בְּדַבְּרוֹ אֶל תַּלְמִידָיו אָמַר: “אִי אֶפְשָׁר שֶׁלֹּא יָבוֹאוּ הַמִּכְשׁוֹלִים, אֲבָל אוֹי לָאִישׁ אֲשֶׁר דַּרְכּוֹ יָבוֹאוּ. 2 מוּטָב לוֹ שֶׁתִּתָּלֶה אֶבֶן רֵחַיִם עַל צַוָּארוֹ וְיֻשְׁלַךְ לְתוֹךְ הַיָּם מֵאֲשֶׁר יַכְשִׁיל אֶחָד מֵהַקְּטַנִּים הָאֵלֶּה. 3 הִשָּׁמְרוּ לָכֶם. אִם יֶחֱטָא אָחִיךָ הוֹכֵחַ אוֹתוֹ, וְאִם יִתְחָרֵט סְלַח לוֹ. 4 וְגַם אִם שֶׁבַע פְּעָמִים בְּיוֹם יֶחֱטָא לְךָ וְשֶׁבַע פְּעָמִים יִפְנֶה אֵלֶיךָ לֵאמֹר, ‘אֲנִי מִתְחָרֵט’ – סְלַח לוֹ.”
5 אָמְרוּ הַשְּׁלִיחִים לָאָדוֹן: “הוֹסֵף לָנוּ אֱמוּנָה.” 6 הֵשִׁיב הָאָדוֹן: “לוּ הָיְתָה לָכֶם אֱמוּנָה כְּגַרְגִּיר הַחַרְדָּל וַאֲמַרְתֶּם אֶל הַשִּׁקְמָה הַזֹּאת ‘הֵעָקְרִי וְהִנָּטְעִי בַּיָּם!’ – הִיא הָיְתָה נִשְׁמַעַת לָכֶם.”
7 “מִי מִכֶּם, שֶׁיֵּשׁ לוֹ עֶבֶד חוֹרֵשׁ אוֹ רוֹעֶה, יֹאמַר לָעֶבֶד לְאַחַר שׁוּבוֹ מִן הַשָֹדֶה, ‘בּוֹא הֵנָּה מִיָּד וְהָסֵב אֶל הַשֻּׁלְחָן’? 8 הַאִם לֹא יֹאמַר לוֹ, ‘הָכֵן לִי אֲרוּחַת עֶרֶב, חֲגֹר מָתְנֶיךָ וְשָׁרְתֵנִי עַד שֶׁאֶגְמֹר לֶאֱכֹל וְלִשְׁתּוֹת. אַחֲרֵי כֵן תֹּאכַל וְתִשְׁתֶּה אַתָּה’? 9 הַאִם יִהְיֶה אֲסִיר תּוֹדָה לָעֶבֶד עַל שֶׁעָשָׂה אֶת אֲשֶׁר צֻוָּה? 10 כֵּן גַּם אַתֶּם, לְאַחַר עֲשׂוֹתְכֶם אֶת כָּל שֶׁצֻּוֵּיתֶם, אִמְרוּ: ‘עֲבָדִים אֲנַחְנוּ וְתוּ לֹא, עָשִׂינוּ מַה שֶּׁמֵּחוֹבָתֵנוּ לַעֲשׂוֹת’.” 11 בְּלֶכְתּוֹ לִירוּשָׁלַיִם עָבַר בְּשׁוֹמְרוֹן וּבַגָּלִיל. 12 כְּשֶׁנִּכְנַס לִכְפָר אֶחָד בָּאוּ לִקְרָאתוֹ עֲשָׂרָה אֲנָשִׁים מְצֹרָעִים. הֵם נֶעֶמְדוּ מֵרָחוֹק 13 וְקָרְאוּ בְּקוֹל רָם: “יֵשׁוּעַ אֲדוֹנֵנוּ, רַחֵם נָא עָלֵינוּ!”
