לְאַחַר שִׁשָּׁה יָמִים לָקַח יֵשׁוּעַ אֶת כֵּיפָא וְאֶת יַעֲקֹב וְאֶת יוֹחָנָן אָחִיו. הוּא הֶעֱלָה אוֹתָם לְהַר גָּבוֹהַּ לְבַדָּם 2 וְהִשְׁתַּנָּה לְעֵינֵיהֶם; פָּנָיו זָהֲרוּ כַּשֶּׁמֶשׁ וּבְגָדָיו הִלְבִּינוּ כָּאוֹר. 3 לְפֶתַע נִרְאוּ אֲלֵיהֶם מֹשֶׁה וְאֵלִיָּהוּ כְּשֶׁהֵם מְדַבְּרִים אִתּוֹ. 4 הֵגִיב כֵּיפָא וְאָמַר אֶל יֵשׁוּעַ: “אֲדוֹנִי, טוֹב שֶׁאֲנַחְנוּ כָּאן. אִם תִּרְצֶה אֶעֱשֶׂה פֹּה שָׁלוֹשׁ סֻכּוֹת, לְךָ אַחַת, לְמֹשֶׁה אַחַת וּלְאֵלִיָּהוּ אַחַת.” 5 עוֹדוֹ מְדַבֵּר וְעָנָן בָּהִיר סָכַךְ עֲלֵיהֶם וְהִנֵּה קוֹל אוֹמֵר מִתּוֹךְ הֶעָנָן: “זֶה בְּנִי אֲהוּבִי אֲשֶׁר חָפַצְתִי בּוֹ; אֵלָיו תִּשְׁמָעוּן.”
6 כְּשָׁמְעָם זֹאת נָפְלוּ הַתַּלְמִידִים עַל פְּנֵיהֶם וּפָחֲדוּ עַד מְאֹד. 7 יֵשׁוּעַ נִגַּשׁ, נָגַע בָּהֶם וְאָמַר: “קוּמוּ וְאַל תִּפְחֲדוּ!” 8 הֵם נָשְׂאוּ עֵינֵיהֶם וְלֹא רָאוּ אִישׁ זוּלָתִי יֵשׁוּעַ לְבַדּוֹ. 9 כְּשֶׁיָּרְדוּ מִן הָהָר צִוָּה עֲלֵיהֶם יֵשׁוּעַ: “אַל תְּסַפְּרוּ אֶת הַמַּרְאֶה לְאִישׁ עַד אֲשֶׁר יָקוּם בֶּן־הָאָדָם מִן הַמֵּתִים.” 10 שְׁאָלוּהוּ הַתַּלְמִידִים: “מַדּוּעַ זֶה אוֹמְרִים הַסּוֹפְרִים כִּי אֵלִיָּהוּ צָרִיךְ לָבוֹא תְּחִלָּה?”
11 הֵשִׁיב יֵשׁוּעַ וְאָמַר: “אֵלִיָּהוּ אָמְנָם יָבוֹא וְיָשִׁיב אֶת הַכֹּל, 12 אֲבָל אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם שֶׁאֵלִיָּהוּ כְּבָר בָּא וְלֹא הִכִּירוּהוּ אֶלָּא עָשׂוּ בּוֹ כִּרְצוֹנָם; כָּךְ גַּם בֶּן־הָאָדָם עָתִיד לִסְבֹּל מִיָּדָם.”
13 אָז הֵבִינוּ הַתַּלְמִידִים כִּי עַל יוֹחָנָן הַמַּטְבִּיל דִּבֵּר אֲלֵיהֶם.
14 כַּאֲשֶׁר בָּאוּ אֶל הֲמוֹן הָעָם נִגַּשׁ אֵלָיו אִישׁ וְכָרַע עַל בִּרְכָּיו לְפָנָיו. 15 אָמַר הָאִישׁ: “אֲדוֹנִי, רַחֵם נָא עַל בְּנִי. הוּא מֻכֵּה יָרֵחַ וּמַחֲלָתוֹ קָשָׁה, כִּי לְעִתִּים קְרוֹבוֹת הוּא נוֹפֵל לָאֵשׁ וּלְעִתִּים קְרוֹבוֹת לַמַּיִם. 16 הֵבֵאתִי אוֹתוֹ אֶל תַּלְמִידֶיךָ וְהֵם לֹא יָכְלוּ לְרַפְּאוֹ.”
