וְאִישׁ הָיָה בְּקֵיסַרְיָה וּשְׁמוֹ קָרְנֵילִיּוֹס שַׂר־מֵאָה מִן־הַגְּדוּד הַנִּקְרָא הָאִיטַלְקִי׃ 2 וְהוּא חָסִיד וִירֵא אֱלֹהִים עִם־כָּל־בְּנֵי בֵיתוֹ וְעֹשֵׂה צְדָקוֹת הַרְבֵּה לָעָם וּמִתְפַּלֵּל תָּמִיד לֵאלֹהִים׃ 3 וַיְהִי הַיּוֹם כַּשָּׁעָה הַתְּשִׁיעִית לַיּוֹם וְהִנֵּה מַלְאַךְ אֱלֹהִים בָּא אֵלָיו בְּמַחֲזֶה וַיֹּאמֶר קָרְנֵילִיּוֹס׃ 4 וַיַּבֵּט אֵלָיו וַיִּירָא וַיֹּאמֶר מַה־זֶּה אֲדֹנִי וַיֹּאמֶר אֵלָיו תְּפִלּוֹתֶיךָ וְצִדְקוֹתֶיךָ עָלוּ לְזִכָּרוֹן לִפְנֵי הָאֱלֹהִים׃ 5 וְעַתָּה שְׁלַח־לְךָ אֲנָשִׁים אֶל־יָפוֹ וְהָבֵא אֵלֶיךָ אֶת־שִׁמְעוֹן הַמְכֻנֶּה פֶטְרוֹס׃ 6 הוּא מִתְגּוֹרֵר עִם־בּוּרְסִי אֶחָד שִׁמְעוֹן שְׁמוֹ אֲשֶׁר בֵּיתוֹ עַל־יַד הַיָּם הוּא יֹאמַר לְךָ אֶת־אֲשֶׁר עָלֶיךָ לַעֲשׂוֹת׃ 7 וַיֵּלֶךְ־לוֹ הַמַּלְאָךְ הַדֹּבֵר אֶל־קָרְנֵילִיּוֹס וַיִּקְרָא אֶל־שְׁנַיִם מֵעַבְדֵי בֵיתוֹ וְאֶל־אִישׁ מִלְחָמָה אֶחָד יְרֵא אֱלֹהִים מִן־הָעֹמְדִים תָּמִיד לְפָנָיו לְשָׁרֲתוֹ׃ 8 וַיְסַפֵּר לָהֶם אֵת כָּל הַדְּבָרִים וַיִּשְׁלָחֵם אֶל־יָפוֹ׃ 9 וַיְהִי מִמָּחֳרָת וְהֵמָּה הֹלְכִים בַּדֶּרֶךְ וּקְרֵבִים לָעִיר וַיַּעַל פֶּטְרוֹס עַל־הַגָּג לְהִתְפַּלֵּל כַּשָּׁעָה הַשִּׁשִּׁית׃ 10 וְהוּא רָעֵב וַיִּתְאָו לִטְעָם־לָחֶם וּבַהֲכִינָם לוֹ נָפְלָה עָלָיו תַּרְדֵּמָה׃ 11 וַיַּרְא אֶת הַשָּׁמַיִם נִפְתָּחִים וְהִנֵּה־כְלִי יֹרֵד אֵלָיו כִּדְמוּת מִטְפַּחַת־בַּד גְּדוֹלָה וַיּוּרַד קָשׁוּר בְּאַרְבַּע כַּנְפוֹתָיו עַל־הָאָרֶץ׃ 12 וּבְתוֹכוֹ מִכָּל־בֶּהֱמַת הָאָרֶץ וְחַיָּה וָרֶמֶשׂ וְעוֹף הַשָּׁמָיִם׃ 13 וַיְהִי־קוֹל אֵלָיו לֵאמֹר קוּם פֶּטְרוֹס טְבַח וֶאֱכֹל׃ 14 וַיֹּאמֶר פֶּטְרוֹס חָלִילָה לִּי אֲדֹנִי כִּי מֵעוֹלָם לֹא אָכַלְתִּי כָּל־פִּגּוּל וְטָמֵא׃ 15 וַיְהִי־עוֹד קוֹל אֵלָיו פַּעַם שֵׁנִית לֵאמֹר אֶת־אֲשֶׁר טִהַר הָאֱלֹהִים אַתָּה אַל־תְּטַמְּאֶנּוּ׃ 16 וְכֵן הָיָה שָׁלשׁ פְּעָמִים וְהַכְּלִי שָׁב וְהֹעֲלָה הַשָּׁמָיְמָה׃ 17 וַיְהִי בְּהִתְפָּעֵם רוּחַ פֶּטְרוֹס