14 כִּרְאוֹתוֹ אוֹתָם אָמַר לָהֶם: “לְכוּ וְהֵרָאוּ אֶל הַכֹּהֲנִים.” הֵם הָלְכוּ וּבִהְיוֹתָם בַּדֶּרֶךְ נִטְהֲרוּ. 15 אֶחָד מֵהֶם, כַּאֲשֶׁר רָאָה כִּי נִרְפָּא, חָזַר כְּשֶׁהוּא מְהַלֵּל אֶת אֱלֹהִים בְּקוֹל גָּדוֹל, 16 נָפַל עַל פָּנָיו לְרַגְלֵי יֵשׁוּעַ וְהוֹדָה לוֹ. אוֹתוֹ הָאִישׁ הָיָה שׁוֹמְרוֹנִי. 17 הֵשִׁיב יֵשׁוּעַ וְאָמַר: “הֲלֹא טֹהֲרוּ הָעֲשָׂרָה, וְהֵיכָן הַתִּשְׁעָה? 18 כְּלוּם לֹא נִמְצָא מִי שֶׁיָּשׁוּב לָתֵת כָּבוֹד לֵאלֹהִים זוּלָתִי בֶּן־נֵכָר זֶה?” 19 וְאֵלָיו אָמַר: “קוּם וְלֵךְ. אֱמוּנָתְךָ הוֹשִׁיעָה אוֹתְךָ.” 20 כַּאֲשֶׁר שְׁאָלוּהוּ הַפְּרוּשִׁים מָתַי תָּבוֹא מַלְכוּת אֱלֹהִים הֵשִׁיב לָהֶם: “מַלְכוּת אֱלֹהִים אֵינֶנָּה בָּאָה בְּנִגְלוֹת. 21 אַף לֹא יֹאמְרוּ ‘הִנֵּה פֹּה’ אוֹ ‘הִנֵּה שָׁם הִיא’, כִּי הִנֵּה מַלְכוּת אֱלֹהִים בְּקִרְבְּכֶם הִיא.”
22 אָמַר לְתַלְמִידָיו: “יָבוֹאוּ יָמִים וְתִשְׁתּוֹקְקוּ לִרְאוֹת יוֹם אֶחָד מִימוֹת בֶּן־הָאָדָם וְלֹא תִּרְאוּ. 23 וְיֹאמְרוּ לָכֶם ‘הִנֵּה שָׁם’ אוֹ ‘הִנֵּה פֹּה!’ אַל תֵּלְכוּ וְאַל תָּרוּצוּ אַחֲרֵיהֶם. 24 כִּי כְּבָרָק הַמַּבְרִיק תַּחַת הַשָּׁמַיִם וּמֵאִיר עַד קְצֵה הַשָּׁמַיִם, כֵּן יִהְיֶה בֶּן־הָאָדָם בְּיוֹמוֹ. 25 אַךְ תְּחִלָּה עָלָיו לִסְבֹּל רַבּוֹת וּלְהִדָּחוֹת עַל־יְדֵי הַדּוֹר הַזֶּה. 26 וּכְמוֹ שֶׁהָיָה בִּימֵי נֹחַ כֵּן יִהְיֶה גַּם בִּימֵי בֶּן־הָאָדָם: 27 אָכְלוּ, שָׁתוּ, הִתְחַתְּנוּ, עַד הַיּוֹם שֶׁנִּכְנַס נֹחַ לַתֵּבָה וּבָא הַמַּבּוּל וְהִשְׁמִיד אֶת הַכֹּל. 28 וּכְמוֹ שֶׁהָיָה בִּימֵי לוֹט – אָכְלוּ וְשָׁתוּ, קָנוּ וּמָכְרוּ, נָטְעוּ וּבָנוּ, 29 אַךְ בַּיּוֹם שֶׁיָּצָא לוֹט מִסְּדוֹם הֻמְטְרוּ אֵשׁ וְגָפְרִית מִן הַשָּׁמַיִם וְהִשְׁמִידוּ אֶת הַכֹּל – 30 כָּךְ יִהְיֶה בַּיּוֹם שֶׁיִּתְגַּלֶּה בֶּן־הָאָדָם. 31 מִי שֶׁיִּהְיֶה בַּיּוֹם הַהוּא עַל הַגַּג וַחֲפָצָיו בַּבַּיִת אַל יֵרֵד לָקַחַת אוֹתָם; כְּמוֹ כֵן מִי שֶׁבַּשָֹדֶה אַל יִפְנֶה לְאָחוֹר. 32 זִכְרוּ אֶת אֵשֶׁת לוֹט. 33 הַמְבַקֵּשׁ לְהַצִּיל אֶת נַפְשׁוֹ יְאַבְּדֶנָּה, וּמִי שֶׁיְּאַבֵּד אוֹתָהּ יַצִּילֶנָּה. 34 אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם, בַּלַּיְלָה הַהוּא יִהְיוּ שְׁנַיִם בְּמִטָּה אַחַת; אֶחָד יִלָּקַח וְהַשֵּׁנִי יֵעָזֵב. 35 שְׁתֵּי נָשִׁים תִּהְיֶינָה טוֹחֲנוֹת יַחְדָּיו; אַחַת תִּלָּקַח וְהַשְּׁנִיָּה תֵּעָזֵב.”