17 הֵשִׁיב יֵשׁוּעַ וְאָמַר: “הוֹי דּוֹר חֲסַר אֱמוּנָה וּמְעַוֵּת דֶּרֶךְ, עַד מָתַי אֶהְיֶה עִמָּכֶם? עַד מָתַי אֶסְבֹּל אֶתְכֶם? הָבִיאוּ אוֹתוֹ הֵנָּה אֵלַי!”
18 גָּעַר יֵשׁוּעַ בַּשֵּׁד וְהַשֵּׁד יָצָא מִמֶּנּוּ. מֵאוֹתָהּ שָׁעָה נִרְפָּא הַנַּעַר. 19 לְאַחַר מִכֵּן נִגְּשׁוּ הַתַּלְמִידִים אֶל יֵשׁוּעַ לְבַדָּם וְשָׁאֲלוּ: “מַדּוּעַ לֹא יָכֹלְנוּ אֲנַחְנוּ לְגָרֵשׁ אוֹתוֹ?”
20 הֵשִׁיב לָהֶם: “בִּגְלַל מִעוּט אֱמוּנַתְכֶם. אָמֵן אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם, אִם יֵשׁ לָכֶם אֱמוּנָה כְּגַרְגִּיר הַחַרְדָּל וְתֹאמְרוּ לָהָר הַזֶּה ‘זוּז מִפֹּה לְשָׁם’ – הוּא יָזוּז, וְשׁוּם דָּבָר לֹא יִבָּצֵר מִכֶּם.
22 כַּאֲשֶׁר הִתְהַלְּכוּ בַּגָּלִיל אָמַר לָהֶם יֵשׁוּעַ: “עָתִיד בֶּן־הָאָדָם לְהִמָּסֵר לִידֵי אֲנָשִׁים 23 וְיַהַרְגוּהוּ וּבַיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יָקוּם”. אָז הִתְעַצְּבוּ עֶצֶב רַב.
24 כְּבוֹאָם אֶל כְּפַר נַחוּם נִגְּשׁוּ אֶל כֵּיפָא גּוֹבֵי מַחֲצִית הַשֶּׁקֶל וְשָׁאֲלוּ: “הַאִם רַבְּכֶם אֵינוֹ מְשַׁלֵּם אֶת מַחֲצִית הַשֶּׁקֶל?”
25 “כֵּן”, הֵשִׁיב לָהֶם.
כַּאֲשֶׁר נִכְנַס הַבַּיְתָה הִקְדִּים יֵשׁוּעַ לִשְׁאֹל אוֹתוֹ: “מַה דַּעְתְּךָ, שִׁמְעוֹן, מַלְכֵי הָאָרֶץ מִמִּי הֵם לוֹקְחִים מֶכֶס וּמַס, מִבְּנֵיהֶם אוֹ מִן הַזָּרִים?”
26 כְּשֶׁהֵשִׁיב “מִן הַזָּרִים”, אָמַר לוֹ יֵשׁוּעַ: “אִם כֵּן, הַבָּנִים פְּטוּרִים. 27 אֲבָל כְּדֵי שֶׁלֹּא נִהְיֶה לָהֶם לְמִכְשׁוֹל, לֵךְ אֶל הַיָּם, הַשְׁלֵךְ חַכָּה וְקַח אֶת הַדָּג שֶׁיַּעֲלֶה רִאשׁוֹנָה. כְּשֶׁתִּפְתַּח אֶת פִּיו תִּמְצָא מַטְבֵּעַ; קַח אוֹתוֹ וְתֵן לָהֶם בַּעֲדִי וּבַעַדְךָ.”
[19/03/2023, 20:23:49] Itamar Ben David: הַבְּשׂוֹרָה עַל־פִּי מַתַּי פֶּרֶק יז
*לְאַחַר שִׁשָּׁה יָמִים לָקַח יֵשׁוּעַ אֶת כֵּיפָא וְאֶת יַעֲקֹב וְאֶת יוֹחָנָן אָחִיו. הוּא הֶעֱלָה אוֹתָם לְהַר גָּבוֹהַּ לְבַדָּם 2 וְהִשְׁתַּנָּה לְעֵינֵיהֶם; פָּנָיו זָהֲרוּ כַּשֶּׁמֶשׁ וּבְגָדָיו הִלְבִּינוּ כָּאוֹר. 3 לְפֶתַע נִרְאוּ אֲלֵיהֶם מֹשֶׁה וְאֵלִיָּהוּ כְּשֶׁהֵם מְדַבְּרִים אִתּוֹ. 4 הֵגִיב כֵּיפָא וְאָמַר אֶל יֵשׁוּעַ: “אֲדוֹנִי, טוֹב שֶׁאֲנַחְנוּ כָּאן. אִם תִּרְצֶה אֶעֱשֶׂה פֹּה שָׁלוֹשׁ סֻכּוֹת, לְךָ אַחַת, לְמֹשֶׁה אַחַת וּלְאֵלִיָּהוּ אַחַת.” 5 עוֹדוֹ מְדַבֵּר וְעָנָן בָּהִיר סָכַךְ עֲלֵיהֶם וְהִנֵּה קוֹל אוֹמֵר מִתּוֹךְ הֶעָנָן: “זֶה בְּנִי אֲהוּבִי אֲשֶׁר חָפַצְתִי בּוֹ; אֵלָיו תִּשְׁמָעוּן.” 6 כְּשָׁמְעָם זֹאת נָפְלוּ הַתַּלְמִידִים עַל פְּנֵיהֶם וּפָחֲדוּ עַד מְאֹד. 7 יֵשׁוּעַ נִגַּשׁ, נָגַע בָּהֶם וְאָמַר: “קוּמוּ וְאַל תִּפְחֲדוּ!” 8 הֵם נָשְׂאוּ עֵינֵיהֶם וְלֹא רָאוּ אִישׁ זוּלָתִי יֵשׁוּעַ לְבַדּוֹ. 9 כְּשֶׁיָּרְדוּ מִן הָהָר צִוָּה עֲלֵיהֶם יֵשׁוּעַ: “אַל תְּסַפְּרוּ אֶת הַמַּרְאֶה לְאִישׁ עַד אֲשֶׁר יָקוּם בֶּן־הָאָדָם מִן הַמֵּתִים.”*
[19/03/2023, 20:24:01] Itamar Ben David: 10 *שְׁאָלוּהוּ הַתַּלְמִידִים: “מַדּוּעַ זֶה אוֹמְרִים הַסּוֹפְרִים כִּי אֵלִיָּהוּ צָרִיךְ לָבוֹא תְּחִלָּה?” 11 הֵשִׁיב יֵשׁוּעַ וְאָמַר: “אֵלִיָּהוּ אָמְנָם יָבוֹא וְיָשִׁיב אֶת הַכֹּל, 12 אֲבָל אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם שֶׁאֵלִיָּהוּ כְּבָר בָּא וְלֹא הִכִּירוּהוּ אֶלָּא עָשׂוּ בּוֹ כִּרְצוֹנָם; כָּךְ גַּם בֶּן־הָאָדָם עָתִיד לִסְבֹּל מִיָּדָם.” 13 אָז הֵבִינוּ הַתַּלְמִידִים כִּי עַל יוֹחָנָן הַמַּטְבִּיל דִּבֵּר אֲלֵיהֶם.*
[19/03/2023, 20:24:15] Itamar Ben David: 14 *כַּאֲשֶׁר בָּאוּ אֶל הֲמוֹן הָעָם נִגַּשׁ אֵלָיו אִישׁ וְכָרַע עַל בִּרְכָּיו לְפָנָיו. 15 אָמַר הָאִישׁ: “אֲדוֹנִי, רַחֵם נָא עַל בְּנִי. הוּא מֻכֵּה יָרֵחַ וּמַחֲלָתוֹ קָשָׁה, כִּי לְעִתִּים קְרוֹבוֹת הוּא נוֹפֵל לָאֵשׁ וּלְעִתִּים קְרוֹבוֹת לַמַּיִם. 16 הֵבֵאתִי אוֹתוֹ אֶל תַּלְמִידֶיךָ וְהֵם לֹא יָכְלוּ לְרַפְּאוֹ.” 