הוּא נִכְנַס שׁוּב לְבֵית הַכְּנֶסֶת. הָיָה שָׁם אִישׁ שֶׁיָּדוֹ יְבֵשָׁה, 2 וְהֵם הִתְבּוֹנְנוּ בְּיֵשׁוּעַ לִרְאוֹת אִם יְרַפֵּא אוֹתוֹ בְּשַׁבָּת, כְּדֵי שֶׁיּוּכְלוּ לְהַאֲשִׁים אוֹתוֹ. 3 אָמַר אֶל הָאִישׁ אֲשֶׁר יָדוֹ יְבֵשָׁה: “עֲמֹד בָּאֶמְצַע!” 4 פָּנָה אֲלֵיהֶם וְשָׁאַל: “הַאִם מֻתָּר לְהֵיטִיב בְּשַׁבָּת אוֹ לַעֲשׂוֹת רָעָה? לְהַצִּיל נֶפֶשׁ אוֹ לַהֲרֹג?” אַךְ הֵם שָׁתְקוּ. 5 הִבִּיט בָּהֶם כֹּה וָכֹה בְּזַעַם, בְּרֹב עֶצֶב עַל קְשִׁי לְבָבָם, וְאָמַר לָאִישׁ: “הוֹשֵׁט אֶת הַיָּד!” הוּא הוֹשִׁיט אוֹתָהּ וְיָדוֹ שָׁבָה לְאֵיתָנָהּ. 6 יָצְאוּ הַפְּרוּשִׁים וּמִיָּד טִכְּסוּ עָלָיו עֵצָה עִם חֲסִידֵי בֵּית הוֹרְדוֹס – כֵּיצַד לְהַכְחִיד אוֹתוֹ. 7 יֵשׁוּעַ הָלַךְ מִשָּׁם עִם תַּלְמִידָיו אֶל שְׂפַת הַיָּם וְהָמוֹן רַב מִן הַגָּלִיל הָלְכוּ אַחֲרָיו. 8 גַּם מִיהוּדָה, מִירוּשָׁלַיִם, מֵאֱדוֹם, מֵעֵבֶר הַיַּרְדֵּן וּמִסְּבִיבוֹת צוֹר וְצִידוֹן בָּאוּ אֵלָיו הָמוֹן רַב, כִּי שָׁמְעוּ אֶת כָּל אֲשֶׁר עָשָׂה. 9 הוּא אָמַר לְתַלְמִידָיו שֶׁיָּכִינוּ לוֹ סִירָה פֶּן יִלְחָצֵהוּ הֶהָמוֹן, 10 כִּי רִפֵּא רַבִּים, וְלָכֵן נִדְחֲקוּ אֵלָיו כָּל הַחוֹלִים כְּדֵי לָגַעַת בּוֹ. 11 וְהָרוּחוֹת הַטְּמֵאוֹת כִּרְאוֹתָן אוֹתוֹ נָפְלוּ לְפָנָיו וְצָעֲקוּ: “אַתָּה הוּא בֶּן־הָאֱלֹהִים!” 12 אַךְ הוּא גָּעַר בָּהֶן בְּחָזְקָה שֶׁלֹּא תְּגַלֶּינָה מִי הוּא. 13 יֵשׁוּעַ עָלָה לָהָר וְקָרָא לָאֲנָשִׁים שֶׁרָצָה בָּהֶם. הֵם בָּאוּ אֵלָיו 14 וְהוּא קָבַע שְׁנֵים־עָשָׂר אִישׁ שֶׁיִּהְיוּ אִתּוֹ, שֶׁיִּשְׁלַח אוֹתָם לְבַשֵֹר 15 וְשֶׁתִּהְיֶה לָהֶם סַמְכוּת לְגָרֵשׁ אֶת הַשֵּׁדִים. 16 הוּא מִנָּה אֶת הַשְּׁנֵים־עָשָׂר: שִׁמְעוֹן, אֲשֶׁר לוֹ הוּא נָתַן אֶת הַשֵּׁם כֵּיפָא; 17 יַעֲקֹב בֶּן זַבְדַּי וְיוֹחָנָן אֲחִי יַעֲקֹב, אֲשֶׁר לָהֶם נָתַן אֶת הַשֵּׁם בְּנֵי רֶגֶשׁ, שֶׁפֵּרוּשׁוֹ בְּנֵי רַעַם; 18 אַנְדְּרֵי, פִילִיפּוֹס, בַּר־תַּלְמַי, מַתַּי, תּיאמָא, יַעֲקֹב בֶּן חַלְפַי, תַּדַּי, שִׁמְעוֹן הַקַּנַּאי 19 וִיהוּדָה אִישׁ קְרִיּוֹת אֲשֶׁר גַּם הִסְגִּיר אוֹתוֹ. 20 הֵם בָּאוּ הַבַּיְתָה וְשׁוּב הִתְאַסֵּף הֲמוֹן עַם, עַד כִּי לֹא יָכְלוּ אֲפִלּוּ לֶאֱכֹל אֶת אֲרוּחָתָם. 21 שָׁמְעוּ זֹאת קְרוֹבָיו וְיָצְאוּ לִתְפֹּס אוֹתוֹ, כִּי אָמְרוּ: “יָצָא מִדַּעְתּוֹ!” 22 וְהַסּוֹפְרִים אֲשֶׁר יָרְדוּ מִירוּשָׁלַיִם אָמְרוּ: “בַּעַל־זְבוּל בּוֹ וּבְעֶזְרַת שַׂר הַשֵּׁדִים הוּא מְגָרֵשׁ אֶת הַשֵּׁדִים.”