37 הֵם הֵגִיבוּ וְשָׁאֲלוּ אוֹתוֹ: “אֵיפֹה, אֲדוֹנֵנוּ?”
הֵשִׁיב לָהֶם: “הֵיכָן שֶׁהַגּוּף, שָׁם גַּם יִתְקַבְּצוּ הַנְּשָׁרִים.”
[12/06/2023, 20:17:24] Itamar Ben David: *הַבְּשׂוֹרָה עַל־פִּי לוּקַס פֶּרֶק יז*
*1 בְּדַבְּרוֹ אֶל תַּלְמִידָיו אָמַר: “אִי אֶפְשָׁר שֶׁלֹּא יָבוֹאוּ הַמִּכְשׁוֹלִים, אֲבָל אוֹי לָאִישׁ אֲשֶׁר דַּרְכּוֹ יָבוֹאוּ. 2 מוּטָב לוֹ שֶׁתִּתָּלֶה אֶבֶן רֵחַיִם עַל צַוָּארוֹ וְיֻשְׁלַךְ לְתוֹךְ הַיָּם מֵאֲשֶׁר יַכְשִׁיל אֶחָד מֵהַקְּטַנִּים הָאֵלֶּה. 3 הִשָּׁמְרוּ לָכֶם. אִם יֶחֱטָא אָחִיךָ הוֹכֵחַ אוֹתוֹ, וְאִם יִתְחָרֵט סְלַח לוֹ. 4 וְגַם אִם שֶׁבַע פְּעָמִים בְּיוֹם יֶחֱטָא לְךָ וְשֶׁבַע פְּעָמִים יִפְנֶה אֵלֶיךָ לֵאמֹר, ‘אֲנִי מִתְחָרֵט’ – סְלַח לוֹ.”*
[12/06/2023, 20:17:25] Itamar Ben David: * אָמְרוּ הַשְּׁלִיחִים לָאָדוֹן: “הוֹסֵף לָנוּ אֱמוּנָה.” 6 הֵשִׁיב הָאָדוֹן: “לוּ הָיְתָה לָכֶם אֱמוּנָה כְּגַרְגִּיר הַחַרְדָּל וַאֲמַרְתֶּם אֶל הַשִּׁקְמָה הַזֹּאת ‘הֵעָקְרִי וְהִנָּטְעִי בַּיָּם!’ – הִיא הָיְתָה נִשְׁמַעַת לָכֶם.”*
[12/06/2023, 20:17:26] Itamar Ben David: * “מִי מִכֶּם, שֶׁיֵּשׁ לוֹ עֶבֶד חוֹרֵשׁ אוֹ רוֹעֶה, יֹאמַר לָעֶבֶד לְאַחַר שׁוּבוֹ מִן הַשָֹדֶה, ‘בּוֹא הֵנָּה מִיָּד וְהָסֵב אֶל הַשֻּׁלְחָן’? 8 הַאִם לֹא יֹאמַר לוֹ, ‘הָכֵן לִי אֲרוּחַת עֶרֶב, חֲגֹר מָתְנֶיךָ וְשָׁרְתֵנִי עַד שֶׁאֶגְמֹר לֶאֱכֹל וְלִשְׁתּוֹת. אַחֲרֵי כֵן תֹּאכַל וְתִשְׁתֶּה אַתָּה’? 9 הַאִם יִהְיֶה אֲסִיר תּוֹדָה לָעֶבֶד עַל שֶׁעָשָׂה אֶת אֲשֶׁר צֻוָּה? 10 כֵּן גַּם אַתֶּם, לְאַחַר עֲשׂוֹתְכֶם אֶת כָּל שֶׁצֻּוֵּיתֶם, אִמְרוּ: ‘עֲבָדִים אֲנַחְנוּ וְתוּ לֹא, עָשִׂינוּ מַה שֶּׁמֵּחוֹבָתֵנוּ לַעֲשׂוֹת’.”*
[12/06/2023, 20:17:26] Itamar Ben David: * בְּלֶכְתּוֹ לִירוּשָׁלַיִם עָבַר בְּשׁוֹמְרוֹן וּבַגָּלִיל. 12 כְּשֶׁנִּכְנַס לִכְפָר אֶחָד בָּאוּ לִקְרָאתוֹ עֲשָׂרָה אֲנָשִׁים מְצֹרָעִים. הֵם נֶעֶמְדוּ מֵרָחוֹק 13 וְקָרְאוּ בְּקוֹל רָם: “יֵשׁוּעַ אֲדוֹנֵנוּ, רַחֵם נָא עָלֵינוּ!”*