17 הֵשִׁיב יֵשׁוּעַ וְאָמַר: “הוֹי דּוֹר חֲסַר אֱמוּנָה וּמְעַוֵּת דֶּרֶךְ, עַד מָתַי אֶהְיֶה עִמָּכֶם? עַד מָתַי אֶסְבֹּל אֶתְכֶם? הָבִיאוּ אוֹתוֹ הֵנָּה אֵלַי!” 18 גָּעַר יֵשׁוּעַ בַּשֵּׁד וְהַשֵּׁד יָצָא מִמֶּנּוּ. מֵאוֹתָהּ שָׁעָה נִרְפָּא הַנַּעַר. 19 לְאַחַר מִכֵּן נִגְּשׁוּ הַתַּלְמִידִים אֶל יֵשׁוּעַ לְבַדָּם וְשָׁאֲלוּ: “מַדּוּעַ לֹא יָכֹלְנוּ אֲנַחְנוּ לְגָרֵשׁ אוֹתוֹ?” 20 הֵשִׁיב לָהֶם: “בִּגְלַל מִעוּט אֱמוּנַתְכֶם. אָמֵן אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם, אִם יֵשׁ לָכֶם אֱמוּנָה כְּגַרְגִּיר הַחַרְדָּל וְתֹאמְרוּ לָהָר הַזֶּה ‘זוּז מִפֹּה לְשָׁם’ – הוּא יָזוּז, וְשׁוּם דָּבָר לֹא יִבָּצֵר מִכֶּם.*
[19/03/2023, 20:24:33] Itamar Ben David: 22 *כַּאֲשֶׁר הִתְהַלְּכוּ בַּגָּלִיל אָמַר לָהֶם יֵשׁוּעַ: “עָתִיד בֶּן־הָאָדָם לְהִמָּסֵר לִידֵי אֲנָשִׁים 23 וְיַהַרְגוּהוּ וּבַיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יָקוּם”. אָז הִתְעַצְּבוּ עֶצֶב רַב.*
[19/03/2023, 20:24:42] Itamar Ben David: 24 *תכְּבוֹאָם אֶל כְּפַר נַחוּם נִגְּשׁוּ אֶל כֵּיפָא גּוֹבֵי מַחֲצִית הַשֶּׁקֶל וְשָׁאֲלוּ: “הַאִם רַבְּכֶם אֵינוֹ מְשַׁלֵּם אֶת מַחֲצִית הַשֶּׁקֶל?” 25 “כֵּן”, הֵשִׁיב לָהֶם. כַּאֲשֶׁר נִכְנַס הַבַּיְתָה הִקְדִּים יֵשׁוּעַ לִשְׁאֹל אוֹתוֹ: “מַה דַּעְתְּךָ, שִׁמְעוֹן, מַלְכֵי הָאָרֶץ מִמִּי הֵם לוֹקְחִים מֶכֶס וּמַס, מִבְּנֵיהֶם אוֹ מִן הַזָּרִים?” 26 כְּשֶׁהֵשִׁיב “מִן הַזָּרִים”, אָמַר לוֹ יֵשׁוּעַ: “אִם כֵּן, הַבָּנִים פְּטוּרִים. 27 אֲבָל כְּדֵי שֶׁלֹּא נִהְיֶה לָהֶם לְמִכְשׁוֹל, לֵךְ אֶל הַיָּם, הַשְׁלֵךְ חַכָּה וְקַח אֶת הַדָּג שֶׁיַּעֲלֶה רִאשׁוֹנָה. כְּשֶׁתִּפְתַּח אֶת פִּיו תִּמְצָא מַטְבֵּעַ; קַח אוֹתוֹ וְתֵן לָהֶם בַּעֲדִי וּבַעַדְךָ.”*
[19/03/2023, 20:25:31] Itamar Ben David: Itamar Ben David changed this group’s settings to allow only admins to send messages to this group
[20/03/2023, 8:11:29] Itamar Ben David: Itamar Ben David changed this group’s settings to allow all participants to send messages to this group
[20/03/2023, 8:12:00] Itamar Ben David: בוקר חדש ברית חדשה! מתחילים עם שעתיים שאלות ותהיות ומשעה עשר דיון פתוח. יום מוצלח!