עַל־הַמַּרְאֶה אֲשֶׁר רָאָה וְהִנֵּה הָאֲנָשִׁים הַשְּׁלוּחִים מֵאֵת קָרְנֵילִיּוֹס שָׁאֲלוּ לְבֵית שִׁמְעוֹן וַיַּעַמְדוּ עַל־הַפָּתַח׃ 18 וַיִּקְרְאוּ וַיִּדְרְשׁוּ הֲיֵשׁ מִתְגּוֹרֵר שָׁם שִׁמְעוֹן הַמְכֻנֶּה פֶטְרוֹס׃ 19 וּפֶטְרוֹס עוֹדֶנּוּ חשֵׁב עִם־לְבָבוֹ עַל־הַמַּרְאֶה וְהָרוּחַ אָמַר אֵלָיו הִנֵּה שְׁלשָׁה אֲנָשִׁים מְבַקְשִׁים אוֹתָךְ׃ 20 לָכֵן קוּם רֵד וּלְכָה־נָּא אִתָּם וְאַל־תַּחְשֹׁב חִשְּׁבֹנוֹת רַבִּים כִּי אָנֹכִי שְׁלַחְתִּים׃ 21 וַיֵּרֶד פֶּטְרוֹס אֶל־הָאֲנָשִׁים (הַנִּשְׁלָחִים אֵלָיו מֵאֵת קָרְנֵילִיּוֹס) וַיֹּאמַר אָנֹכִי הָאִישׁ אֲשֶׁר אַתֶּם מְבַקְשִׁים לָמָּה־זֶּה בָאתֶם הֵנָּה׃ 22 וַיֹּאמְרוּ קָרְנֵילִיּוֹס שַׂר־מֵאָה אִישׁ צַדִּיק וִירֵא אֱלֹהִים וְלוֹ שֵׁם־טוֹב בְּכָל־עַם הַיְהוּדִים צֻוָּה עַל־פִּי מַלְאָךְ קָדוֹשׁ לִקְרֹא לְךָ אֶל־בֵּיתוֹ וְלִשְׁמֹעַ דְּבָרִים מִפִּיךָ׃ 23 וַיִּקְרָא אֹתָם אֵלָיו וַיַּאַסְפֵם הַבָּיְתָה וַיְהִי מִמָּחֳרָת וַיֵּצֵא פֶטְרוֹס אִתָּם וּמִקְצָת הָאַחִים אֲשֶׁר בְּיָפוֹ הָלְכוּ עִמּוֹ׃ 24 וּלְמָחֳרָתוֹ בָּאוּ אֶל־קֵיסַרְיָה וְקָרְנֵילִיּוֹס מְחַכֶּה לָהֶם וְעִמּוֹ בְּנֵי מִשְׁפַּחְתּוֹ וּקְרוֹבָיו וּמְיֻדָּעָיו הַנִּקְהָלִים אֵלָיו׃ 25 וַיְהִי כְּבוֹא פֶטְרוֹס וַיֵּצֵא קָרְנֵילִיּוֹס לִקְרָאתוֹ וַיִּפֹּל לְרַגְלָיו וַיִּשְׁתָּחוּ׃ 26 וַיָּקֶם אוֹתוֹ פֶטְרוֹס וַיֹּאמֶר קוּם כִּי גַּם־אֲנִי אֱנוֹשׁ אָנֹכִי׃ 27 וַיְדַבֵּר אִתּוֹ וַיָּבֹא הַבָּיְתָה וַיִּמְצָא רַבִּים נֶאֱסָפִים שָׁמָּה׃ 28 וַיֹּאמֶר אֲלֵיהֶם אַתֶּם יְדַעְתֶּם כִּי־אָסוּר הוּא לְאִישׁ יְהוּדִי לְהִלָּוֹת וְלִקְרֹב אֶל־נָכְרִי וְאֹתִי הוֹרָה אֱלֹהִים לְבִלְתִּי אֱמֹר חֹל אוֹ־טָמֵא עַל־כָּל־אָדָם׃ 29 וּבַעֲבוּר זֹאת כַּאֲשֶׁר נִקְרֵאתִי לֹא נִמְנַעְתִּי מֵהֲלֹךְ וְעַתָּה אֶשְׁאָלְכֶם עַל־מַה־זֶּה קְרָאתֶם לִי׃ 30 וַיֹּאמֶר קָרְנֵילִיּוֹס זֶה אַרְבָּעָה יָמִים הָיִיתִי צָם עַד־הַשָּׁעָה הַזֹּאת וּבַשָּׁעָה הַתְּשִׁיעִית הִתְפַּלַּלְתִּי בְתוֹךְ בֵּיתִי וְהִנֵּה־אִישׁ נִצָּב לְפָנַי בִּלְבוּשׁ זֹהַר׃ 31 וַיֹּאמַר קָרְנֵילִיּוֹס נִשְׁמְעָה תְפִלָּתְךָ וְצִדְקוֹתֶיךָ הָיוּ לְזִכָּרוֹן לִפְנֵי הָאֱלֹהִים׃ 32 וְעַתָּה שְׁלַח אֶל־יָפוֹ וּקְרָא אֵלֶיךָ אֶת־שִׁמְעוֹן הַמְכֻנֶּה פֶטְרוֹס מִתְגּוֹרֵר הוּא בְּבֵית שִׁמְעוֹן הַבּוּרְסִי עַל־הַיָּם (אֲשֶׁר בְּבוֹאוֹ יְדַבֶּר־לָךְ)׃ 33 וָאֲמַהֵר וָאֶשְׁלַח אֵלֶיךָ וְאַתָּה הֵיטַבְתָּ לַעֲשׂוֹת אֲשֶׁר־בָּאתָ אֵלָי וְהִנְנוּ כֻּלָּנוּ פֹה לִפְנֵי הָאֱלֹהִים לִשְׁמֹעַ אֶת־כָּל־אֲשֶׁר צֻוֵּיתָ בַּיְהוָה׃ 34 וַיִּפְתַּח פֶּטְרוֹס אֶת־פִּיו וַיֹּאמַר עַתָּה יָדַעְתִּי בֶאֱמֶת כִּי הָאֱלֹהִים אֵינֶנּוּ נֹשֵׂא פָנִים׃ 35 כִּי אִם־בְּכָל־עַם וָעָם הַיָּרֵא אוֹתוֹ וְעֹשֶׂה צֶּדֶק רָצוּי הוּא לְפָנָיו׃ 36 וַיִּשְׁלַח אֶת־דְּבָרוֹ לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל וַיְבַשֵּׂר אֶת־הַשָּׁלוֹם עַל־יְדֵי יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ וְהוּא אֲדוֹן הַכֹּל׃ 37 אַתֶּם יְדַעְתֶּם אֶת־הַדָּבָר הַנַּעֲשֶׂה בְכָל־יְהוּדָה הָחֵל מִן־הַגָּלִיל אַחֲרֵי הַטְּבִילָה אֲשֶׁר־קָרָא אֹתָהּ יוֹחָנָן׃ 38 אֵת אֲשֶׁר־מָשַׁח הָאֱלֹהִים אֶת־יֵשׁוּעַ הַנָּצְרִי בְּרוּחַ הַקֹּדֶשׁ וּבִגְבוּרָה וַיַּעֲבֹר בָּאָרֶץ עֹשֵׂה חֶסֶד וְרֹפֵא אֶת־כָּל־הַנִּכְבָּשִׁים תַּחַת יַד הַשָּׂטָן כִּי הָאֱלֹהִים הָיָה עִמּוֹ׃ 39 וַאֲנַחְנוּ עֵדִים עַל־כָּל־אֲשֶׁר עָשָׂה בְּאֶרֶץ הַיְהוּדִים וּבִירוּשָׁלַיִם וַאֲשֶׁר הֱמִתֻהוּ בְּהוֹקִיעָם אֹתוֹ עַל־הָעֵץ׃ 40 אוֹתוֹ הֵקִים הָאֱלֹהִים בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי וַיִּתְּנֵהוּ לְהֵרָאוֹת בְּגָלוּי׃ 41 לֹא לְכָל־הָעָם כִּי אִם־לָנוּ הָעֵדִים אֲשֶׁר הָאֱלֹהִים בָּחַר בָּהֶם מֵרֹאשׁ אֲשֶׁר אָכַלְנוּ וְשָׁתִינוּ אִתּוֹ אַחֲרֵי קוּמוֹ מִן־הַמֵּתִים׃ 42 וַיְצַו אֹתָנוּ לְהַשְׁמִיעַ לָעָם וּלְהָעִיד כִּי אֹתוֹ שָׂם הָאֱלֹהִים לְשׁוֹפֵט הַחַיִּים וְהַמֵּתִים׃ 43 וְעָלָיו כָּל־הַנְּבִיאִים מְעִידִים כִּי יְקַבְּלוּ סְלִיחַת הַחֲטָאִים בִּשְׁמוֹ כָּל־הַמַּאֲמִינִים בּוֹ׃ 44 וּפֶטְרוֹס עוֹדֶנּוּ מְדַבֵּר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה וְרוּחַ הַקֹּדֶשׁ צָלְחָה עַל כָּל־הַשֹּׁמְעִים אֶת־הַדָּבָר׃ 45 וְהַמַּאֲמִינִים הַמּוּלִים אֲשֶׁר בָּאוּ אֶת־פֶּטְרוֹס תָּמְהוּ כִּי־מַתְּנַת רוּחַ הַקֹּדֶשׁ נִשְׁפְּכָה גַּם עַל־הַגּוֹיִם׃ 46 כִּי שָׁמְעוּ אֹתָם מְמַלֲלִים בִּלְשֹׁנוֹת וּמְגַדְּלִים אֶת־הָאֱלֹהִים׃ 47 וַיַּעַן פֶּטְרוֹס וַיֹּאמַר הֲיוּכַל אִישׁ לִמְנֹעַ אֶת־הַמַּיִם מִטְּבֹל אֶת־אֵלֶּה אֲשֶׁר קִבְּלוּ אֶת־רוּחַ הַקֹּדֶשׁ גַּם־הֵם כָּמֹנוּ׃ 48 וַיְצַו בְּשֵׁם הָאָדוֹן לִטְבֹּל אֹתָם וַיְבַקְשׁוּ מִמֶּנּוּ לָשֶׁבֶת אִתָּם יָמִים אֲחָדִים׃
[20/08/2023, 8:06:50] Itamar Ben David: בוקר חדש ברית חדשה! מעשי השליחים פרק י!
[20/08/2023, 8:07:22] Itamar Ben David: תזכורת- אנחנו במרתון מעשי השליחים לאורך חודש אלול- נסיים מעט לפני ראש השנה ואז נצא להפסקה לתקופת החגים.
[20/08/2023, 8:08:12] Itamar Ben David: שעתיים ראשונות- שאלות ותהיות, משעה עשר דיון פתוח. לאורך כל היום: איך והיכן הייתם משתמשים בפרק בהדרכה בפועל, ואילו ייצוגים בתרבות יש לפרק (ספרים שירים סרטים אומנות ועוד).
[20/08/2023, 8:25:20] Itamar Ben David: יש למיטב זכרוני פסיפס בקיסריה של מועדון שרי המאה. מישהו זוכר את הפרטים של הפסיפס הזה? תמונות?
[20/08/2023, 8:26:29] Shira Harpaz Pomeranz: פסוק 28
אילו הלכות או מקורות תומכים בתפיסה שפטרוס מציג כאן?
זאת אומרת האם יש לנו עוד עדויות להמנעות ממגע עם גויים מסיבות אמוניות?
[20/08/2023, 8:26:46] Itamar Ben David: פסוק 22- אני בספק אם לקורנליוס היה שם כלשהו, כל שכן טוב אצל כל העם היהודי. מה הפשר של כל ההגזמות האלה?
[20/08/2023, 8:27:47] Itamar Ben David: פסוק 28- אין איסור להיות עם נכרי, יש איסורי כשרות שונים, מנין המקור הזה לאיסור להיות עם גויים?
[20/08/2023, 8:29:38] Itamar Ben David: פסוק 41- האם זה המקור לתפיסה של ״הבחירים״ כלומר אלוהים קובע מי יהיו מאמינים מראש?