*14 כִּרְאוֹתוֹ אוֹתָם אָמַר לָהֶם: “לְכוּ וְהֵרָאוּ אֶל הַכֹּהֲנִים.” הֵם הָלְכוּ וּבִהְיוֹתָם בַּדֶּרֶךְ נִטְהֲרוּ. 15 אֶחָד מֵהֶם, כַּאֲשֶׁר רָאָה כִּי נִרְפָּא, חָזַר כְּשֶׁהוּא מְהַלֵּל אֶת אֱלֹהִים בְּקוֹל גָּדוֹל, 16 נָפַל עַל פָּנָיו לְרַגְלֵי יֵשׁוּעַ וְהוֹדָה לוֹ. אוֹתוֹ הָאִישׁ הָיָה שׁוֹמְרוֹנִי. 17 הֵשִׁיב יֵשׁוּעַ וְאָמַר: “הֲלֹא טֹהֲרוּ הָעֲשָׂרָה, וְהֵיכָן הַתִּשְׁעָה? 18 כְּלוּם לֹא נִמְצָא מִי שֶׁיָּשׁוּב לָתֵת כָּבוֹד לֵאלֹהִים זוּלָתִי בֶּן־נֵכָר זֶה?” 19 וְאֵלָיו אָמַר: “קוּם וְלֵךְ. אֱמוּנָתְךָ הוֹשִׁיעָה אוֹתְךָ.”*
[12/06/2023, 20:17:27] Itamar Ben David: *20 כַּאֲשֶׁר שְׁאָלוּהוּ הַפְּרוּשִׁים מָתַי תָּבוֹא מַלְכוּת אֱלֹהִים הֵשִׁיב לָהֶם: “מַלְכוּת אֱלֹהִים אֵינֶנָּה בָּאָה בְּנִגְלוֹת. 21 אַף לֹא יֹאמְרוּ ‘הִנֵּה פֹּה’ אוֹ ‘הִנֵּה שָׁם הִיא’, כִּי הִנֵּה מַלְכוּת אֱלֹהִים בְּקִרְבְּכֶם הִיא.”*
*22 אָמַר לְתַלְמִידָיו: “יָבוֹאוּ יָמִים וְתִשְׁתּוֹקְקוּ לִרְאוֹת יוֹם אֶחָד מִימוֹת בֶּן־הָאָדָם וְלֹא תִּרְאוּ. 23 וְיֹאמְרוּ לָכֶם ‘הִנֵּה שָׁם’ אוֹ ‘הִנֵּה פֹּה!’ אַל תֵּלְכוּ וְאַל תָּרוּצוּ אַחֲרֵיהֶם. 24 כִּי כְּבָרָק הַמַּבְרִיק תַּחַת הַשָּׁמַיִם וּמֵאִיר עַד קְצֵה הַשָּׁמַיִם, כֵּן יִהְיֶה בֶּן־הָאָדָם בְּיוֹמוֹ. 25 אַךְ תְּחִלָּה עָלָיו לִסְבֹּל רַבּוֹת וּלְהִדָּחוֹת עַל־יְדֵי הַדּוֹר הַזֶּה. 26 וּכְמוֹ שֶׁהָיָה בִּימֵי נֹחַ כֵּן יִהְיֶה גַּם בִּימֵי בֶּן־הָאָדָם: 27 אָכְלוּ, שָׁתוּ, הִתְחַתְּנוּ, עַד הַיּוֹם שֶׁנִּכְנַס נֹחַ לַתֵּבָה וּבָא הַמַּבּוּל וְהִשְׁמִיד אֶת הַכֹּל. 28 וּכְמוֹ שֶׁהָיָה בִּימֵי לוֹט – אָכְלוּ וְשָׁתוּ, קָנוּ וּמָכְרוּ, נָטְעוּ וּבָנוּ, 29 אַךְ בַּיּוֹם שֶׁיָּצָא לוֹט מִסְּדוֹם הֻמְטְרוּ אֵשׁ וְגָפְרִית מִן הַשָּׁמַיִם וְהִשְׁמִידוּ אֶת הַכֹּל – 30 כָּךְ יִהְיֶה בַּיּוֹם שֶׁיִּתְגַּלֶּה בֶּן־הָאָדָם. 31 מִי שֶׁיִּהְיֶה בַּיּוֹם הַהוּא עַל הַגַּג וַחֲפָצָיו בַּבַּיִת אַל יֵרֵד לָקַחַת אוֹתָם; כְּמוֹ כֵן מִי שֶׁבַּשָֹדֶה אַל יִפְנֶה לְאָחוֹר. 32 זִכְרוּ אֶת אֵשֶׁת לוֹט. 33 הַמְבַקֵּשׁ לְהַצִּיל אֶת נַפְשׁוֹ יְאַבְּדֶנָּה, וּמִי שֶׁיְּאַבֵּד אוֹתָהּ יַצִּילֶנָּה. 34 אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם, בַּלַּיְלָה הַהוּא יִהְיוּ שְׁנַיִם בְּמִטָּה אַחַת; אֶחָד יִלָּקַח וְהַשֵּׁנִי יֵעָזֵב. 35 שְׁתֵּי נָשִׁים תִּהְיֶינָה טוֹחֲנוֹת יַחְדָּיו; אַחַת תִּלָּקַח וְהַשְּׁנִיָּה תֵּעָזֵב.”*