23 קָרָא אוֹתָם אֵלָיו וְדִבֵּר אֲלֵיהֶם בִּמְשָׁלִים: “אֵיךְ יָכוֹל הַשָֹטָן לְגָרֵשׁ אֶת הַשָֹטָן? 24 אִם מַמְלָכָה מְפֻלֶּגֶת בְּתוֹךְ עַצְמָהּ, אוֹתָהּ מַמְלָכָה אֵינָהּ יְכוֹלָה לַעֲמֹד. 25 וּבַיִת אִם מְפֻלָּג הוּא בְּתוֹךְ עַצְמוֹ, לֹא יוּכַל לַעֲמֹד הַבַּיִת הַהוּא. 26 וְאִם הַשָֹטָן הִתְקוֹמֵם נֶגֶד עַצְמוֹ וְהִתְפַּלֵּג, כִּי אָז אֵינוֹ יָכוֹל לַעֲמֹד וְהִגִּיעַ אֶל קִצּוֹ. 27 לֹא יוּכַל אִישׁ לְהִכָּנֵס לְבֵיתוֹ שֶׁל גִּבּוֹר וְלָבֹז אֶת כֵּלָיו אִם לֹא יִכְפֹּת תְּחִלָּה אֶת הַגִּבּוֹר; אַחַר כָּךְ יָבֹז אֶת בֵּיתוֹ. 28 אָמֵן אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם, כָּל הַחֲטָאִים יִסָּלְחוּ לִבְנֵי הָאָדָם, וְכֵן גַּם כָּל הַגִּדּוּפִים אֲשֶׁר יְגַדְּפוּ, 29 אַךְ הַמְגַדֵּף אֶת רוּחַ הַקֹּדֶשׁ אֵין לוֹ סְלִיחָה לְעוֹלָם כִּי אָשֵׁם הוּא בְּחֵטְא עוֹלָם”, 30 זֹאת מִפְּנֵי שֶׁאָמְרוּ “רוּחַ טְמֵאָה בּוֹ.” 31 אִמּוֹ וְאֶחָיו בָּאוּ. הֵם עָמְדוּ בַּחוּץ וְשָׁלְחוּ לִקְרֹא לוֹ. 32 אוֹתָהּ שָׁעָה יָשְׁבוּ סְבִיבוֹ הֲמוֹן עַם וְהֵם אָמְרוּ לוֹ: “הִנֵּה אִמְּךָ וְאַחֶיךָ וְאַחְיוֹתֶיךָ בַּחוּץ. הֵם מְבַקְשִׁים אוֹתְךָ.”
33 עָנָה וְאָמַר לָהֶם: “מִי הֵם אִמִּי וְאַחַי?” 34 הוּא הִבִּיט כֹּה וָכֹה אֶל הַיּוֹשְׁבִים סְבִיבוֹ בַּמַּעְגָּל וְאָמַר: “הִנֵּה אִמִּי וְאַחַי! 35 כָּל הָעוֹשֶׂה אֶת רְצוֹן אֱלֹהִים הוּא אָחִי וַאֲחוֹתִי וְאִמִּי.”
[17/04/2023, 20:05:29] Itamar Ben David: הבשורה על-פי מרקוס פרק ג
1 *הוא נכנס שוב לבית הכנסת. היה שם איש שידו יבשה, 2 והם התבוננו בישוע לראות אם ירפא אותו בשבת, כדי שיוכלו להאשים אותו. 3 אמר אל האיש אשר ידו יבשה: “עמוד באמצע!” 4 פנה אליהם ושאל: “האם מותר להיטיב בשבת או לעשות רעה? להציל נפש או להרוג?” אך הם שתקו. 5 הביט בהם כה וכה בזעם, ברוב עצב על קושי לבבם, ואמר לאיש: “הושט את היד!” הוא הושיט אותה וידו שבה לאיתנה. 6 יצאו הפרושים ומיד טיכסו עליו עצה עם חסידי בית הורדוס – כיצד להכחיד אותו*
[17/04/2023, 20:05:30] Itamar Ben David: . 7 *ישוע הלך משם עם תלמידיו אל שפת הים והמון רב מן הגליל הלכו אחריו. 8 גם מיהודה, מירושלים, מאדום, מעבר הירדן ומסביבות צור וצידון באו אליו המון רב, כי שמעו את כל אשר עשה. 9 הוא אמר לתלמידיו שיכינו לו סירה פן ילחצהו ההמון, 10 כי ריפא רבים, ולכן נדחקו אליו כל החולים כדי לגעת בו. 11 והרוחות הטמאות כראותן אותו נפלו לפניו וצעקו: “אתה הוא בן-האלהים!” 12 אך הוא גער בהן בחזקה שלא תגלינה מי הוא. 13 ישוע עלה להר וקרא לאנשים שרצה בהם. הם באו אליו 14 והוא קבע שנים-עשר איש שיהיו איתו, שישלח אותם לבשר 15 ושתהיה להם סמכות לגרש את השדים. 16 הוא מנה את השנים-עשר: שמעון, אשר לו הוא נתן את השם כיפא; 17 יעקב בן זבדי ויוחנן אחי יעקב, אשר להם נתן את השם בני רגש, שפרושו בני רעם; 18 אנדרי, פיליפוס, בר-תלמי, מתי, תיאמא, יעקב בן חלפי, תדי, שמעון הקנאי 19 ויהודה איש קריות אשר גם הסגיר אותו*
[17/04/2023, 20:05:31] Itamar Ben David: . 20 *הם באו הביתה ושוב התאסף המון עם, עד כי לא יכלו אפילו לאכול את ארוחתם. 21 שמעו זאת קרוביו ויצאו לתפוס אותו, כי אמרו: “יצא מדעתו!” 22 והסופרים אשר ירדו מירושלים אמרו: “בעל-זבול בו ובעזרת שר השדים הוא מגרש את השדים.”23 קרא אותם אליו ודבר אליהם במשלים: “איך יכול השטן לגרש את השטן? 24 אם ממלכה מפולגת בתוך עצמה, אותה ממלכה אינה יכולה לעמוד. 25 ובית אם מפלג הוא בתוך עצמו, לא יוכל לעמד הבית ההוא. 26 ואם השטן התקומם נגד עצמו והתפלג, כי אז אינו יכול לעמוד והגיע אל קצו. 27 לא יוכל איש להיכנס לביתו של גיבור ולבוז את כליו אם לא יכפות תחלה את הגיבור; אחר כך יבוז את ביתו. 28 אמן אומר אני לכם, כל החטאים יסלחו לבני האדם, וכן גם כל הגדופים אשר יגדפו, 29 אך המגדף את רוח הקדש אין לו סליחה לעולם כי אשם הוא בחטא עולם”, 30 זאת מפני שאמרו “רוח טמאה בו*
