וְשָׁאוּל גַּם־הוּא הָיָה רֹצֶה בַהֲרֵגָתוֹ וַתְּהִי בָּיּוֹם הַהוּא רְדִיפָה גְדוֹלָה עַל־הַקְּהִילָּה אֲשֶׁר בִּירוּשָׁלָיִם וַיָּפֻצוּ כֻלָּם בְּעָרֵי יְהוּדָה וְשֹׁמְרוֹן לְבַד מִן־הַשְּׁלִיחִים׃ 2 וַאֲנָשִׁים יִרְאֵי אֱלֹהִים נָשְׂאוּ אֶת־אִסְטְפָנוֹס וַיִּקְבְּרֻהוּ וַיִּסְפְּדוּ עָלָיו מִסְפֵּד גָּדוֹל׃ 3 וְשָׁאוּל הֶחֱרִיב אֶת־הַקְּהִילָּה וַיְשׁוֹטֵט בַּבָּתִּים וַיִּסְחַב מִשָּׁם אֲנָשִׁים וְנָשִׁים וַיַּסְגִּירֵם לַכֶּלֶא׃ 4 וְהַנְּפוֹצִים עָבְרוּ בָאָרֶץ וַיְבָשְּׂרוּ אֶת־הַדָּבָר׃ 5 וּפִילִפּוֹס יָרַד אֶל־עִיר שֹׁמְרוֹן וַיַּכְרֵז לָהֶם אֶת־הַמָּשִׁיחַ׃ 6 וַיַּקְשֵׁב הֲמוֹן הָעָם לֵב אֶחָד אֶל־אִמְרֵי פִילִפּוֹס בְּשֹׁמְעָם וּבִרְאוֹתָם אֶת־הָאֹתוֹת אֲשֶׁר עָשָׂה׃ 7 כִּי רַבִּים הָיוּ אֲחוּזֵי רוּחוֹת הַטֻּמְאָה וְהָרוּחוֹת יָצְאוּ מֵהֶם צֹעֲקוֹת ֻצְעָקָה גְדוֹלָה וְרַבִּים נְכֵי אֵבָרִים וּפִסְחִים וְנִרְפָּאוּ׃ 8 וַתְּהִי שִׂמְחָה גְדוֹלָה בָּעִיר הַהִיא׃ 9 וְאִישׁ אֶחָד וּשְׁמוֹ שִׁמְעוֹן הָיָה מִלְּפָנִים בָּעִיר מְכַשֵּׁף וּמַבְהִיל אֶת־עַם שֹׁמְרוֹן בְּאָמְרוֹ עַל־נַפְשׁוֹ כִּי גָדוֹל הוּא׃ 10 וְכֻלָּם הִקְשִׁיבוּ אֵלָיו מִקְּטַנָּם וְעַד־גְּדוֹלָם לֵאמֹר זֶה הוּא גְּבוּרַת הָאֱלֹהִים הַגְּדוֹלָה׃ 11 וַיַּקְשִׁיבוּ אֵלָיו עַל־הֱיוֹתוֹ מַבְהִיל אוֹתָם בִּכְשָׁפָיו יָמִים רַבִּים׃ 12 וַיְהִי כַּאֲשֶׁר הֶאֱמִינוּ לְפִילִפּוֹס בְּבַשְׂרוֹ אֶת־מַלְכוּת הָאֱלֹהִים וְאֶת־שֵׁם יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ וַיִּטָּבְלוּ אֲנָשִׁים וְנָשִׁים׃ 13 וַיַּאֲמֵן שִׁמְעוֹן גַּם־הוּא וַיִּטָּבֵל וַיִּדְבַּק בְּפִילִפּוֹס וַיַּרְא אֶת־הָאֹתוֹת וְהַמֹּפְתִים הַגְּדֹלִים אֲשֶׁר נַעֲשׂוֹּ וַיִּתְמָהּ׃ 14 וַיִּשְׁמְעוּ הַשְּׁלִיחִים אֲשֶׁר בִּירוּשָׁלַיִם כִּי־קִבְּלָה שֹׁמְרוֹן אֶת־דְּבַר הָאֱלֹהִים וַיִּשְׁלְחוּ אֲלֵיהֶם אֶת־פֶּטְרוֹס וְאֶת־יוֹחָנָן׃ 15 וַיֵּרְדוּ שָׁמָּה וַיִּתְפַּלֲלוּ בַעֲדָם אֲשֶׁר יְקַבְּלוּ אֶת־רוּחַ הַקֹּדֶשׁ׃ 16 כִּי הָרוּחַ לֹא־צָלְחָה עַד־עַתָּה עַל־אֶחָד מֵהֶם וְהֵם רַק־נִטְבָּלִים