[20/03/2023, 8:15:59] +972 54‑313‑9134: למה נאמר ײהר גבוהײ ולא הר תבור?
מה הסיבה להסתרת שם ההר?
[20/03/2023, 8:22:48] +972 50‑527‑2754: +972 50‑527‑2754 left
[20/03/2023, 8:17:58] +972 50‑661‑4422: למה אתה חושב שזה תבור?
[20/03/2023, 8:21:51] Itamar Ben David: שמעתי פעם שהמילה ביוונית לסוכה בקטע הזה אפשר להבין אותה כמקדש. לא יודע אם זה נכון. בכל מקרה בתפיסה היהודית יש קשר הדוק בין הסוכה למקדש, והתהייה שלי היא למה שפיטר יירצה להקים שלוש סוכות או שלושה מקדשים במקום סוכה אחת או מקדש אחד לשלושתם?
[20/03/2023, 8:23:23] +972 52‑363‑3873: תמיד הייתה לי תהיה למה חושבים שזה תבור, בהנחה ובמאה ה1 אנחנו יודעים שיש שם ישוב ושלא מדובר במיקום מרוחק.. ספק אם למקום מיושב היו קוראים סתם “ההר”..
[20/03/2023, 8:24:51] Itamar Ben David: לפי מלאכי אליהו מגיע לפני העידן המשיחי. אז הסכמה היא: יוחנן מגיע ואז בא ישוע בתור משיח. אם כל למה מייחסים את ישעיהו נ״ב לישוע, צריך לייחס את זה ליוחנן: מַה נָּאווּ עַל הֶהָרִים רַגְלֵי מְבַשֵּׂר מַשְׁמִיעַ שָׁלוֹם מְבַשֵּׂר טוֹב מַשְׁמִיעַ יְשׁוּעָה אֹמֵר לְצִיּוֹן מָלַךְ אֱלֹהָיִךְ.
[20/03/2023, 8:25:50] Itamar Ben David: חוזר על שאלה שהייתה לי גם אתמול. מאיזה שלב בחייו ישוע יודע שעתיד למות? רק מתחילת שליחותו? לפני כן? באיזה שלב בשליחותו?
[20/03/2023, 8:26:31] +972 52‑359‑4991: אולי כי פירוש המילה תבור זה גבוה?( תורגם ככה).רק מעלה תהייה שתמיד היתה לי…
[20/03/2023, 8:27:13] +972 54‑313‑9134: שם כנסיית ההשתנות
[20/03/2023, 8:27:36] Itamar Ben David: לא שמתי לב לזה עד עכשיו. האם כשאומרים מוכסים מתכוונים למוכסים מטעם האימפריה הרומית? או מוכסים של מס מחצית השקל? אגב אני לא זוכר הלכתית אם מישהו פטור ממס מחצית השקל (שזה די יקר, לדוגמה האלמנה הענייה)
[20/03/2023, 8:56:04] +972 54‑590‑1164: בוקר טוב .. לפני שישוע מת על הצלב הוא אמר : אֵלִי אֵלִי, לָמָה עֲזַבְתָּנִי? רָחוֹק מִישׁוּעָתִי, דִּבְרֵי שַׁאֲגָתִי.
כאן הוא מזכיר לסובבים אותו את מזמור דוד מספר 22 … מזמור אשר קראו ביחד , ובמשפט זה אומר להם זה מתממש עכשיו כאן … בהמשך עוד בא במזמור : יְחַלְּקוּ בְגָדַי לָהֶם, וְעַל-לְבוּשִׁי יַפִּילוּ גוֹרָל. ( בין היתר ) . ובכן הוא קרא הכל וידע הכל …
[20/03/2023, 9:00:06] +972 52‑233‑6040: מה המקור של המונח בן האדם בכוונה למשיח
[20/03/2023, 9:16:08] +972 54‑590‑1164: ישוע עוד אמר שהוא לפני אברהם אבינו … זה משפט שמבהיר שידע מה יש לפני אברהם ומה יהיה אחריו
[20/03/2023, 9:24:16] +972 54‑590‑1164: בן האדם הוא בן האדם החדש .. האדם שנולד מחדש . המאמינים בחג המולד חוגגים לידת האדם מחדש עם היליד החדש . למעשה לידה שבאה לגאול
מהחֵטְא הקדמון …
[20/03/2023, 10:18:50] +972 52‑368‑9613: אני למדתי שהזיהוי עם הר תבור מאוחר. כנראה מהתקופה הצלבנית אז ״זוהו״ אתרים תנ״כיים בשטח שליטתם. כמו בור יוסף, עמק דותן (בצפון) ולכן מסדר בנות יעקב בצפון. הקשר למציאות מקרי בהחלט.
