתוֹ שֶׁל אֶחָד מֵרָאשֵׁי הַפְּרוּשִׁים, וְהֵם הִתְבּוֹנְנוּ בּוֹ בִּדְרִיכוּת.*
2
*וְהִנֵּה לְפָנָיו אִישׁ שֶׁגּוּפוֹ תָּפוּחַ מִמַּיִם. *
3
*פָּנָה יֵשׁוּעַ לְבַעֲלֵי הַתּוֹרָה וְהַפְּרוּשִׁים וְשָׁאַל: “הֲמֻתָּר לְרַפֵּא בְּשַׁבָּת אוֹ לֹא?”*
4
*אַךְ הַלָּלוּ שָׁתְקוּ. אָז הֶחֱזִיק בּוֹ, רִפֵּא אוֹתוֹ וְשִׁלַּח אוֹתוֹ.*
5
*הוֹסִיף וְאָמַר לָהֶם: “מִי מִכֶּם, שֶׁחֲמוֹרוֹ אוֹ שׁוֹרוֹ יִפֹּל לְתוֹךְ בְּאֵר, לֹא יְמַהֵר לְהַעֲלוֹתוֹ בְּיוֹם הַשַּׁבָּת?”*
6
*עַל זֹאת לֹא יָכְלוּ לַעֲנוֹת.*
7
*כִּרְאוֹתוֹ כֵּיצַד בּוֹחֲרִים לָהֶם הַמֻּזְמָנִים אֶת הַמְּקוֹמוֹת הַמְכֻבָּדִים, אָמַר לָהֶם מָשָׁל:*
8
*”כַּאֲשֶׁר מִישֶׂהוּ מַזְמִין אוֹתְךָ לַחֲתֻנָּה אַל תָּסֵב בַּמָּקוֹם הַמְכֻבָּד בְּיוֹתֵר, שֶׁמָּא הִזְמִין אִישׁ נִכְבָּד מִמְּךָ; *
9
*וּמִי שֶׁהִזְמִין אוֹתְךָ וְאוֹתוֹ יָבוֹא וְיֹאמַר לְךָ ‘תֵּן מָקוֹם לָאִישׁ הַזֶּה’, וְאָז תֵּלֵךְ בְּבֹשֶׁת פָּנִים לִתְפֹּס אֶת הַמָּקוֹם הָאַחֲרוֹן.*
10
*אַדְּרַבָּא, כְּשֶׁאַתָּה מֻזְמָן לֵךְ וְהָסֵב בַּמָּקוֹם הָאַחֲרוֹן; וְכַאֲשֶׁר יָבוֹא זֶה שֶׁהִזְמִין אוֹתְךָ וְיֹאמַר לְךָ ‘עֲלֵה יְדִידִי’, יִהְיֶה לְךָ כָּבוֹד לְעֵינֵי כָּל הַמְסֻבִּים עִמְּךָ.*
11
*כִּי כָּל הַמְרוֹמֵם אֶת עַצְמוֹ יֻשְׁפַּל וְהַמַּשְׁפִּיל אֶת עַצְמוֹ יְרוֹמַם.”*
12
*וְגַם לָאִישׁ שֶׁהִזְמִין אוֹתוֹ אָמַר: “כַּאֲשֶׁר אַתָּה עוֹרֵךְ סְעוּדַת צָהֳרַיִם אוֹ סְעוּדַת עֶרֶב, אַל תִּקְרָא לִידִידֶיךָ, אַף לֹא לְאַחֶיךְ וּקְרוֹבֶיךָ וְלֹא לִשְׁכֵנֶיךָ הָעֲשִׁירִים, שֶׁמָּא יַזְמִינוּךָ גַּם הֵם וְזֶה יִהְיֶה גְּמוּלְךָ.*
13
*כְּשֶׁאַתָּה עוֹרֵךְ מִשְׁתֶּה הַזְמֵן אֶת הָעֲנִיִּים, אֶת בַּעֲלֵי הַמּוּם, אֶת הַפִּסְחִים וְהָעִוְרִים.*
14
*וְאַשְׁרֶיךָ שֶׁאֵין לָהֶם לִגְמֹל לְךָ, כִּי בִּתְחִיַּת הַצַּדִּיקִים יְשֻׁלַּם לְךָ.”*
[07/06/2023, 20:03:20] Itamar Ben David:   15
*אֶחָד מִן הַמְסֻבִּים שֶׁשָּׁמַע אֶת הַדְּבָרִים הָאֵלֶה אָמַר אֵלָיו: “אַשְׁרֵי הָאוֹכֵל לֶחֶם בְּמַלְכוּת הָאֱלֹהִים.”*
16