*37 הֵם הֵגִיבוּ וְשָׁאֲלוּ אוֹתוֹ: “אֵיפֹה, אֲדוֹנֵנוּ?”*
*הֵשִׁיב לָהֶם: “הֵיכָן שֶׁהַגּוּף, שָׁם גַּם יִתְקַבְּצוּ הַנְּשָׁרִים.”*
[12/06/2023, 20:17:28] Itamar Ben David: https://open.spotify.com/episode/20yH9Quwg6iYatD4ZPMK0X?si=7zIvo3mFSjWn_KtfPD03Rg&context=spotify%3Ashow%3A2rXEL9fo2QVdCWzDlAhZCh
[12/06/2023, 20:24:39] ~ Ariel Winkler: ~ Ariel Winkler left
[12/06/2023, 21:00:56] ~ יעקב: ~ יעקב left
[13/06/2023, 7:44:37] Itamar Ben David: Itamar Ben David changed this group’s settings to allow all participants to send messages to this group
[13/06/2023, 7:54:03] Itamar Ben David: בוקר חדש ברית חדשה! לוקאס פרק י״ז. יום טוב ומבורך לכולם. שעתיים שאלות ותהיות, לאורך היום- *נסו לחשוב ולהציע על מקומות בהם ניתן יהיה להשתמש בפרק!*
[13/06/2023, 8:08:55] +972 52‑927‑8136: +972 52‑927‑8136 left
[13/06/2023, 10:07:25] Itamar Ben David: שולח במרוכז סורי לא יכול לפצל כרגע:
[13/06/2023, 10:07:26] Itamar Ben David: פסוק 2- אפשר לשים באותה חבילה את פרעה הורדוס והיהודים (בעיקר יהודה איש קריות אך לא רק). החודש הקופטים והאתיופים מציינים ב 25.6 את הקדוש פונטיוס פילטוס https://generalist.academy/2021/11/16/saint-pontius-pilate/ וכמובן אבני ריחיים יש לנו בהרבה מקומות בארץ כך שלא בעיה להדגים זאת. לגבי פסוק 4- יש הלכה שאומרת שאדם צריך לבקש סליחה שלוש פעמים ואם מי שמבקש ממנו לא סולח לו, הוא סוג של עשה את שלו (אולי לא דייקתי, אבל משהו כזה). לכן לבקש לחטוא לאדם ולבקש סליחה שבע פעמים נשמע לי באמת כמו מידה של אלוהים לא של בני אדם, כל זה במסגרת הרף המוסרי הגבוה שמציב ישוע לתלמידים. פסוק 6- כמה עצי שיקמה יש לנו בתנ״ך וכמה בברית החדשה? זכורה לי רק השיקמה ביריחו ויש עץ שקמה בסירה בגנוסר. פסוקים 9-10 יש בהם הרבה מידת הדין דווקא. גם ביחסים בין בני אדם וגם ביחס לאלוהים כדאי שתהיה מזיגה בין הדין והחסד. פסוק 16- והנה לנו שומרוני טוב