[17/04/2023, 20:05:31] Itamar Ben David: .” 31 *אמו ואחיו באו. הם עמדו בחוץ ושלחו לקרא לו. 32 אותה שעה ישבו סביבו המון עם והם אמרו לו: “הנה אמך ואחיך ואחיותיך בחוץ. הם מבקשים אותך.” 33 ענה ואמר להם: “מי הם אמי ואחי?” 34 הוא הביט כה וכה אל היושבים סביבו במעגל ואמר: “הנה אמי ואחי! 35 כל העושה את רצון אלוהים הוא אחי ואחותי ואמי.”*
[18/04/2023, 8:04:43] Itamar Ben David: בוקר חדש ברית חדשה! מרקוס פרק ג. בנוהל הרגיל שאלות ותהיות עד 10, דיון פתוח מ 10 בבוקר עד 8 בערב.
[18/04/2023, 8:24:31] +972 55‑669‑3377: בוקר טוב. למה בפסוקים 11 -12 ישוע גוער ברוחות הטמאות?
למה שהבריות לא ידעו שהוא בן האלוהים?
אולי בעצם, כמו שכולם הם בעיניו אחיו, אחיותיו ואימהותיו כך הוא גם רואה בכל האנושות בנים ובנות של אלוהים?
אם ככה, למה לגעור ברוחות הטמאות? מה יקרה אם כולם ישמעו שאפילו הרוחות הטמאות מכירות אותו, מכירות בו ובכוח שלו ורואות בו בן האלוהים?
למה זה מפריע לו????
[18/04/2023, 8:30:45] Itamar Ben David: אני תוהה למה ישוע מחשיב את היד היבשה פיקוח נפש, לא שאני מזלזל בסבל של חולים. ואני גם תוהה למה הסופרים או הפרושים ראו בריפוי שלו עבירה, כי הוא לא רוקח שום דבר, שזו אחת הסיבות לאיסור. מוזר
[18/04/2023, 8:31:07] Itamar Ben David: אם יש מישהו שיודע להסביר מי ומה אלה חסידי בית הורדוס- תבוא עליו/ה הברכה
[18/04/2023, 8:34:18] Itamar Ben David: פסוק 10, האם אין משהו קצת אלילי/פטישיסטי בלרצות לגעת בישוע? כלומר אם הרפואה נובעת מאמונה, מספיק להם תיאורטית להאמין באלוהים. השאלה היא האם כל אלו שעוקבים אחריו כבר רואים בו אלוהים, ואז זה הגיוני מצד הפעולה שלהם אבל לא הגיוני מצד פשט הכתוב, או שהם לא אנשים מאמינים ולכן ישוע נתפס בעיניהם כמו איזה רופא אליל/מכשף/קוסם, משהו כזה.
[18/04/2023, 8:36:14] Sivan Jeret: ברשותכם אני מתייחס אל פסוק 6
* יצאו הפרושים ומיד טיכסו עליו עצה עם חסידי בית הורדוס – כיצד להכחיד אותו*
שאולי אפשר להבחין במצב הפוליטי הפנים יהודי בתקופת הבית שני ועל הכוח של הפרושים בתוך החברה היהודית של אותה תקופה
שחסידי בית הורדוס לדעתי הם אנשי השילטון
[18/04/2023, 8:36:24] Itamar Ben David: פסוק 21 מטורף לחלוטין. למה שבני משפחתו יחשבו שהוא יצא מדעתו? זה מנוגד לכל הבשורות האחרות בהן ברור לגמרי למשפחה שקיבלה התגלות ממלאכים שישוע הוא דמות מיוחדת למה שיחשבו שיצא מדעתו?
[18/04/2023, 8:36:44] +972 52‑367‑8469: בפסוקים 31-35 למה מוזכרות בחלק מהפסוקים אחיותיו ובחלק אין התייחסות אליהן?
[18/04/2023, 8:42:30] +972 52‑474‑7690: להבנתי, לפי היהדות, כל ריפוי שאיננו פיקוח נפש אסור בשבת. יתכן שישוע רואה בריפוי סבל וכאב דרגה של פיקוח נפש.
[18/04/2023, 8:55:05] +972 54‑451‑8589: “חסידי בית הורדוס” מזוהים כפלג של יהודים הלניסטים שמוזכרים בברית החדשה מספר פעמים בברית החדשה גם תחת השם הורדוס עצמו (מרקוס 3:6; 12:13, לוקאס 13:31-32, מעשי השליחים 4:27) , והם מוצגים כעוינים מאוד את ישוע. יש פרשנים האומרים כי היו אלה אנשי חצרו של הורדוס אנטיפס, אחרים טוענים כי היו אלה מפלגה פוליטית נפרדת מן הצדוקים והפרושים, ושהעריצו את דמותו ומורשתו של הורדוס הגדול. הם שאפו להחזיר לכס שלטון יהודה בן לשושלת הורדוס.