*הֵשִׁיב לוֹ יֵשׁוּעַ: “אִישׁ אֶחָד עָרַךְ סְעוּדָה גְּדוֹלָה וְהִזְמִין אֲנָשִׁים רַבִּים.*
17
* סָמוּךְ לִשְׁעַת הַסְּעוּדָה שָׁלַח אֶת עַבְדּוֹ לוֹמַר לַמֻּזְמָנִים ‘בּוֹאוּ, כִּי הַכֹּל כְּבָר מוּכָן.’*
18
*אַךְ כֻּלָּם הֵחֵלּוּ לְהִתְנַצֵּל פֶּה אֶחָד. הָרִאשׁוֹן אָמַר: ‘קָנִיתִי שָׂדֶה וַאֲנִי חַיַב לָצֵאת לִרְאוֹתוֹ. אֲנִי מְבַקֵּשׁ מִמְּךָ, קַבֵּל אֶת הִתְנַצְּלוּתִי.’*
19
*אַחֵר אָמַר ‘קָנִיתִי חֲמִשָּׁה צִמְדֵי שְׁוָרִים וַאֲנִי הוֹלֵךְ לִבְחֹן אוֹתָם. אֲנִי מְבַקֵּשׁ מִמְּךָ, קַבֵּל אֶת הִתְנַצְּלוּתִי.’*
20
*וְאַחֵר אָמַר ‘נָשָׂאתִי אִשָּׁה וְלָכֵן אֵינֶנִּי יָכוֹל לָבוֹא.’*
21
*כְּשֶׁחָזַר הָעֶבֶד וְסִפֵּר לַאֲדוֹנָיו אֶת הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, הִתְכַּעֵס בַּעַל הַבַּיִת וְאָמַר לְעַבְדּוֹ, ‘צֵא מַהֵר אֶל רְחוֹבוֹת הָעִיר וְאֶל סִמְטְאוֹתֶיהָ וְהָבֵא הֵנָּה אֶת הָעֲנִיִּים, אֶת בַּעֲלֵי הַמּוּם, אֶת הָעִוְרִים וְהַפִּסְחִים.’*
22
*אָמַר הָעֶבֶד, ‘אֲדוֹנִי, מַה שֶּׁצִּוִּיתָ נַעֲשָׂה וַעֲדַיִן יֵשׁ מָקוֹם.’*
23
*אָמַר הָאָדוֹן אֶל הָעֶבֶד,’צֵא אֶל הַדְּרָכִים וְאֶל הַמִּשְׁעוֹלִים וְאַלֵּץ אֲנָשִׁים לְהִכָּנֵס כְּדֵי שֶׁיִּמָּלֵא בֵּיתִי.’*
24
*אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם, אִישׁ מֵאוֹתָם הָאֲנָשִׁים שֶׁהֻזְמְנוּ לֹא יִטְעַם אֶת סְעוּדָתִי.”*
[07/06/2023, 20:03:21] Itamar Ben David:   25
*הֲמוֹן עַם רַב הָלְכוּ אִתּוֹ; פָּנָה אֲלֵיהֶם וְאָמַר:*
26
*”מִי שֶׁבָּא אֵלַי וְאֵינֶנּוּ שׂוֹנֵא אֶת אָבִיו וְאֶת אִמּוֹ, אֶת אִשְׁתּוֹ וְאֶת בָּנָיו, אֶת אֶחָיו וְאֶת אַחְיוֹתָיו וְאַף אֶת נַפְשׁוֹ שֶׁלּוֹ, אֵינוֹ יָכוֹל לִהְיוֹת תַּלְמִידִי.*
27
*מִי שֶׁאֵינוֹ נוֹשֵׁא אֶת צְלָבוֹ וְאֵינוֹ בָּא אַחֲרַי אֵינֶנּוּ יָכוֹל לִהְיוֹת תַּלְמִידִי.*
28
*מִי מִכֶּם, הֶחָפֵץ לִבְנוֹת מִגְדָּל, לֹא יֵשֵׁב תְּחִלָּה וִיחַשֵּׁב אֶת הַהוֹצָאוֹת, לְבָרֵר אִם יֵשׁ לְאֵל יָדוֹ לְהַשְׁלִים אוֹתוֹ?*
29
*שֶׁהֲרֵי אִם אַחֲרֵי שֶׁהִנִּיחַ יְסוֹד לֹא יוּכַל לְסַיֵּם, כָּל רוֹאָיו יַתְחִילוּ לִלְעֹג לוֹ וְיֹאמְרוּ:*
30