לְשֵׁם הָאָדוֹן יֵשׁוּעַ׃ 17 וַיִּסְמְכוּ אֶת־יְדֵיהֶם עֲלֵיהֶם וַיְקַבְּלוּ אֶת־רוּחַ הַקֹּדֶשׁ׃ 18 וַיְהִי בִּרְאוֹת שִׁמְעוֹן כִּי נִתַּן רוּחַ הַקֹּדֶשׁ בִּסְמִיכַת יְדֵי הַשְּׁלִיחִים וַיָּבֵא לִפְנֵיהֶם כָּסֶף׃ 19 וַיֹּאמַר תְּנוּ־נָא גַם־לִי שָׁלְטָן כַּשָּׁלְטָן הַזֶּה אֲשֶׁר יְקַבֵּל אֶת־רוּחַ הַקֹּדֶשׁ כֹּל אֲשֶׁר־אָשִׂים עָלָיו אֶת־יָדָי׃ 20 וַיֹּאמֶר אֵלָיו פֶּטְרוֹס כַּסְפְּךָ יְהִי אִתְּךָ לַאֲבַדּוֹן יַעַן אֲשֶׁר אָמַרְתָּ לִקְנוֹת בִּמְחִיר אֶת־מַתַּת הָאֱלֹהִים׃ 21 אֵין־לְךָ חֵלֶק וְגוֹרָל בַּדָּבָר הַזֶּה כִּי לְבָבְךָ אֵינֶנּוּ יָשָׁר לִפְנֵי הָאֱלֹהִים׃ 22 וְעַתָּה שׁוּב מֵרָעָתְךָ זֹאת וְהִתְחַנֵּן אֶל־הָאֱלֹהִים אוּלַי תִּסָּלַח לְךָ מְזִמַּת לְבָבֶךָ׃ 23 כִּי־רֹאֶה אָנֹכִי כִּי־בָאתָ בִּידֵי מְרוֹרַת רוֹשׁ וְחַרְצֻבּוֹת רָשַׁע׃ 24 וַיַּעַן שִׁמְעוֹן וַיֹּאמַר הַעְתִּירוּ אַתֶּם בַּעֲדִי אֶל־יְהוָֹה לְבִלְתִּי־בוֹא עָלַי דָּבָר מִכֹּל אֲשֶׁר אֲמַרְתֶּם׃ 25 וְהֵמָּה הֵעִידוּ וְדִבְּרוּ אֶת־דְּבָר יְהוָֹה וַיָּשׁוּבוּ יְרוּשָׁלָיִם וַיְבַשְּׂרוּ אֶת־הַבְּשׂוֹרָה בִּכְפָרִים רַבִּים אֲשֶׁר לַשֹּׁמְרוֹנִים׃ 26 וַיְדַבֵּר מַלְאַךְ־יְהוָֹה אֶל־פִילִפּוֹס לֵאמֹר קוּם לֵךְ הַנֶּגְבָּה עַל־הַדֶּרֶךְ הַיֹּרֶדֶת מִירוּשָׁלַיִם עַזָּתָה וְהִיא חֲרֵבָה׃ 27 וַיָּקָם וַיֵּלַךְ וְהִנֵּה אִישׁ כּוּשִׁי סָרִיס וְשַׁלִּיט לְקַנְדַּק מַלְכַּת־כּוּשׁ וּמְמֻנֶּה עַל־כָּל־גְּנָזֶיהָ אֲשֶׁר עָלָה אֶל־יְרוּשָׁלַיִם לְהִשְׁתַּחֲוֹת׃ 28 וַיְהִי בְשׁוּבוּ וְהוּא יֹשֵׁב עַל־מֶרְכַּבְתּוֹ וְקֹרֵא בְּסֵפֶר יְשַׁעְיָה הַנָּבִיא׃ 29 וַיֹּאמֶר הָרוּחַ אֶל־פִילִפּוֹס גְּשָׁה וְהִלָּוֵה עַל־הַמֶּרְכָּבָה הַזֹּאת׃ 30 וַיָּרָץ פִילִפּוֹס אֵלֶיהָ וַיִּשְׁמַע אֹתוֹ קֹרֵא בְּסֵפֶר יְשַׁעְיָה הַנָּבִיא וַיֹּאמֶר הֲגַם תָּבִין אֶת־אֲשֶׁר אַתָּה קוֹרֵא׃ 31 וַיֹּאמֶר וְאֵיכָכָה אוּכַל וְאֵין אִישׁ אֲשֶׁר יוֹרֵנִי וַיְבַקֵּשׁ מֵאֵת פִילִפּוֹס לַעֲלוֹת וְלַשֶׁבֶת אֶצְלוֹ׃ 32 וְזֶה עִנְיַן הַכָּתוּב אֲשֶׁר קָרָא כַּשֶּׂה לַטֶּבַח יוּבָל וּכְרָחֵל