[18/04/2023, 9:28:25] +972 52‑474‑7690: קודם כל תודה.
אפשר הפנייה למקור?
[18/04/2023, 9:39:09] +972 54‑451‑8589: image omitted
[18/04/2023, 9:55:55] +972 52‑470‑9055: This message was deleted by admin Itamar Ben David.
[18/04/2023, 10:06:31] +972 50‑696‑2239: +972 50‑696‑2239 left
[18/04/2023, 10:13:41] +972 52‑474‑7690: פסוקים 24-26 מצוטטים המון בתרבות ובתרבות הפופולרית.
בהקשר האקטואלי נשאר רק לקוות שישראל לא מפולגת כמו שהתקשורת מציגה לנו.
לקראת סוף ימי בית שני הפילוג ביהודה הוא לדעתי, חמור וקשה בסדרי גודל יותר מזה של היום. בימי ישוע זו עדיין ממלכה וסלית אבל זמן קצר אחרי זה המצב בארץ קשה כ”כ שרומא ממנה נציבים. ברמת הפילוג שהייתה אז בין היהודים, ממלכה עצמאית הייתה מתפרקת מיד.
[18/04/2023, 10:27:04] +972 52‑441‑6940: This message was deleted by admin Itamar Ben David.
[18/04/2023, 10:47:44] +972 52‑474‑7690: This message was deleted by admin Itamar Ben David.
[18/04/2023, 10:50:49] +972 54‑525‑2260: שלום חורחה!
ישוע מעולם לא אמר ליהודי שהוא המשיח, הוא אמר את זה רק לאישה השומרונית. יש לכך סיבה פוליטית, אבל מאחורי הסיבה הפוליטית יש סיבה רוחנית. הסיבה הפוליטית: אם האנשים יכריזו עליו כמשיח, הרומאים יצלבו אותו טרם זמנו, והוא חייב להספיק לעשות את המשימה לשמה נשלח לעולם הזה. אבל הסיבה הרוחנית היא
ישוע מסתיר את פניו. כמו שמשה שם מסווה על פניו כדי שעם ישראל לא יראה את הכבוד שיוצא מפניו, כך גם הנביא כמשה, המשיח, שם מסווה בפניו. שימו לב שאפילו תלמידיו לא יודעים שהוא המשיח אלא רק שמעון כיפא מקבל על זה התגלות על טבעית. כשהוא הקים לתחיה את ביתו של יאיר הוא אמר להם לא לספר לאיש. השדים יודעים את זה ורוצים לחשוף את ישוע ולהרוס את התוכנית של אלוהים.
[18/04/2023, 10:54:24] Sivan Jeret: גם הנביא מחמד מתואר באומנות האסלאמית שהפנים שלו מוסתרות ובמקרים רבים הילה של אש שיוצאת ממנו כי על פי המסופר הוא ראה את הפנים של האל
[18/04/2023, 10:59:24] +972 54‑525‑2260: את ההתגלות מהמלאך קיבלו רק מרים ויוסף וזהו, שאר בני המשפיה לא קיבלו התגלות כזאת, אפילו לא האחים הקטנים של ישוע (הוא הבכור) החשיבו אותו למטורף. כתוב פעמיים שמרים שמרה את הדברים האלה בליבה (לוקס ב’ פסוק 19 ופסוק 51)
[18/04/2023, 12:08:07] Shira Harpaz Pomeranz: פסוק 29, גידוף רוח הקודש, הוא פסוק קשה להבנה. שמעתי לא מעט הסברים ומעניין אותי האם מישהו מכיר הסבר טוב?
[18/04/2023, 12:35:49] +972 52‑233‑6040: שמעתי שאם הריפוי מילולי בלבד זה לא נחשב מלאכה.
[18/04/2023, 13:00:26] +972 52‑652‑2523: This message was deleted by admin Itamar Ben David.
[18/04/2023, 13:11:29] +972 52‑526‑4166: +972 52‑526‑4166 left
[18/04/2023, 13:09:28] +44 7981 206274: מדוע דווקא הנגועים ברוח הטמאה (השטן) הם שמזהים וצועקים את היותו בן האלוהים בפרק הנוכחי ובאחרים זה חוזר על עצמו ובפרק הראשון במיוחד שזו הפעם הראשונה בכלל. מה המסר והפרוש.
[18/04/2023, 13:15:22] Shira Harpaz Pomeranz: הברית החדשה מציעה שיש עולם רוחני. בעולם הרוחני מתנהלים דברים שהם לא תמיד גלויים בעולם הזה אבל לעיתים יש להם השפעה עליו. יישויות רוחנויות מזהות יכולות להיות מאלהים ויכולות להיות כוחות רשע. הן עדיין מזהות דברים ואחת את השניה באופן אחר מהאופן בו אנחנו מזהים.
[18/04/2023, 13:16:17] +972 52‑652‑2523: התפישה היא שיש מלחמה בין הטומאה הוא השטן לטהרה שהיא ישוע/אלהים
[18/04/2023, 13:30:23] Itamar Ben David: זה לא מה שההלכה אומרת אבל ייתכן וזו פשוט הפרשנות של ישוע.
[18/04/2023, 13:31:02] Itamar Ben David: דולי יש לך איזו המלצת קריאה בנושא?
[18/04/2023, 13:33:08] +972 54‑451‑8589: “The historical Jesus and the Historical Herodians” in *Journal of Biblical literature*
[18/04/2023, 13:33:51] +972 54‑451‑8589: Vol.119,(2000), pp740-746
[18/04/2023, 13:34:21] Itamar Ben David: משה הסתיר את פניו לאחר התגלות לאומית. כאן ישוע מסתיר את פניו ללא התגלות קולקטיבית ובקושי התגלות פרטית.