* ‘הָאִישׁ הַזֶּה הִתְחִיל לִבְנוֹת וְלֹא הָיָה יָכוֹל לִגְמֹר!’*
31
*אוֹ אֵיזֶה מֶלֶךְ, הַיּוֹצֵא לַעֲרֹךְ מִלְחָמָה נֶגֶד מֶלֶךְ אַחֵר, לֹא יֵשֵׁב תְּחִלָּה וְיִשְׁקֹל אִם יֵשׁ בִּיכָלְתּוֹ לָצֵאת בַּעֲשֶׂרֶת אֲלָפִים לִקְרַאת הַבָּא עָלָיו בְּעֶשְׂרִים אֶלֶף?*
32
*אִם לֹא יוּכַל, יִשְׁלַח אֵלָיו מִשְׁלַחַת בְּעוֹדֶנּוּ רָחוֹק וְיִשְׁאַל לִתְנָאֵי שָׁלוֹם.*
33
*לְפִיכָךְ כָּל אִישׁ מִכֶּם שֶׁאֵינֶנּו מְוַתֵּר עַל כָּל רְכוּשׁוֹ אֵינוֹ יָכוֹל לִהְיוֹת תַּלְמִידִי.*
34
*הַמֶּלַח הוּא טוֹב; אַךְ אִם גַּם לַמֶּלַח תֹּאבַד מְלִיחוּתוֹ, כֵּיצַד תֻּחְזַר לוֹ?*
35
*אֵין הוּא מוֹעִיל לֹא לָאֲדָמָה וְלֹא לַדֹּמֶן; הַחוּצָה מַשְׁלִיכִים אוֹתוֹ. מִי שֶׁאָזְנַיִם לוֹ לִשְׁמֹעַ, שֶׁיִּשְׁמַע!”*
[07/06/2023, 20:03:21] Itamar Ben David: https://open.spotify.com/episode/5Tcnsecob6FnyFxHBWYQDV?si=rd9ApnMWQryeMZbb_JE5Og&context=spotify%3Ashow%3A2rXEL9fo2QVdCWzDlAhZCh
[07/06/2023, 20:10:55] Itamar Ben David: ‎POLL:
כיצד אני עובר על הפרק היומי
‎OPTION: קורא/ת בערב (10 votes)
‎OPTION: מאזינ/ה לפודקאסט בערב (2 votes)
‎OPTION: קורא/ת במהלך היום (17 votes)
‎OPTION: מאזינ/ה לפודקאסט במהלך היום (1 vote)
‎OPTION: קורא/ת את הפרק, מאזינ/ה לפודקאסט, עובר/ת על הדיון היומי, רושמ/ת הערות להדרכה כל זה לאור הנר עד חצות (4 votes)
[07/06/2023, 20:11:25] Itamar Ben David: שימו לב שאפשר לבחור יותר מתשובה אחת
[08/06/2023, 7:59:42] Itamar Ben David: ‎Itamar Ben David changed this group’s settings to allow all participants to send messages to this group
[08/06/2023, 8:00:30] Itamar Ben David: בוקר חדש ברית חדשה! לוקאס פרק י״ד. נזכיר שהדגש בקבוצה זה עצם קריאת הפרק, הדיונים זה רק בונוס.
[08/06/2023, 8:56:06] Itamar Ben David: פסוק 1 מה זה ראשי הפרושים? כלומר מאנשי הסנהדרין?
[08/06/2023, 8:56:28] Itamar Ben David: פסוק 2 אנחנו יודעים איזו מחלה זה להיות תפוח מנוזלים?
[08/06/2023, 8:58:01] Itamar Ben David: פסוק 14- אין תחיית המתים כולם? הלי קשר לאם הם צדיקים או לא?