לִפְנֵי גּוֹזְזֶיהָ נֶאֱלָמָה וְלֹא־יִפְתַּח פִּיו׃ 33 בָּעֹצֶר מִשְׁפָּטוֹ לֻקָּח וְאֶת־דּוֹרוֹ מִי יְשׂוֹחֵחַ כִּי נִגְזְרוּ מֵאֶרֶץ חַיָּיו׃ 34 וַיַּעַן הַסָּרִיס וַיֹּאמֶר אֶל־פִילִפּוֹס אֶשְׁאֲלָה מִמְּךָ עַל־מִי הַנָּבִיא מְדַבֵּר אֶת־זֹאת עַל־נַפְשׁוֹ אוֹ עַל־אִישׁ אַחֵר׃ 35 וַיִּפְתַּח פִילִפּוֹס אֶת־פִּיו וַיָּחֶל מִן־הַכָּתוּב הַזֶּה וַיְּבַשֵּׂר אוֹתוֹ אֶת־יֵשׁוּעַ׃ 36 וַיְהִי בְּעָבְרָם בַּדֶּרֶךְ וַיָּבֹאוּ אֶל־מְקוֹם מָיִם וַיֹּאמֶר הַסָּרִיס הִנֵּה־מַיִם מַה־יִּמְנָעֵנִי מֵהִטָּבֵל׃ 37 (וַיֹּאמֶר פִילִפּוֹס אִם־מַאֲמִין אַתָּה בְּכָל־לְבָבְךָ מֻתָּר־לָךְ וַיַּעַן וַיֹּאמֶר אֲנִי מַאֲמִין כִּי יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ בֶּן־הָאֱלֹהִים הוּא)׃ 38 וַיְצַו לְהַעֲמִיד אֶת־הַמֶּרְכָּבָה וַיֵּרְדוּ שְׁנֵיהֶם אֶל־תּוֹך הַמַּיִם פִילִפּוֹס וְהַסָּרִיס וַיַּטְבֵּל אוֹתוֹ׃ 39 וַיְהִי כִּי עָלוּ מִן־הַמַּיִם וַיִּשָׂא רוּחַ יְהוָֹה אֶת־פִילִפּוֹס וְהַסָּרִיס לֹא רָאָהוּ עוֹד וַיֵּלֵךְ לְדַרְכּוֹ שָׂמֵחַ׃ 40 וּפִילִפּוֹס נִמְצָא בְאַשְׁדּוֹד וַיַּעֲבֹר וַיְּבַשֵּׂר בְּכָל־הֶעָרִים עַד־בֹּאוֹ לְקֵיסַרְיָה׃
[16/08/2023, 8:18:31] Itamar Ben David: מצטרפים חדשים- אנא קיראו את תיאור הקבוצה כדי להבין מה הולך כאן. הפורמט הוא פשוט- קוראים את הפרק, ואם סיימתם- מוזמנים להמשיך ביומכם כרגיל. אם אתם לא רוצים לעקוב אחר הדיונים- יש גם קבוצה ללא דיונים. בשעתיים הראשונות יש דגש על שאלות ותהיות שנובעות מהפרק, ובשעה עשר והילך- אפשר להציע תשובות ופרשנויות
[16/08/2023, 8:18:53] Itamar Ben David: לאורך כל היום אנחנו מזמינים את חברי הקבוצה להציע איך והיכן היו משתמשים בפרק בהדרכה בפועל
[16/08/2023, 8:21:44] Itamar Ben David: פסוק 1 – אני חושב שזה אולי סגנון הכתיבה של לוקס (שחיבר גם את מעשי השליחים) שהוא מאוד גרנדיוזי בתיאורים שלו: רגע אחד אנשי ירושלים תומכים בקהילה ומצטרפים בהמוניהם ורגע אחר הקהילה נרדפת. רגע אחד כל היהודים רודפי נביאים ורגע אחר כולם מקשיבים לישוע. ידוע לנו משהו על סגנון הכתיבה הזה? האם זה אכן סגנון?