[18/04/2023, 13:36:02] Itamar Ben David: פסוק 31 אומר שאמא שלו שם.
[18/04/2023, 13:37:29] Itamar Ben David: נכון. יש חשש מלאכה במרקחות מסוימות שבהן חלק מההכנה כרוכה בטחינה של צמחים וזה אסור בשבת. בתור גדר/סייג- אסרו הרבנים עוד כל מיני רפואות. לכן שאלתי קודם מה מפריע לסופרים/פרושים אם הוא מרפא ללא מלאכה כזו. מוזר
[18/04/2023, 13:40:17] Itamar Ben David: חברים הקבוצה הזו מיועדת ללימוד ברית חדשה ולא לאקטואליה. תודה
[18/04/2023, 13:45:56] +972 50‑696‑5678: This message was deleted by admin Itamar Ben David.
[18/04/2023, 13:53:03] +972 52‑441‑6940: אני חדשה בקבוצה. ואני לא מבינה מדוע אסור לומר שהפסוקים 24-26 מאד אקטואלים. או שהדיון כאן חייב להיות רק דיון אינטלקטואלי יבש במונחים נוצריים ובמקורות תנכיים?
[18/04/2023, 14:04:51] +972 52‑652‑2523: This message was deleted by admin Itamar Ben David.
[18/04/2023, 14:38:19] +972 52‑638‑4299: .שם הקבוצה
ברית חדשה!!
לא אקטואליה
והדיונים פה נצרות…
[18/04/2023, 14:46:04] +972 54‑525‑2260: א’ אמא שלו באה אחר כך
ב’ שוב, היא שמרה את הדברים בליבה. אני לא בטוח שהיא הבינה 100% מה זה אומר שהוא בן אלוהים אבל היא מבינה שמשהו מיוחד בו, זה לא אומר שהיא סיפרה לאחרים מה מיוחד בו וגם לא כתוב שהיא בעצמה חשבה שהוא יצא מדעתו.
[18/04/2023, 14:47:29] +972 52‑652‑2523: מתייחסים לדברי ישוע עצמו לגבי תקופתו הסוערת
[18/04/2023, 14:49:43] +972 50‑627‑2515: This message was deleted by admin Itamar Ben David.
[18/04/2023, 14:51:15] +972 52‑341‑3203: This message was deleted by admin Itamar Ben David.
[18/04/2023, 15:02:37] +972 54‑525‑2260: This message was deleted.
[18/04/2023, 15:03:46] +972 54‑525‑2260: This message was deleted.
[18/04/2023, 15:07:23] +972 54‑525‑2260: כדי לענות לך אני אעתיק תגובה שהגבתי לפני חודש בערך והוסיף משהו נוסף בסוף:
נָבִיא מִקִּרְבְּךָ מֵאַחֶיךָ כָּמֹנִי, יָקִים לְךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ אֵלָיו תִּשְׁמָעוּן׃ 16 כְּכֹל אֲשֶׁר־שָׁאַלְתָּ מֵעִם יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בְּחֹרֵב, בְּיוֹם הַקָּהָל לֵאמֹר לֹא אֹסֵף, לִשְׁמֹעַ אֶת־קוֹל יְהוָה אֱלֹהָי, וְאֶת־הָאֵשׁ הַגְּדֹלָה הַזֹּאת לֹא־אֶרְאֶה עוֹד וְלֹא אָמוּת׃ 17 וַיֹּאמֶר יְהוָה אֵלָי הֵיטִיבוּ אֲשֶׁר דִּבֵּרוּ׃ 18 נָבִיא אָקִים לָהֶם מִקֶּרֶב אֲחֵיהֶם כָּמוֹךָ וְנָתַתִּי דְבָרַי בְּפִיו, וְדִבֶּר אֲלֵיהֶם, אֵת כָּל־אֲשֶׁר אֲצַוֶּנּוּ׃ 19 וְהָיָה, הָאִישׁ אֲשֶׁר לֹא־יִשְׁמַע אֶל־דְּבָרַי, אֲשֶׁר יְדַבֵּר בִּשְׁמִי אָנֹכִי אֶדְרֹשׁ מֵעִמּוֹ
אלוהים מדבר למשה ואומר לו שיום אחד הוא ישלח נביא כמו משה. וחובה על עם ישראל לשמוע בקולו ומי שלא ישמע, ישפט בחומרה.
צריך להבין 2 נקודות לגבי הפסוקים האלה:
1. לא מדובר בנביא רגיל, לא ישעיהו, לא זכריה ואפילו לא כמו אליהו או אלישע. מדובר במישהו כמו משה: גואל, נותן תורה, כורת ברית, מדבר עם אלוהים פנים אל פנים.
2. יהיה רק הבדל אחד מהותי בין משה לבין אותו נביא אשר אלוהים ישלח בעתיד:
כאשר אלוהים דיבר אל העם בקולו שלו, העם פחד פחד מוות וביקש ממשה – בבקשה, תגיד לאלוהים להפסיק לדבר אלינו, אנחנו מפחדים, תדבר אתה במקומו!
אלוהים שמע לקול העם, והפסיק לדבר. ולכן הוא אומר: בפעם הבאה שיבוא נביא בסדר גודל כמו משה, הוא לא ידבר מהשמיים, לא יהיה אש וקולות, כי הוא אומר: וַיֹּאמֶר יְהוָה אֵלָי הֵיטִיבוּ אֲשֶׁר דִּבֵּרוּ. אז מה כן יהיה? הוא פשוט ידבר אליכם ואתן תהיה חייבים לשמוע אליו.
מה זאת אומר? מה בדיוק מיוחד בזה?
הו, טוב ששאלתם. מה המטרה בלהתגלות מול כל העם ולדבר מהשמיים? – המטרה זה שיאמינו
שמשה לא סתם ממציא דברים, אלא אלוהים עומד מאחורי דבריו של משה. אבל מה קורה בפועל, האם ההתגלות עזרה?
התשובה היא לא. העם לא האמין, אלא המשיך בחטאיו, כפי שכתוב: וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל־מֹשֶׁה, עַד־אָנָה יְנַאֲצֻנִי הָעָם הַזֶּה וְעַד־אָנָה לֹא־יַאֲמִינוּ בִי, בְּכֹל הָאֹתוֹת, אֲשֶׁר עָשִׂיתִי בְּקִרְבּוֹ? (במדבר י”ד 11)
ההתגלות העל טבעית לא באמת תשנה את לב האבן של עם ישראל, הם עם קשה עורף, ולכן, בשביל מה שאלוהים שוב יחזור על מעמד הר סיני בהתגלות המונית? כדי שעוד פעם לא יאמינו לו? שעוד פעם יפלו לחטא מיד אחרי כריתת הברית? על כן, אלוהים מחליט לא לעשות התגלות המונית, אלא לשלוח את “משה השני” ולמשוך אליו את אלה אשר כבר מראש יאמינו לו. אמנם עוד לא הגענו לשם, אבל אקדים ואצטט את הפסוק שאנחנו אמורים לקרוא ביום שלישי הקרוב:
10 נִגְּשׁוּ הַתַּלְמִידִים וְשָׁאֲלוּ: “מַדּוּעַ אַתָּה מְדַבֵּר אֲלֵיהֶם בִּמְשָׁלִים?” 11 הֵשִׁיב וְאָמַר: “מִפְּנֵי שֶׁלָּכֶם נִתַּן לָדַעַת אֶת סוֹדוֹת מַלְכוּת הַשָּׁמַיִם, אַךְ לָהֶם לֹא נִתַּן. 12 כִּי מִי שֶׁיֵּשׁ לוֹ נָתוֹן יִנָּתֵן לוֹ וְשֶׁפַע יִהְיֶה לוֹ, אַךְ מִי שֶׁאֵין לוֹ, גַּם מַה שֶּׁיֵּשׁ לוֹ יִלָּקַח מִמֶּנּוּ. 13 לָכֵן בִּמְשָׁלִים אֲנִי מְדַבֵּר אֲלֵיהֶם, כִּי בִּרְאוֹתָם אֵינָם רוֹאִים וּבְשָׁמְעָם אֵינָם שׁוֹמְעִים אַף אֵינָם מְבִינִים. 14 וּמִתְקַיֶּמֶת בָּהֶם נְבוּאַת יְשַׁעְיָהוּ לֵאמֹר: ‘שִׁמְעוּ שָׁמוֹעַ וְאַל־תָּבִינוּ וּרְאוּ רָאוֹ וְאַל־תֵּדָעוּ. 15 הַשְׁמֵן לֵב־הָעָם הַזֶּה וְאָזְנָיו הַכְבֵּד וְעֵינָיו הָשַׁע, פֶּן־יִרְאֶה בְעֵינָיו וּבְאָזְנָיו יִשְׁמָע וּלְבָבוֹ יָבִין, וְשָׁב וְרָפָא לוֹ.’ (מתי י”ג)
הוסיף ואומר:
גם למשה לא האמינו, על כן הוא היה צריך להציג אותות ומופתים כמו המטה שהופך לנחש והיד שהופכת למצורעת. ועם כל האותות והמופתים הם שוב לא האמינו גם אחרי שיצאו ממצרים.
בניגוד למשה שהגיע מתוקף הבטחה של אלוהים לאברהם, ישוע המשיח מגיע לא רק מתקוף איזה נבואה של אב קדמון שהשתמרה כניראה רק מפה לאוזן עד ימיו של משה. ישוע מגיע מתוקף נבואותיהם של כל נביאי התנ”ך ממשה ועד אחרון הנביאים, מלאכי כניראה. כולם מתארים בפיסות מידע מי הוא המשיח, מתי יבוא כמו דניאל, מה יעשה. כשיוחנן שולח את תלמידיו לשאול את ישוע אם הוא המשיח או שנחכה לאחר, ישוע לא עונה לו – אני המשיח. הוא אומר: “עִוְרִים רֹאִים וּפִסְחִים מְהַלְּכִים מְצֹרָעִים מְטֹהָרִים וְחֵרְשִׁים שׁוֹמְעִים וּמֵתִים קָמִים וַעֲנִיִּים מִתְבַּשְׁרִים׃ 6 וְאַשְׁרֵי הָאִישׁ אֲשֶׁר לֹא־יִכָּשֵׁל בִּי” מתי י”א.
ישוע בעצם אומר ליוחנן, אל תסמוך על מילים אלא תיראה בעצמך כיצד מתגשמות נבואות הנביאים:
4 אִמְרוּ לְנִמְהֲרֵי־לֵב, חִזְקוּ אַל־תִּירָאוּ הִנֵּה אֱלֹהֵיכֶם נָקָם יָבוֹא, גְּמוּל אֱלֹהִים, הוּא יָבוֹא וְיֹשַׁעֲכֶם׃ 5 אָז תִּפָּקַחְנָה עֵינֵי עִוְרִים וְאָזְנֵי חֵרְשִׁים תִּפָּתַחְנָה׃ 6 אָז יְדַלֵּג כָּאַיָּל פִּסֵּחַ, וְתָרֹן לְשׁוֹן אִלֵּם כִּי־נִבְקְעוּ בַמִּדְבָּר מַיִם, וּנְחָלִים בָּעֲרָבָה
כלומר, ההכרה בישוע לא צריכה לבוא מכך שהוא מצהיר את משיחיותו, אלא מתוקף התגשמות הנבואות, זה צריך להיות ברור מאליו שהוא המשיח.