[20/08/2023, 8:57:02] ~ Dorit Epstein Tour Guide: שאלות “לוגיסטיות”: א. אם הוא מתפלל כל היום, מתי יש לו זמן להיות שר מאה? ו-ב. למה המלאך אומר לקורנליוס לשלוח אנשים ולא שולח אותו בעצמו? הידור המצווה הוא לעשות את זה בעצמך…
[20/08/2023, 9:01:57] ~ נעמי ארליך קופרמן: ברור שאת הפרק הזה מתחילים לקרוא/ לדבר
בין קיסריה ליפו לפי מסלול הטיול.
אפשר גם לדבר על המרחק היום ואז.
ואני גם נוהגת לדבר
על איך נהגו להבדיל בין שמעון אחד לשני כאשר עדיין לא היו שמות משפחה כמו היום.
על פי מקצוע-בורסקאי
על פי מקום המוצא-שמעון מקירני
או על פי שם האב
שמעון בר יונה.
רק דוגמא.
יש לנו גם שלוש מרים..
[20/08/2023, 9:02:14] ~ Or Ben Ami: משהו שקרה לי מספר פעמים ביפו, אני לא כותב את דעתי אלא את מה שטענו מספר פסטורים בפני הקבוצות. בלי ציניות בבקשה.
בקצרה- טענו שהפרק הזה מראה שזוהי סגירת המעגל עם יונה הנביא. (שמעון בר יונה). יונה נקרא להושיע גויים וברח, פטרוס נקרא להושיע גויים ועשה זאת. יונה ברח מיפו, פטרוס הסכים ללכת ביפו.
ועוד ועוד…
כלומר ה’ תמיד רצה להציל את כל האנושות דרך העם הנבחר, גם בתנ”ך וזה לא משהו שקרה רק עם ישוע. אני מעריך שחלקכם מכיר את התאוריה ולחלק זה חדש. לי זה היה חדש, תאולוגיה שלא למדנו בקורס או בהתמחות עם יסכה. מה דעתכם על החיבור הזה בין פטרוס ליונה הנביא? זה משהו שהייתם מספרים לקבוצה?
[20/08/2023, 10:12:09] Shira Harpaz Pomeranz: אני אהבתי
[20/08/2023, 10:15:51] ~ נעמי ארליך קופרמן: בהחלט מענין ושווה מחשבה.
[20/08/2023, 10:41:10] Itamar Ben David: אבל בסוף יונה הוחזר למשימתו והלך לנינוה ואכן הם חזרו בתשובה אז לא כל כך הבנתי את הפואנטה
[20/08/2023, 10:49:58] ~ Steven A.B: אני באופן קבוע מסביר את הקשר בין יונה לשמעון פטרוס. יפו היא נמל אבל לא רק נמל פיזי אלא גם נמל רוחני. שכן דרכו דבר ה’ יוצא אל הגויים כפי שנבאו נביאי ישראל וגם דרכו הייתה שיבת ציון.
יונה הוא הנביא היחיד בכל התנ”ך שנשלח לגויים, והוא גם היחיד שהצליח במשימתו למרות אי-ציותו. בניגוד לשאר הנביאים שצייתו לאלוהים ואף לא אחד מהם הצליח במשימתו להחזיר בתשובה.
כלומר, היחידים שחזרו בתשובה שנצלו מעונש בכל התנ”ך היא נינוה, גויים. ישראלים/יהודים מעולם לא חזרו בתשובה וניצלו מעונש. שמעון פטרוס הוא הנביא השני בהיסטוריה של התנ”ך שנשלח לגויים וגם הוא יוצא מיפו.
אם יש לי זמן אני אף מעמיק ומסביר כי צוות האונייה שיונה עלה עלייה היו גויים, כך כתוב:
“15 וַיִּשְׂאוּ אֶת־יֹונָה וַיְטִלֻהוּ אֶל־הַיָּם וַיַּעֲמֹד הַיָּם מִזַּעְפֹּו׃ 16 וַיִּירְאוּ הָאֲנָשִׁים יִרְאָה גְדֹולָה אֶת־יהוה וַיִּזְבְּחוּ־זֶבַח לַיהוה וַיִּדְּרוּ נְדָרִים׃” (יונה א)
כלומר, בגלל אי-ציותו של יונה, הגויים על האונייה האמינו באלוהי ישראל. יונה מייצג את עם ישראל, שבאי-ציותו ואי אמונתו בישוע, מביאה את הגויים להאמין במשיח היהודי.
מוסר לכם ד’ש מברצלונה, תכף ניכנס לכנסייה לדבר בדיוק על הנושא הזה.