[16/08/2023, 8:23:01] Itamar Ben David: פסוק 3- מטעם מי ובאיזו סמכות מבצעים את הרדיפה? ידוע לנו היכן אותו כלא?
[16/08/2023, 8:23:43] Itamar Ben David: פסוק 5- יש מסורת כלשהי מה היא אותה עיר בשומרון והאם היא מאוכלסת ביהודים או שומרונים?
[16/08/2023, 8:26:57] Itamar Ben David: פסוק 11- אם אדם שעושה אותו וכשפים יכול להוליך שולל, מה המבחן למתבונן מהצד אחרי מי לעקוב? מה ההבדל בין שמעון לפיליפוס בנקודה הזו?
[16/08/2023, 8:40:02] ~ Gallo גאלו: אז למה יש מגן דוד בכפר נחום?
[16/08/2023, 8:40:42] Itamar Ben David: זה הדיון של אתמול. בקצרה- הוא לא בהקשר של סמל דתי או לאומי אלא כקישוט נוסף
[16/08/2023, 8:47:41] Erez Giron – Tour Guide: מגן דוד הפך לסמל יהודי באירופה רק לפני כ 200 שנה.
[16/08/2023, 8:51:43] Itamar Ben David: חוזרים לפרק חברים
[16/08/2023, 8:52:35] ~ Maggi Nachshon: אפשר אסמכתא לכך?
ומהי הסיבה?
[16/08/2023, 8:57:42] ~ Amir Rubin(Tour Guide): כאשר בחרו איך יראה הדגל של ישראל אז בחרו את סמל מגן דוד שיהיה בדגל .
[16/08/2023, 10:09:31] ~ shamon51: “הוּא קָם וְהָלַךְ. וְהִנֵּה אִישׁ אֶתְיוֹפִּי, סָרִיס וְשַׂר בַּחֲצַר קַנְדַּק מַלְכַּת הָאֶתְיוֹפִּים וּמְמֻנֶּה עַל כָּל אוֹצְרוֹתֶיהָ, חוֹזֵר לְאַרְצוֹ לְאַחַר שֶׁבָּא לְהִשְׁתַּחֲווֹת בִּירוּשָׁלַיִם,” (מעשי השליחים ח 27)
בכנסיה האתיופית ברחוב האתיופי אני מסביר שהפסוק הזה מסביר איך הגיעה הנצרות לאתיופיה
ואכן בטיול שהיינו באתיופיה המדריך המקומי אישר שזה הפרק עליו מסתמכת הכנסיה האתיופית
[16/08/2023, 10:12:02] ~ shamon51: כמו כן עדות זו מראשית הספירה מראה אתיופים היו עולים כבר אז לירושלים… כלומר הסיפור של מלכת שבא היה כבר אז מושרש במסורת האתיופית
לא פשוט היה אז לעשות פילגרימיש לירושלים מאתיופיה
[16/08/2023, 10:13:55] ~ shamon51: וכאן מוזכר שר בחצר קנדק מלכת האתיופים… כלומר חשובסקי
[16/08/2023, 10:35:39] ~ Pablo Teitelbaum: ~ Pablo Teitelbaum left
[16/08/2023, 14:32:32] ~ חדוה הדר: פסוק 38. הבנתי שהסריס הכושי הוא הראשון מבין הגויים שפטרוס מטביל?
האם זה תומך באמונה האתיופית שהם המתנצרים הראשונים?
[16/08/2023, 14:59:42] Shira Harpaz Pomeranz: פסוק 36 למי יש רעיון איפה יכול היה להיות המעין הזה? מה יש לנו בדרך היורדת מהמרכז לעזה?
[16/08/2023, 15:07:25] ~ DO RO: עין חניה
[16/08/2023, 15:08:24] ~ Albert: עין חניה זה בירושליים…
[16/08/2023, 15:09:51] ~ DO RO: https://he.m.wikipedia.org/wiki/%D7%A2%D7%99%D7%9F_%D7%97%D7%A0%D7%99%D7%94
[16/08/2023, 15:12:29] ~ Tal Thalassa Takomi: ממש מעניין 🤓 לא ידעתי 🌸 תודה על השיתוף דורית
לומדת מידע חדש אנוכי 🙏🏼
[16/08/2023, 15:13:28] ~ Isac Wenger: אין חניה זה בירושלים.גם בתל אביב. עין חניה זה בדרך לגילה . שייך לרט”ג.