[18/04/2023, 15:13:20] Itamar Ben David: למה יבש? נראה לי די מעניין פה. אני לא אובייקטיבי. המטרה זה חברותא המונית על הברית החדשה
[18/04/2023, 15:16:35] +972 50‑476‑0554: לא מעוניינים בפוליטיקה בשלב זה
[18/04/2023, 15:16:38] Itamar Ben David: תשמע הביטוי ״יצא מדעתו״ אומר שהם חשבו שהוא ישתגע. מה זה אומר אמא שלי באה אחר כך, אני לא יודע, לא מוציא מכלל אפשרות שהיא לא הייתה באותו זמן עם האחים, אבל זה נשמע לי טיעון קצת חלש. מה זאת אומרת לא הבינה – מלאכים נגלים אליה ואל בעלה. זה לא דבר קטן. אמא של שמשון קיבלה שתי התגלויות ממלאכים והוראות לגבי התספורת שלו והתזונה שלו. אני די בטוח שהיא הבינה שגדל אצלה משהו מיוחד. אמנם ההורים לא היו מרוצים מכל הרומנים שלו עם נשים פלשתיות, אבל עדיין הם זורמים איתו. בטח לא חשבו שהוא השתגע.
[18/04/2023, 15:19:43] +972 50‑627‑2515: +972 50‑627‑2515 left
[18/04/2023, 15:19:27] Itamar Ben David: לגבי 1- ממש לא מסכים, מדובר בנביא רגיל לגמרי- היו לפי המסורת 1.2 מליון נביאים בישראל מסכת מגילה יד: ״הרבה נביאים עמדו להם לישראל כפלים כיוצאי מצרים אלא נבואה שהוצרכה לדורות נכתבה ושלא הוצרכה לא נכתבה״.
[18/04/2023, 15:27:29] Itamar Ben David: לגבי 2 בשמות כ׳ כתוב: יד וְכָל־הָעָם֩ רֹאִ֨ים אֶת־הַקּוֹלֹ֜ת וְאֶת־הַלַּפִּידִ֗ם וְאֵת֙ ק֣וֹל הַשֹּׁפָ֔ר וְאֶת־הָהָ֖ר עָשֵׁ֑ן וַיַּ֤רְא הָעָם֙ וַיָּנֻ֔עוּ וַיַּֽעַמְד֖וּ מֵֽרָחֹֽק׃ טו וַיֹּֽאמְרוּ֙ אֶל־מֹשֶׁ֔ה דַּבֵּר־אַתָּ֥ה עִמָּ֖נוּ וְנִשְׁמָ֑עָה וְאַל־יְדַבֵּ֥ר עִמָּ֛נוּ אֱלֹהִ֖ים פֶּן־נָמֽוּת׃ טז וַיֹּ֨אמֶר מֹשֶׁ֣ה אֶל־הָעָם֮ אַל־תִּירָאוּ֒ כִּ֗י לְבַֽעֲבוּר֙ נַסּ֣וֹת אֶתְכֶ֔ם בָּ֖א הָֽאֱלֹהִ֑ים וּבַֽעֲב֗וּר תִּֽהְיֶ֧ה יִרְאָת֛וֹ עַל־פְּנֵיכֶ֖ם לְבִלְתִּ֥י תֶֽחֱטָֽאוּ׃ יז וַיַּֽעֲמֹ֥ד הָעָ֖ם מֵֽרָחֹ֑ק וּמֹשֶׁה֙ נִגַּ֣שׁ אֶל־הָֽעֲרָפֶ֔ל אֲשֶׁר־שָׁ֖ם הָֽאֱלֹהִֽים׃ הסיבה שהעם לא רוצה לראות את אלוהים היא מחשש שמי שרואה את אלוהים ימות (״לא יראני האדם וחי״ או בשופטים – מות נמות כי אלוהים ראינו״) זה לא מפחד אלא דווקא מאמונה שהאדם לא יכול לראות את אלוהים ולהשיג את מלוא גודלו
[18/04/2023, 15:30:50] Itamar Ben David: הערה כללית לגבי החלק האחרון שכתבת, עם ישראל במצריים היה עובד עבודה זרה, ספוג בטומאת מצריים (המלאכים אפילו מתלוננים בפני אלוהים למה עם ישראל ניצל בים סוף והמצרים טבעו- שכן שניהם עובדי עבודה זרה). ספירת העומר שאנחנו אומרים עכשיו זה בדיוק חלק מהתהליך של היציאה מטומאת מצריים. להגיע ממצב של עובדי עבודה זרה, עם כל הקוסמות והכישוף של מצריים הקדומה למדרגת הר סיני זה לא דבר קל.
[18/04/2023, 15:34:14] +972 54‑525‑2260: כשאמרתי שהיא לא מבינה ב-100% אני מתכוון שאני לא בטוח שהיא מבינה שמדובר באלוהים שלבש בשר. ברור שהיא מבינה שהוא מיוחד. היא הייתה צריכה להיות זאת שאומרת “קנית איש את ה'”
[18/04/2023, 15:34:26] +972 52‑474‑7690: ההלכה התחילה להכתב בשנת 200.
[18/04/2023, 15:38:15] Itamar Ben David: לגבי סעיף 4 אם אתה כבר מצטט את פרק ל״ה בישעיהו, במי אלוהים נוקם (פסוק 4) ומאוחר יותר באותו פרק פסוק י׳: וּפְדוּיֵי יְהוָה יְשֻׁבוּן, וּבָאוּ צִיּוֹן בְּרִנָּה, וְשִׂמְחַת עוֹלָם, עַל-רֹאשָׁם; שָׂשׂוֹן וְשִׂמְחָה יַשִּׂיגוּ, וְנָסוּ יָגוֹן וַאֲנָחָה. כלומר אלוהים נוקם באויבי ישראל ומחזיר את הגולים לציון. כלומר הנס כשלעצמו אינו שלם ללא שיבת ציון.