[20/03/2023, 10:19:12] +972 52‑381‑2187: +972 52‑381‑2187 left
[20/03/2023, 10:19:25] +972 54‑493‑4566: +972 54‑493‑4566 joined using this group’s invite link
[20/03/2023, 10:19:57] +972 54‑313‑9134: השאלה למה הכותב לא קורא להר בשמו?
[20/03/2023, 10:20:08] +972 54‑313‑9134: בברית החדשה
[20/03/2023, 10:22:52] +972 50‑737‑2785: לא יודע מה כתוב ביוונית, אבל התרגומים לאנגלית כתוב שהוא הלך להר נפרד – APART.
ייתכן שבגלל שהוא תבוא לא קשור לשרשרות ההרים מסביבו, הצביעו עליו בהר ההשתנות
[20/03/2023, 10:23:03] +972 50‑737‑2785: ….כהר ההשתנות
[20/03/2023, 10:23:27] +972 54‑313‑9134: 😊
[20/03/2023, 10:33:16] +972 52‑233‑8317: +972 52‑233‑8317 joined using this group’s invite link
[20/03/2023, 10:33:57] +972 54‑658‑0110: This message was deleted.
[20/03/2023, 10:36:12] Itamar Ben David: השאלה נגיד מאיזה גיל לדעתך?
[20/03/2023, 10:36:28] +972 54‑658‑0110: אני למדתי שזה החרמון
[20/03/2023, 10:36:29] +972 50‑661‑4422: או קרני חיטין.
תלוי את מי שואלים…
[20/03/2023, 10:36:35] Itamar Ben David: נגיד ישוע בן 12 במקדש יודע שהוא הולך להיצלב?
[20/03/2023, 10:36:45] +972 52‑368‑9613: @972538223880 סיפרתי את הסיפור שלך הבוקר למודרכים שלי ביפו. עפו על זה. תודה רבה על השיתוף.
[20/03/2023, 10:38:26] +972 54‑590‑1164: בקשר להר תבור יש קשר מקראי להר ותמיד הקשר עם המקרא חוזר על עצמו כנראה גם בגיאוגרפיה … זה הר בולט וגבוה בין נצרת לכינרת ויכול להיות שכונה גם ההר הגבוה , שהוא על דרך הים החשובה .
בזכות צורתו הבולטת והיותו נצפה למרחוק, שימש התבור במקרא סמל לעוצמה. ירמיהו הנביא מציג את הר תבור כביטוי לכוח רב, בתארו את בואו של נבוכדנצר מלך בבל להכות את מצרים: ”כְּתָבוֹר בֶּהָרִים, וּכְכַרְמֶל בַּיָּם יָבוֹא” (ספר ירמיהו, פרק מ”ו, פסוק י”ח).
בתיאור בריאת העולם בספר תהלים, נכתב: ”צָפוֹן וְיָמִין אַתָה בְרָאתָם, תָּבוֹר וְחֶרְמוֹן בְּשִׁמְךָ יְרַנֵּנוּ” (ספר תהלים, פרק פ”ט, פסוק י”ג). הפסוק מבטא את עוצמת ה’ ומעשה הבריאה, באשר שמו וגדולתו נישאים מראש ההרים הבולטים.
[20/03/2023, 10:38:53] Itamar Ben David: אם ישוע נצחי ראשית ואחרית אחת מיישבים את זה עם הלידה באמת? כלומר האם חלק מהאל נברא או נברא מחדש?
[20/03/2023, 10:39:00] +972 54‑313‑9134: יודע? הוא אלהים… לא?