[16/08/2023, 15:15:22] ~ Dorit Epstein Tour Guide: בעין חניה יש מידי פעם התכנסויות של אתיופים סביב העניין הזה. וגם לארמנים יש שם נוכחות.
[16/08/2023, 15:15:42] ~ Harel Toder: עינות גבתון?
[16/08/2023, 15:16:45] ~ Dorit Epstein Tour Guide: ועין חניה זה אכן של הרטג. נמצא מעל מסילת הרכבת הישנה לירושלים, מהצד השני של הכביש אחרי גן החיות \ עין לבן.
[16/08/2023, 15:20:20] ~ Albert: פסוק 26 בפרק ח’ אומר: “מַלְאַךְ יהוה דִּבֵּר אֶל פִילִיפּוֹס וְאָמַר: “קוּם וְלֵךְ דָּרוֹמָה בַּדֶּרֶךְ הַיּוֹרֶדֶת מִירוּשָׁלַיִם לְעַזָּה, בַּדֶּרֶךְ הַמִּדְבָּרִית”, לכן האלמנטים המוזכרים כאן חשובים, (1) דרך היורדת מירושלים, (2) מחוץ לירושלים, (3) לכיוון עזה, (4) בדרך הנהוג ללכת ממנה לעזה, (5) דרך מדברית, (6) ומעיין או מקור מים… עין חניה עדיין לא עונה על הפרטים המתאימים…
[16/08/2023, 15:28:42] Itamar Ben David: עין חניה זו אחלה התאמה לא הבנתי. זה בתוך ירושלים המוניציפאלית היום, אבל אנחנו מדברים פה על המאחב הכפרי של ירושלים. זה בהחלט לכיוון עזה. דרך מדברית- מה המילה ביוונית? בגדול ללכת באזור הזה בקיץ, די טרשי ומדברי.
[16/08/2023, 15:32:48] ~ Harel Toder: אם יצאו מירושלים אז או עין חמד או מעיינות אמאוס ?
[16/08/2023, 15:33:28] ~ shamon51: image omitted
[16/08/2023, 15:44:15] ~ DO RO: אני רוצה להתמקד בדמותו של שמעון הקוסם
ולהזכיר גם מה נאמר בספר דברים פרק 18:9-14 ומה היחס לעיסוק בכשפים
ט כִּי אַתָּה בָּא אֶל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ–לֹא-תִלְמַד לַעֲשׂוֹת, כְּתוֹעֲבֹת הַגּוֹיִם הָהֵם. י לֹא-יִמָּצֵא בְךָ, מַעֲבִיר בְּנוֹ-וּבִתּוֹ בָּאֵשׁ, קֹסֵם קְסָמִים, מְעוֹנֵן וּמְנַחֵשׁ וּמְכַשֵּׁף. יא וְחֹבֵר, חָבֶר; וְשֹׁאֵל אוֹב וְיִדְּעֹנִי, וְדֹרֵשׁ אֶל-הַמֵּתִים. יב כִּי-תוֹעֲבַת יְהוָה, כָּל-עֹשֵׂה אֵלֶּה; וּבִגְלַל, הַתּוֹעֵבֹת הָאֵלֶּה, יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, מוֹרִישׁ אוֹתָם מִפָּנֶיךָ. יג תָּמִים תִּהְיֶה, עִם יְהוָה אֱלֹהֶיךָ. יד כִּי הַגּוֹיִם הָאֵלֶּה, אֲשֶׁר אַתָּה יוֹרֵשׁ אוֹתָם–אֶל-מְעֹנְנִים וְאֶל-קֹסְמִים, יִשְׁמָעוּ; וְאַתָּה–לֹא כֵן, נָתַן לְךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ.
במעשי השליחים 8 –פהסוקים 9-25 – מוקדשים לשמעון הקוסם , שומרוני שכבר רכש לעצמו מוניטין כעושה כשפים ומעשי פלא . לפי עדותו של יוסטין מרטיר בן המאה ה-2 אף הוא שומרוני במוצאו , היתה לו עדה של מעריצים שנשאה את שמו. חלק מאבות הכנסיה ראו בו את אבי הגנוסטיקה. אנשי השומרון רחשו לו הערצה ויראה והתפלאו ממעשיו, אם כי לא ידעו תחילה להבדיל בין מקור מעשיו (השטן) למעשי הריפוי של השליחים. שמעון כשנוכח בכוחם של השליחים, נטבל לנצרות בידי פיליפוס. ואז פנה לשליחים והציע להם כסף תמורת היכולת לחולל נסים כמוהם. פטרוס דחה אותו באומרו שאת מתת האל אין לקנות בכסף.