[08/06/2023, 9:02:23] Itamar Ben David: פסוקים 18-21 מהדהדים את נוהל הקרב לאפשר לאנשים לפרוש לפני המלחמה מסיבות שונות, דברים כ: מִי-הָאִישׁ אֲשֶׁר בָּנָה בַיִת-חָדָשׁ וְלֹא חֲנָכוֹ, יֵלֵךְ וְיָשֹׁב לְבֵיתוֹ: פֶּן-יָמוּת, בַּמִּלְחָמָה, וְאִישׁ אַחֵר, יַחְנְכֶנּוּ. ו וּמִי-הָאִישׁ אֲשֶׁר-נָטַע כֶּרֶם, וְלֹא חִלְּלוֹ–יֵלֵךְ, וְיָשֹׁב לְבֵיתוֹ: פֶּן-יָמוּת, בַּמִּלְחָמָה, וְאִישׁ אַחֵר, יְחַלְּלֶנּוּ. ז וּמִי-הָאִישׁ אֲשֶׁר-אֵרַשׂ אִשָּׁה, וְלֹא לְקָחָהּ–יֵלֵךְ, וְיָשֹׁב לְבֵיתוֹ: פֶּן-יָמוּת, בַּמִּלְחָמָה, וְאִישׁ אַחֵר, יִקָּחֶנָּה. השאלה היא למה לעורר את האסוציאציה הזו? האם ההזמנה למלכות השמיים נחשבת לקרב? האם יש פחד להיכנס למלכות שמיים כמו פחד מקרב?
[08/06/2023, 9:05:07] Itamar Ben David: ההקשר של היערכות למלחמה מתחזק מפסוק 31. מה הכוונה? מלחמה בשטן? מה זה
[08/06/2023, 10:38:56] Itamar Ben David: כל הכבוד למרינה דני ודורית! איזו שקדנות. מוזמנים להמשיך למלא את הסקר, אנחנו בשלב הדיון הפתוח פרק אחרון לשבוע זה.
[08/06/2023, 12:19:15] ~ Steven A.B: גם אם זה קשור למלחמה בשטן, זה בעקיפין. זה רק משל שבא להסביר שעלינו להיות חכמים ומחושבים לפני כל דבר שאנחנו עושים פן תבוא עלינו תבוסה את ילעגו לנו.
[08/06/2023, 12:22:24] Itamar Ben David: כל הקטע של פסוקים 26-32 די לוחמני ומהדהד את זה לכם תהיתי.
[08/06/2023, 12:31:41] ~ עופר מארצנו לעצמנו: איש תפוח ממים – מה האבחנה הרפואית?
[08/06/2023, 12:35:37] ~ Gabriel Fridman: 26,,, מי שאיננו שונא את כולם אינו יכול להיות תלמידי …כלומר מי שלא שונא לא יכול להיות תלמידי…לא הגיוני או שאני לא קורא נכון או הפוך על הפוך.
[08/06/2023, 12:50:59] Itamar Ben David: אתה קורא נכון. מלא רגש משיחנו.
[08/06/2023, 12:51:20] ~ עופר מארצנו לעצמנו: פסוק קשה
[08/06/2023, 12:51:55] ~ עופר מארצנו לעצמנו: מטרתו כנראה לא לעשות הנחות… אבל מסמן עקרון של כת
[08/06/2023, 12:58:46] ~ Dorit Epstein Tour Guide: מאוד לוחמני. מאוד דורשני. קצת מוזר למישהו שעוזר להמונים..
[08/06/2023, 13:01:33] ~ עופר מארצנו לעצמנו: יש סיפור דומה על האר”י הקדוש שאמר לתלמידיו שילכו עימו לקבל את המשיח ואז התחילו תלמידים להגיד שהם רק צריכים לסדר משהו לפני… באותו רגע אמר שההזדמנות הוחמצה
[08/06/2023, 13:04:41] Itamar Ben David: בכל ערב שבת היה יוצא האר”י עם תלמידיו אל שדה הסמוך לעיר צפת ושם היו מקבלים את פני השבת.
באחד מערבי שבת קרא האר”י לתלמידיו והכריז בפניהם בהתרגשות: “הבה ונצא לקבל את פני משיח צדקנו!” תלמידיו התרגשו עד מאוד, וענו לרבם בהתלהבות: “נצא לקבל את פני המשיח.”
פנו התלמידים לצאת מן העיר, כאשר אחד מהם ביקש את סליחת חבריו: “חברים יקרים, האם תוכלו להמתין לי עד שאודיע לבני ביתי שאני יוצא לקבל את פני המשיח?” כששמעו חבריו את בקשתו פנו אל רבם וביקשו אף הם להתעכב כמה דקות, עד שכל אחד ילך וייפרד ממשפחתו.