[20/03/2023, 10:39:55] +972 54‑658‑0110: הוכח שלא יכולים לצאת משם,ומשום כך,המשמעות היא מאגית
[20/03/2023, 10:42:29] +972 54‑590‑1164: זו ” אינקרינציה ” התגלמות או התגשמות או התאנשות רוח הקודש .
[20/03/2023, 10:47:19] +972 52‑339‑6463: לא זו בלבד, אלא שלפי מה שלמדתי בקורס ההתמחות סצינות האבוס מציגות אותו כעטוף בתכריכים, לא חיתולים. מה שאומר שגם אמו הכינה אותו לקבורה כבר אז. אם כי כמובן זה לא אומר שידעה איך ימות.
[20/03/2023, 10:49:54] +972 54‑590‑1164: הקרבת קורבן כבש היא למעשה הקרבה לזכר הקורבן מבעל חיים כשהקדוש ברוך הוא נתן לאדם וחווה את הלבוש מעור הקורבן בכדי להסתיר את חטאם … עלי תאנה אינן מסתירות את החאט. לכן הקורבן הוא מן החי . לכן ישוע אמר אני שה אלהים … מי שנולד על התגלמות רוח הקודש בלידת אדם החדש הוא נגאל … על כנסיית הבשורה בחוץ תקרא המילה נהיה לבשר ודם ושכן בנינו .
[20/03/2023, 10:50:30] +972 54‑590‑1164: * עם התגלמות
[20/03/2023, 10:57:24] +972 52‑536‑2364: אני חושבת שאירוע ההשתנות והאירוע בפרק הקודם בקיסריה של פיליפוס קשורים האחד לשני. באירוע בקיסריה של פיליפוס ישוע שואל מי אני אבל על ההר במקום השומם ישוע משתנה ומתגלה בהדרו, לצידו משה שמייצג את התורה ואליהו שמייצג את הנביאים ומתוך הענן האב מדבר ושם את החותמת על זהותו של ישוע.
[20/03/2023, 10:59:49] +972 54‑313‑9134: יפה אמרת
[20/03/2023, 11:00:04] +972 54‑590‑1164: נכון
[20/03/2023, 11:00:27] +972 54‑590‑1164: מעמד על ההר ( לו שימעו)
[20/03/2023, 11:42:30] +972 54‑451‑8589: יוחנן המטביל אומר על ישוע שהוא שה האלוהים: יוחנן 1; 29 לְמָחֳרָת רָאָה יוֹחָנָן אֶת יֵשׁוּעַ בָּא לִקְרָאתוֹ. אָמַר יוֹחָנָן: “הִנֵּה שֵׂה הָאֱלֹהִים הַנּוֹשֵׂא חַטַּאת הָעוֹלָם
[20/03/2023, 11:43:29] +972 54‑442‑8081: יחזקאל הנביא
[20/03/2023, 11:43:39] +972 54‑442‑8081: ישוע הוא בן האדם האמיתי ללא חטא
[20/03/2023, 11:43:51] +972 54‑442‑8081: True humanity
[20/03/2023, 11:51:32] +972 54‑451‑8589: ספר דניאל פרק 7, פס’ 13-14
[20/03/2023, 13:02:46] Itamar Ben David: תבור לא קשור לגבוה אם כבר שורש ת.ב.ר/ש.ב.ר נשמע לי הגיוני
[20/03/2023, 13:03:59] +972 53‑822‑3880: הר חרמון יותר מתאים לסיפור
[20/03/2023, 13:09:25] +972 54‑804‑7765: מדוע??? מעניין
[20/03/2023, 13:11:00] +972 53‑822‑3880: הכי קרוב לאירוע וגם להר יש משמעות הרבה יותר גבוהה דתית בשל מעמד ברית בין הבתרים ואברם
[20/03/2023, 13:15:11] +972 54‑804‑7765: כמה בעיות קטנות – החרמון הוא לא הר שעומד לבדו, האירוע מתרחש כשישה ימים לאחר האירוע בסביבות באניאס, בפרק יז’ מתואר שהם נמצאים באיזור הגליל בדרך לירושלים.
[20/03/2023, 13:15:16] +972 50‑737‑2785: מדוע צריך להיות קרוב?
כתוב בפרק שכעבור 6 ימים…..