[20/08/2023, 10:53:50] ~ עופר מארצנו לעצמנו: עם ישראל הקריב את עצמו כדי שהגויים ייגאלו…. 🤔
[20/08/2023, 10:58:36] ~ aki: פת עכו”ם
[20/08/2023, 10:59:03] ~ Or Ben Ami: ולמה הוא הלך בסוף? כי הוא רצה? הוא לא הקשיב וברח עד שתקעו אותו בתוך דג. פטרוס מיד הסכים
[20/08/2023, 10:59:06] ~ Or Ben Ami: סגירת מעגל
[20/08/2023, 11:25:46] ~ Steven A.B: משהו כזה
[20/08/2023, 11:26:30] ~ עופר מארצנו לעצמנו: עם ישראל ממשיך להקריב את עצמו :)
[20/08/2023, 11:26:49] ~ Steven A.B: כשנגיע לאיגרת לרומיים י”א אני אפרט יותר
[20/08/2023, 11:27:31] ~ עופר מארצנו לעצמנו: מה עם האיגרת לרומנים?
[20/08/2023, 12:11:42] ~ רפי רוזנס Refael-Rafi: יונה בתוך הדג זה הגפיטאפיש הראשון.
דג ממולא ביונה, גפילטאיונה.
[20/08/2023, 12:35:04] ~ shamon51: טו שֵׁנִית הָיָה הַקּוֹל אֵלָיו: “לַאֲשֶׁר ¹טִהֵר אֱלֹהִים, אַתָּה אַל תִּקְרָא ‘טָמֵא’.” טז כָּךְ הָיָה שָׁלוֹשׁ פְּעָמִים וּמִיָּד נִלְקַח הַכְּלִי הַשָּׁמַיְמָה.
יוני שלומד להיות מורה דרך
היפנה את צומת ליבי *ש ל א* כתוב שהוא אכל
[20/08/2023, 12:38:54] ~ Rosi Pataky Wagshal: הוא לא אכל,
הוא יהודי,
הפרוש לחלום הוא לפנות ל “לא אוכלי כשר” כלומר לכל יתר העמים….
[20/08/2023, 12:48:27] ~ Or Ben Ami: חשוב לי להבהיר שלפעמים הפרשנויות שומעים מפסטורים, בעיקר אוונגלים, הם שונות ממה שלמדת, על אף שהקורס ובטח שההתמחות עם יסכה הם בעיני מעצימים ותורמים בצורה בלתי רגילה!! במקרה של יונה ופטרוס, הובא לתשומת ליבי שזה כן נחקר ומדובר בהתמחות ויתכן שפחות נקלט אצלי. בכל אופן לא הייתה כוונה חלילה להקטין את הקורס או ההתמחות אלא להיפך, על אף שהם כל כך מקיפים, לפעמים פסטור כזה או אחר יכול להפתיע אותך עם פרשנויות שלא תמיד נתקלת בהם. דווקא מפתיע מהמקום החיובי ולא השלילי. סליחה עם זה הובן אחרת
[20/08/2023, 13:23:54] Itamar Ben David: אכן יש מגבלות של כשרות אבל אני לא מכיר איסור לדבר או לשהות אצל גויים פר אקסלנס.
[20/08/2023, 13:23:56] Itamar Ben David: תצטרך להסביר את החלק של הגזר בבקשה
[20/08/2023, 13:26:05] ~ aki: יין נסך פת עכום וחלב נוכרי לא נגזרו בגלל כשרות אלא כדי למנוע עירוב בין יהודים ןגויים
[20/08/2023, 13:28:05] ~ Ilya Pevzner: חלב לא נכון. בחליפה הפיטמות של פרא נסדקות ודם אלול להתערבב עם החלב. לכן חלב הופך ללא עכום עם יהודי משגיח על החליבה. כמו שמונטיפיורי עשה בביקורו בירושלים.
[20/08/2023, 14:01:09] Itamar Ben David: אין איסור לפגוש גויים לדבר עם גויים וכן הלאה. יש רצון להגביל את מידת המעורבות ובעיקר קשרי חיתון. אבל זה לא אומר שאסור לשהות במחיצתם חלילה
[20/08/2023, 14:02:59] Itamar Ben David: ספרות הנבואה נועדה להצביע על ה״נפילות״ של עם ישראל, על כל שגיאה טעות וחטא שהם עשו. לכן לחפש בספרות הנבואה שעם ישראל צדיקים זה להתעלם מהז׳אנר. בספרות הכתובים דווקא אפשר לראות התנהגות אחרת, עולה לי בראש כרגע איך העם הצטרף לאסתר לימי הצום. מניח שיש עוד דוגמאות.