הלכו התלמידים במהירות למשפחותיהם, וכשחזרו מצאו את האר”י ממתין להם ופניו חיוורות, “הייתה זו שעת רצון לביאת המשיח, אך השתהינו והחמצנו את הרגע.”
[08/06/2023, 13:05:03] Itamar Ben David: אני מנחש שזו אגדה חסידית צריך לבדוק את המקור
[08/06/2023, 13:05:24] ~ עופר מארצנו לעצמנו: אכן
[08/06/2023, 13:05:46] ~ עופר מארצנו לעצמנו: מי יודע..אולי בהשראת ישוע 😁
[08/06/2023, 13:06:46] ~ עופר מארצנו לעצמנו: סיפור אחר מדבר על כך שהיו מחלוקות ביניהם ולא שלום ואחדות ולכן המשיח לא הגיע
[08/06/2023, 13:14:32] Itamar Ben David: לא מופרך.
[08/06/2023, 13:15:15] Itamar Ben David: זה מנוגד למה שישוע מלמד. דווקא מחלוקת כך נראה מעידה על בוא המשיח, לפחות בשלב הראשון.
[08/06/2023, 13:16:42] ~ עופר מארצנו לעצמנו: לא הורסים סיפור טוב עם עובדות – לא המציאו מורי הדרך אלא החסידים…
[08/06/2023, 15:17:25] ~ Hughie: ‎~ Hughie left
[08/06/2023, 15:52:23] ~ קובי ברדה Kobby Barda: פט רוברטסון, הטלוונגליסט הציוני בן ה- 95 הלך לעולמו לפני זמן קצר:
https://twitter.com/kobbybarda/status/1666787030183944193?s=20
[08/06/2023, 16:05:14] ~ Joanna: ‎This message was deleted by admin Itamar Ben David.
[08/06/2023, 16:13:44] ~ Roni Houbani: ‎This message was deleted by admin Itamar Ben David.
[08/06/2023, 16:17:32] ~ עופר מארצנו לעצמנו: ‎This message was deleted by admin Itamar Ben David.
[08/06/2023, 16:23:16] ~ Steven A.B: הדגש הוא לא השינאה, אלא על הדבקות באלוהים ובאמת.
האם יש משהו בעולם הזה ששווה עבורו להפסיק להיות נאמן לאלוהים?
האם אני אמכור את האמונה והנאמנות שלי לאלוהים בכסף? באהבה לאישה? באהבה למשפחה?
אם המשפחה תגיד לי לא להאמין, האם אני מוכן להפסיק להאמין כי המשפחה שלי חשובה לי יותר מאלוהים?

כמובן שמשפחה היא חשובה, אבל ישוע מלמד אותנו על סדר עדיפויות.
[08/06/2023, 16:24:55] ~ Opher: אבל כאן הוא מדבר על שנאה, לא על אהבה…
מי שאינו *שונא* את כולם.
אולי יש משמעות נוספת למילה שנאה?
[08/06/2023, 16:25:29] ~ Opher: ישוע אומר שאני צריך לשנוא כדי להיות תלמיד שלו?
[08/06/2023, 16:29:13] ~ Jonatan Orlev: שמעתי פעם משהו מעניין בנושא שאומר שכמו שהמרחק בין שנאה לאהבה הוא רחוק, ככה המרחק בין אהבה טבעית אנושית שיש לכל אחד לאחיו לבין אהבה כלפי המשיח, מי שהקריב חייו למען כולם. סוג של הקצנה של סיטואציה על מנת להדגיש את ההבדל
[08/06/2023, 16:33:25] ~ עופר מארצנו לעצמנו: מה המלה במקור היווני שתורגם לשנאה?
[08/06/2023, 16:33:30] ~ Steven A.B: אני לא מאמין כך. צריך לקרוא את המשפט הזה בקונטקסט הכללי של הברית החדשה, והברית החדשה מלמדת אותנו לאהוב. הברית החדשה מלמדת אותנו לאהוב עד כדי לתת את הנפשינו בעד חברינו, כמו שנקרא ביוחנן ט”ו: אֵין אַהֲבָה גְּדוֹלָה מֵאַהֲבָתוֹ שֶׁל הַנּוֹתֵן אֶת נַפְשׁוֹ בְּעַד יְדִידָיו.