[20/03/2023, 13:16:09] +972 53‑822‑3880: לדעתי
[20/03/2023, 13:16:10] +972 50‑737‑2785: פסוק ראשון של הפרק
[20/03/2023, 13:17:49] +972 53‑822‑3880: לא רשום בגליל
[20/03/2023, 13:18:12] +972 53‑822‑3880: ולא רשום שהם בדרך לירושלים
[20/03/2023, 13:18:22] +972 53‑822‑3880: נכון
[20/03/2023, 13:18:33] +972 54‑804‑7765: 22 כַּאֲשֶׁר הִתְהַלְּכוּ בַּגָּלִיל אָמַר לָהֶם יֵשׁוּעַ: “עָתִיד בֶּן-הָאָדָם לְהִמָּסֵר לִידֵי אֲנָשִׁים 23 וְיַהַרְגוּהוּ וּבַיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יָקוּם”. אָז הִתְעַצְּבוּ עֶצֶב רַב.
[20/03/2023, 13:20:17] +972 53‑822‑3880: הבניאס זה גם בגליל עדיין לא גולן בנחלת שבט נפתלי
[20/03/2023, 13:25:15] +972 54‑431‑9745: +972 54‑431‑9745 left
[20/03/2023, 13:23:12] +972 52‑536‑2364: אי אפשר לדעת בוודאות על איזה הר כי לא כתוב. כל הנחה באזור הגליל מקובלת.
[20/03/2023, 13:23:19] +972 54‑804‑7765: בניאס זה גליל??? איך?
[20/03/2023, 13:23:47] +972 53‑822‑3880: גאוגרפית זה בגליל ולא בגולן
[20/03/2023, 13:24:50] +972 52‑339‑6463: אם להתקטנן אז בחרמון.
[20/03/2023, 13:25:49] +972 53‑822‑3880: אולי מורדות החרמון
[20/03/2023, 13:26:25] +972 53‑822‑3880: נכון ביותר
[20/03/2023, 13:45:56] +972 54‑658‑0110: image omitted
[20/03/2023, 13:46:42] +972 54‑658‑0110: image omitted
[20/03/2023, 13:47:56] +972 54‑658‑0110: בידקו לפי מהי ארץ ישראל בנושא תרומות ומעשרות אולי?
[20/03/2023, 15:39:53] Yashuv Am Hachmon: This message was deleted by admin Itamar Ben David.
[20/03/2023, 15:39:54] Yashuv Am Hachmon: This message was deleted by admin Itamar Ben David.
[20/03/2023, 15:39:55] Yashuv Am Hachmon: This message was deleted by admin Itamar Ben David.
[20/03/2023, 17:07:44] Itamar Ben David: אבל אם כך אז אין לידה מחדש. לא של המשיח בכל אופן.
[20/03/2023, 17:14:26] Itamar Ben David: איך אפשר שהוא יהיה בן האדם האמיתי (ללא חטא) אם בן האדם הוא נברא בעוד שישוע אינו נברא אלא נצחי כי הוא אלוהים/בן האלוהים?
[20/03/2023, 17:18:18] +972 54‑590‑1164: התגשמות או התאנשות כן ..
[20/03/2023, 17:22:11] Itamar Ben David: איפה כתוב שהם בדרך לירושלים? כתוב שישוע רוצה ללכת לירושלים כדי להיהרג. לא?
[20/03/2023, 17:48:33] +972 52‑368‑8080: 🌴 Sunday timetable?
[20/03/2023, 18:37:30] +972 54‑590‑1164: לא הבנתי
[20/03/2023, 18:41:32] +972 54‑563‑4016: אני מסכים איתך
[20/03/2023, 18:48:50] +972 54‑590‑1164: נא להסביר …
[20/03/2023, 18:52:26] +972 54‑563‑4016: הרעיון הוא שהוא היה קיים בשמיים עוד לפני בריאת העולם. לפני כ 2,000 שנה הוא ירד לעולמנו ואז חזר לשמיים
[20/03/2023, 18:53:48] +972 52‑339‑6463: זוכר את הקרדו של ניקאה? זה מה שנוצרי חייב להאמין בו, למרות שהשילוש הקדוש הוא מסתורין מוחלט שאין לנו אפשרות להבין.