[20/08/2023, 14:03:11] ~ aki: הגזרות הללו בהחלט נועדו שלא יאכלו וישתו יחד
[20/08/2023, 14:03:57] Erez Giron – Tour Guide: יין נסך מאוחר לתק’ בית שני כמה שאני יודע.
[20/08/2023, 14:22:57] ~ VD IsraelMark Tours: ~ VD IsraelMark Tours changed their phone number to a new number. Tap to message or add the new number.
[20/08/2023, 14:21:20] ~ aki: .
[20/08/2023, 15:17:17] +972 54‑817‑2025: +972 54‑817‑2025 left
[20/08/2023, 15:17:00] ~ Shimon Zemer: למה התכוונת שיבת ציון הגיעה מיפו ?
[20/08/2023, 15:40:28] ~ Ilana Rudich: ~ Ilana Rudich left
[20/08/2023, 15:35:42] ~ eliyahu milo Tour Guide: לדעתי הוא התכוון לאבות הציונות ולסרט לול
[20/08/2023, 15:36:52] ~ Shimon Zemer: יכול להיות….
זה היה נראה כהמשך ליונה
[20/08/2023, 15:49:49] ~ Dorit Epstein Tour Guide: שהעולים הגיעו דרך נמל יפו.
[20/08/2023, 16:17:26] ~ Shimon Zemer: לשבתי שיבת ציון מבבל
[20/08/2023, 16:17:30] ~ Shimon Zemer: חשבתי
[20/08/2023, 16:46:01] Itamar Ben David: רציתי להזכיר עוד עניין חשוב- האבטיפוס של גנרל או חייל שהופך למאמין הוא כנראה נעמן ראש צבא ארם. מלכים ב פרק ה
[20/08/2023, 16:47:59] Itamar Ben David: קיסריה ונהר הירדן בגבול ארם (קרוב יותר לאזור נהרות היבוק או הירמוכ) הם כמעט באותו קו רוחב וכל אחד מהם סוג של שער אל העולם הלא יהודי: ארם בצפון ובמזרח והאימפריה הרומית במערב ובצפון מערב.
[20/08/2023, 16:48:19] Itamar Ben David: כך שאפשר לדבר על הסיפורים האלו בנסיעה במישור החוף או בענק הירדן
[20/08/2023, 16:57:25] Doron Jamchi: image omitted
[20/08/2023, 17:03:49] Itamar Ben David: דורון הייתי מצפה ממך להיות המבוגר האחראי בזמן שבטיבן בברצלונה אבל כנראה שאני צריך להנמיך ציפיות. חחחחחח
[20/08/2023, 17:03:56] Itamar Ben David: *סטיבן
[20/08/2023, 17:11:39] Doron Jamchi: אני כבר 15 שנה מחכה לרגע שאני אוכל לשתף את זה עם אנשים שמבינים 😂
[20/08/2023, 17:20:38] ~ עופר מארצנו לעצמנו: תיתן הסבר לפתאיים כמוני
[20/08/2023, 17:23:05] Itamar Ben David: אחחח אני שמח לדעת שהקבוצה הזו נותנת outlet לחבריה. מכיוון שמדובר בייצוג בתרבות של נושא העולה מהפרק – זה לגמרי לגיטימי.
[20/08/2023, 17:23:31] Itamar Ben David: המלך בבר https://he.m.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A1%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%99_%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%9A_%D7%91%D7%91%D7%A8
[20/08/2023, 17:23:40] ~ Steven A.B: שיבת ציון המודרנית, ביפו ליד התצפית על תל אביב אני קורא את חזון העצמות היבשות יחזקאל ל”ז ומספר איך העצמות חוזרות דרך נמל יפו ומקימות את תל אביב שזה כמו הגוף שכורם עור וגידים, והינה נבואה שמתגשמת לעיני התיירים
[20/08/2023, 17:24:49] ~ Shimon Zemer: חזון העצמות מתאים לכל מקום שהוקם בישראל…
[20/08/2023, 17:49:53] ~ MoranLV-TourguideInIsrael: נראה אותך מוצא בברית החדשה את רטקסס