נוסף! ונרמז כאן שכל השאר היו יהודים כפויי טובה. פסוק 20- איך מלכות אלוהים אינה גלויה אלא סמויה? זה ממש סותר את הנבואות. ובפסוק 24 הוא משנה דעתו ואומר שכל העולם יראה את בן האדם כמו ברק! אז יש לנו יום של חורבן במים בימי נוח. חורבן באש בימי סדום וחורבן בברק בימי ישוע? פסוק 37- מה זה קיבוץ הנשרים? מי הם הנשרים, אלו שלא מאמינים בישוע? אלא שמאמינים בו וכנשרים אוכלים את הגוף?–
[13/06/2023, 10:30:53] ~ Steven A.B: ישוע לא משנה את דעתו, אלא מסביר את סדר הדברים:
יש ישועה אינדווידואלית/פרסונלית וישועה אוניברסלית.
אין ישועה אוניברסלית ללא ישועה אינדיווידואלית/פרסונלית.
כפי שאדם צריך למול את ילדו בן 8 ימים כדי שיכנס לברית אברהם, כך כל אדם צריך למול את עורלת לבבו ולקבל לב חדש ורוח חדשה כפי שנבואת יחזקאל אומרת (פרק ל”ו 26).
הברית החדשה מדברת על אזרחות של ירושלים של מעלה, כלומר, ברגע שאתה מקבל לב חדש ורוח חדשה אתה חי על הארץ אבל יש לך אזרחות במלכות האלוהים.
כאשר יבוא הרגע, ישוע יחזור ויביא איתו את מלכות האלוהים באוםן נגלה לכל הבריות, אבל מי שאינו אזרח של מלכות השמיים לא ירש את הארץ ולא יקבל נחלה כפי שהובטח לאברהם.
החורבן לא יהיה בברק, אלא ישוע יופיע בשמיים בפתאומיות כמו ברק, אבל כשהוא חוזר הוא משמיד את כל הגויים הבאים להלחם במדינת ישראל כפי שמתואר בספר זכריה פרקים י”ב וי”ד
[13/06/2023, 11:00:20] Sivan Jeret: המעניין בפסוק 11 הינה הדרך שישוע עובר כדי להגיע לירושלים הוא עובר דרך השומרון האם הוא עובר על דרך האבות או הוא עובד דרך הבקע או משלב בין שני הדרכים
[13/06/2023, 12:23:16] ~ Varda: לבקש סליחה זה לפגוע שוב באותו אדם. הסליחה שהוא(הנפגע) נדרש לה פוטרת את הפוגע מאחריות והוא (הפוגע) יכול להמשיך לפגוע
[13/06/2023, 13:22:00] ~ עופר מארצנו לעצמנו: איזה הזוי להפוך את פונטיוס לקדוש
[13/06/2023, 13:31:52] ~ בנצי: נו ,את אויטה פירון לא הפכו לקדושה? אין חדש תחת השמש.
[13/06/2023, 16:36:58] ~ yaron yuval: למה? סביב עוד דמויות נטוו סיפורים מעוררי השראה שהפכו אותם לקדושים. מרתה, זו שהתלוננה על אחותה, הפכה לקדושה. אחד הגנבים שנצלבו עם ישוע הפך לקדוש. ואפילו החיל הרומי שדקר את ישוע קיבל את השם לונגינוס והפך לקדוש.