ישוע מלמד אותנו לאהוב. אני סבור שהשינאה היא בכל הנוגע לדברים שיכולים לסחוף אותנו מהאמונה או להסית אותנו ממנה. על כן ישוע מקצין את זה שיהיה ברור. אני הייתי מפרש את זה כך:
תאהב עד הסוף כל אדם, אבל תשנא מה שמסית אותנו מהאמונה.
[08/06/2023, 16:51:50] ~ Ezequiel Tete יחזקאל: שלום לכולם.
כבר שבועות אני מרפרף בהודעות שלכם (כי יש כל כך הרבה) ובעיקר רואה שלושה ארבעה כותבים מרכזיים. אני חייב לומר מצד אחד תודה לכם על הזמן שאתם מקדישים לקבוצה. כל הכבוד.
מצד שני אני חושש שאין כאן באמת תוכן לימודי למורי דרך בכלל ולאלו שעובדים עם אוונגלים בפרט.
אני מכבד את אמונתו של כל אדם אך בהוראת דרך אין לאמונתו של המדריך תפקיד ומרבות מן ההודעות משתקף באופן גלוי הצד האמוני של הכותבים. לרבות מן הקבוצות מצטרף פסטור או יותר מאחד שהוא זה האמון, לפי ראות עיניי, על החלק האמוני של הסיור. לא תפקידו של מורה הדרך הישראלי , תהיה אמונתו אשר תהיה, ללמד את המאמין מה ישוע מלמד כי הרי זו פרשנות ולא עובדות. אחלה שאתם חולקים את הפרשנות שלכם ואת האמונה שלכם אבל לא ניתן ללמוד ממנה ובטח לא ניתן ללמד אותה. איננו דרשנים בעבודתנו. עלינו להיצמד כמה שניתן לעובדות כפי שהן עולות מן המחקר הארכיאולוגי, להסתמך על כתבים ועדויות מן הזמנים שקדמו לשלנו ולשלב את תחייתו של העם היהודי בארצו כחלק מן הסיפור השלם של ארץ ישראל, לפני ואחרי זמנם של הארועים בברית החדשה, ללא קשר לאמונה בה ככתב קודש.
זהו. זה גרגר החול הקטן שלי למדבר הענק של התכתובת בקבוצה זו. בתקווה שנשוב להתכוון למטרה אותה הציג מנהל הקבוצה במקור, והכול בכבוד רב לכותבים האחרים.
[08/06/2023, 17:02:21] Itamar Ben David: יונתן יש גם תפיסה שאומרת שהפך אהבה או שנאה זה דווקא האדישות. כלומר היעדר היחס. מי שאוהב יכול גם לשנוא את אותו אובייקט ולהפך מי ששונא יכול גם להפוך לאוהב, כי יש לו רגש כלשהו כלפי האובייקט.
[08/06/2023, 17:05:00] Itamar Ben David: תשובה: כאן אנחנו עושים חברותא. זה לא חייב להיות קשור למקצוע שלנו כמורי דרך, אלא לחיזוק ההבנה שלנו את הברית החדשה. המטרה האמיתית של הקבוצה זה פשוט לקרוא פרק אחד ביום כדי לרענן את ההיכרות עם הברית החדשה. כל השאר זה בונוס.
[08/06/2023, 17:06:20] Itamar Ben David: מטרת הקבוצה מופיעה בתיאור הקבוצה.
[08/06/2023, 17:06:29] ~ Ezequiel Tete יחזקאל: שם הקבוצה אם כך לא נכון. המשיכו בחברותא.
[08/06/2023, 17:07:10] Itamar Ben David: יש קבוצה של קריאת פרק יומי ללא דיונים אם זה מעמיס
[08/06/2023, 17:30:50] ~ Jonatan Orlev: מסכים איתך.
[08/06/2023, 17:54:00] ~ ענת מאירי: תוכל לשים קישור להצטרפות?
[08/06/2023, 17:56:10] ~ ענת מאירי: אולי אתה צודק. רלא שזה באמת הפך פאנל לדיון בין שלושה ארבעה כותבים, וכמות הפוסטים היומית היא אדירה.
[08/06/2023, 17:56:25] Itamar Ben David: יחזקאל תודה שוב על ההערה – היא לגמרי במקומה ואני ארחיב עוד קצת. הפעם