המעשה של שמעון הוליד מושג שנקרא שמעוניות simony – – חטא קרדינלי בכנסיה הקתולית . משמעות המושג היא קניה תמורת כסף של משרות בממסד הכנסייתי, או קבלת הטבות או תפקידים בתמורה לכסף. התופעה החלה להתפשט בכנסיה החל מן המאה החמישית ורק במאה השישית היא נקשרה לדמותו של שמעון הקוסם או שמעון מאגוס כפי שהוא מופיע במעשי השליחים . האפיפיור גרגרוריוס הראשון כינה את התופעה “כפירה שמוענית”
למרות כל האיסורים , התופעה של קבלת משרות כנסייתיות בכסף הלכה והתרחבה החל מן המאות 9-10 במאה ה-14 נזיר כרמליטי נרצח ובמספר דקירות סכין במיטתו, לאחר שנשא דרשה חריפה נגד התופעה הבזויה.
בספרות מופיעה דמותו השנואה של שמעון מאגוס ב”תופת” של דנטה , במעגל החוטיאם מקרב אנשי הכנסיה. בקולנוע למשל, מוצגת סצינה בסרט “גביע הכסף” מ-1954 , בה שמעון מאגוס מתרברב בפני נרון קיסר על יכולת התעופה שלו , אך תפילתו של פטרוס הצליחה , והוא מתרסק מעל הפורום רומאנום .
https://www.youtube.com/watch?v=8dHzAn1vhl0
[16/08/2023, 16:06:34] ~ דבורה לינדנברג: אולי דרך בית גוברין🤷♀️
[16/08/2023, 16:11:14] ~ Rebecca Nok: אם מוזכרת *ירושלים*, כנראה שהמקום *קרוב לירושלים*.
אחרת היו כותבים עיר אחרת בקרבתה התרחש האירוע
[16/08/2023, 16:12:01] Itamar Ben David: בגדול אחת הדרכים לעזה היא- העיר העתיקה, רחוב עזה, עמק הצבאים, עין חניה, נחל רפאים+שורק ומשם דרומה לעזה
[16/08/2023, 16:20:40] Doron Jamchi: בפרק כב’, פאולוס אומר שהוא קיבל את הסמכות מהסנהדרין
[16/08/2023, 16:21:59] Itamar Ben David: לרדיפה הראשונה או זו בדמשק
[16/08/2023, 16:23:08] Doron Jamchi: לדמשק. אבל יש רושם שזה היה חלק מאותו מאבק
[16/08/2023, 16:23:43] Itamar Ben David: חשבתי שהוא פעל בשליחות הכהנים, מכל מקום רבן גמליאל לא היה בקטע של הרדיפה. אז יש פה סלט טבולה בראש שלי
[16/08/2023, 19:01:29] Itamar Ben David: שעה לסיום
[16/08/2023, 19:43:44] Shira Harpaz Pomeranz: באופן כללי הפרק הזה והפרקים הבאים עוסקים ביציאת הבשורה אל העולם. זוהי הגשמת המשפט שישוע אומר לתלמידים רגע לפני שהוא עולה לשמים במעשי השליחים א 8
מַעֲשֵׂי הַשְּׁלִיחִים פֶּרֶק א
*8 אֲבָל בְּבוֹא עֲלֵיכֶם רוּחַ הַקֹּדֶשׁ תְּקַבְּלוּ כֹּחַ וְתִהְיוּ עֵדַי הֵן בִּירוּשָׁלַיִם וְהֵן בְּכָל יְהוּדָה וְשׁוֹמְרוֹן, עַד קְצֵה הָאָרֶץ.”*
כאילו שישוע עבר איתם על מפת העולם והגדיר להם מאיפה מתחילים ולאן ממשיכים ועד לאן צריך להגיע עם הבשורה שלו.
[16/08/2023, 19:44:50] Shira Harpaz Pomeranz: יפה לציין את זה כאשר יוצאים מירושלים לשומרון או מערבה או דרומה.
[16/08/2023, 20:01:02] ~ גמיל רינאוי: דווקא היום בבוקר לקחתי את הקבוצה איתיופית שלי לשם הכהן שלהם הטביל אותם לא בפנים בתוך אתר הרטג אלה בחוץ יש מעיין קטן וחמוד
[16/08/2023, 20:01:20] ~ גמיל רינאוי: זה כמובן עין חניה