לא חסרים קדושים אבסורדיים, ראה למשל תופעת זונות המדבר כשם ספרה של בנדיקטה וורד.
[13/06/2023, 16:59:25] ~ דבורה לינדנברג: גם מרדונה, פלה, גרדל ומסי עוד מעט🤣
[13/06/2023, 17:00:29] Sivan Jeret: במקרה של מרדונה היתה לו את יד אלוהים אני מבקש 🥹
[13/06/2023, 17:00:51] ~ Erez Cohen: אצל מרדונה רק היד זכתה לברכת האלוהים
[13/06/2023, 17:02:28] ~ בנצי: אויטה=מרים מגדלנה והמבין יבין. שתיהן קדושות
[13/06/2023, 17:03:03] ~ גבי: אין על מרדונה ויד האלוהים
[13/06/2023, 17:05:49] ~ אלי נחמיאס: המרחק בין קדשה לקדושה לא רחוק😁
[13/06/2023, 17:06:02] ~ דבורה לינדנברג: עכשיו כל הקדושים יתעוררו🤪
[13/06/2023, 17:07:25] ~ בנצי: קדשה בפולחן מאוד מכובדת והיו גם בתרבויות מסיימות קדשים
[13/06/2023, 17:22:12] ~ Seby Milechberg: מסי כבר קדוש
[13/06/2023, 17:59:05] ~ DaphnaS🦄: תשמעו, לכל עיירה יש את הקדוש האקראי שלה…כמו אצלנו עם הצדיקים (מיהם כל האלפי צדיקים האלה שהולכים להשתטח על הקבר שלהם? איך זה יכול להיות שהיו כל כך הרבה אנשים חשובים?)
אז למה לא מסי ומרדונה וכל החבר’ה?
[13/06/2023, 18:06:47] ~ Steven A.B: אתם מודעים לזה שעל פי הפרשנות הפרוטסטנטית של הברית החדשה, להכריז על אדם כקדוש זה לחלוטין עבודה זרה ותועבה. הקדוש היחיד הוא ישוע, וישוע מקדש כל אדם במידה שווה, כלומר, אין דבר כזה שיש אדם קדוש יותר מאדם אחר. אולי יש אנשים בעלי תפקידים בכירים או בעלי יעוד מסויים, אבל פטרוס או פאולוס לא יותר קדושים ממני. זאת בדיוק הבשורה – שכולנו חוטאים באותה מידה והוא מטהר ומקדש אותנו באותה מידה.
התפילה היהודית-משיחית הולכת כך:
ברוך אתה ה’ אלוהינו מלך העולם אשר קדשנו ברוחו/משיחו ל…
קדשנו, כלומר, עשה אותנו קדושים.
על אחת כמה וכמה שסוגדים להם, מתפללים אליהם, עולים לקבריהם או עושים צלמים ותמונות שלהם…
על אחת כמה וכמה במדובר בפוטיוס פילטוס… נו באמת.
[13/06/2023, 18:59:53] Itamar Ben David: שעה לסיום
[13/06/2023, 20:02:08] ~ DO RO: רגע לפני הסיום , בחזרה לפרק קוריוז מעניין
פסוקים 1-2 שמדברים על מכשולים והכשלה מכוונת, בטקסט היווני המונח למכשול במובן הפיזי אפילו כאבן נגף, אפילו כמלכודת מכוונת , המונח הזה הוא skandalon
מכאן התגלגלה לה המילה סקנדל ליתר השפות
[13/06/2023, 20:10:22] Itamar Ben David: Itamar Ben David changed this group’s settings to allow only admins to send messages to this group
[13/06/2023, 20:04:11] Itamar Ben David: נזכרתי שיש בירושלים את בית המצורעים בית הנסן למקרה שתגיעו לשם איזה יום חחח
[13/06/2023, 20:05:04] Itamar Ben David: חברים בואו ננסה גם לחשוב על מקומות פיסיים שבהם אפשר להשתמש בפרק. נקדיש לזה יותר תשומת לב מעכשיו כדי שלצד הדיון והפרשנות נוכל להציע מקום פיסי להדרכה