[18/04/2023, 15:39:03] Itamar Ben David: אז מה, מדובר במסורת בעל פה
[18/04/2023, 15:43:26] +972 54‑525‑2260: אין לי בעיה עם מסורת, מי יתן וכל ישראל היו נביאים, מה שמתגשם בגאולה כאשר כל אדם מקבל את רוח הקודש כפי שכתב ביואל פרק ג’ ושפכתי את רוחי על כל בשר… אבל משה מדבר על נביא ספציפי שיבוא ויהיה כמו משה אבל בניגוד לקולות והאש הגדולה הוא רק ידבר. התורה עצמה אומרת: וְלֹא-קָם נָבִיא עוֹד בְּיִשְׂרָאֵל, כְּמֹשֶׁה, אֲשֶׁר יְדָעוֹ יְהוָה, פָּנִים אֶל-פָּנִים. (דברים ל”ד 10) כלומר, התורה מייחד את משה לנביא ייחודי, על כן, לא יכול להיות שכשאלוהים אומר למשה שהוא הולך להקים “נביא כמוך” הכוונה לסתם נביא.
[18/04/2023, 15:45:49] +972 54‑451‑8589: כמובן שהיא יודעת טוב מכולם ולפני כולם . והעובדה שרק בלוקס יש תאור של הבשורה למרים – אולי יוצרת את הבלבול והערפל – אבל המלאך גבריאל המבשר מסביר בדיוק מה טיבו של העובר שעתיד לשאת שני טבעים, אנושי ואלוהי כאחד : 26 בַּחֹדֶשׁ הַשִּׁשִּׁי נִשְׁלַח הַמַּלְאָךְ גַּבְרִיאֵל מֵאֵת הָאֱלֹהִים לְעִיר בַּגָּלִיל, אֲשֶׁר שְׁמָהּ נָצְרַת, 27 אֶל בְּתוּלָה מְאֹרֶסֶת לְאִישׁ מִבֵּית דָּוִד וּשְׁמוֹ יוֹסֵף, וְשֵׁם הַבְּתוּלָה מִרְיָם.
28 בְּהִכָּנְסוֹ לְחַדְרָהּ אָמַר הַמַּלְאָךְ, “שִׂמְחִי, בְּרוּכַת הַחֶסֶד. יהוה עִמָּךְ”. 29 הִיא נִדְהֲמָה לְשֵׁמַע הַדָּבָר וְחָשְׁבָה בְּלִבָּהּ מַה טִּיבָהּ שֶׁל הַבְּרָכָה הַזֹּאת.
30 אָמַר לָהּ הַמַּלְאָךְ, “אַל תִּפְחֲדִי, מִרְיָם, כִּי מָצָאת חֵן לִפְנֵי אֱלֹהִים. 31 הִנֵּה תַּהֲרִי וְתֵלְדִי בֵּן, וְתִקְרְאִי שְׁמוֹ יֵשׁוּעַ. 32 הוּא גָּדוֹל יִהְיֶה וּבֶן־עֶלְיוֹן יִקָּרֵא, וַיהוה אֱלֹהִים יִתֵּן לוֹ אֶת כִּסֵּא דָּוִד אָבִיו; 33 וְיִמְלֹךְ עַל בֵּית יַעֲקֹב לְעוֹלָם וְאֵין קֵץ לְמַלְכוּתוֹ.”
34 אָמְרָה מִרְיָם אֶל הַמַּלְאָךְ, “אֵיךְ יִהְיֶה הַדָּבָר הַזֶּה, הֲרֵי אֵינֶנִּי יוֹדַעַת אִישׁ?”
35 הֵשִׁיב הַמַּלְאָךְ וְאָמַר: “רוּחַ הַקֹּדֶשׁ תָּבוֹא עָלַיִךְ וּגְבוּרַת עֶלְיוֹן תָּצֵל עָלַיִךְ. לָכֵן קָדוֹשׁ יִקָּרֵא הַיִּלוֹד, בֶּן־אֱלֹהִים. 36 וְהִנֵּה אֱלִישֶׁבַע קְרוֹבָתֵךְ גַּם הִיא הָרְתָה בֵּן בְּזִקְנָתָהּ, וְזֹאת שֶׁקָּרְאוּ לָהּ עֲקָרָה הָרָה זֶה הַחֹדֶשׁ הַשִּׁשִּׁי, 37 כִּי לֹא יִפָּלֵא מֵאֱלֹהִים כָּל דָּבָר.”
[18/04/2023, 15:45:51] +972 52‑474‑7690: 170 שנה לפני בעיניים של קהל שאין לנו מושג מה חשב בסוגיה
[18/04/2023, 15:48:01] +972 52‑368‑9613: הטיעון קצת בעייתי.
אם לוקחים את התיאור בבשורה כלשונו מרכוס ולוקס) הרי שהיא יודעת היטב שהיא הרה לאלוהים. אם יש אדם או אישה אחת שיודעת מי הוא ישוע- זו אימו. לא סביר שתחשוב שהוא יצא מדעתו. אלא אם כן …
[18/04/2023, 15:48:27] Itamar Ben David: אני מאמין ברצף של התורה שבעל פה אבל כמובן אין בעיה אם אתה פחות מתחבר.
[18/04/2023, 15:57:57] +972 50‑852‑9895: +972 50‑852‑9895 left
[18/04/2023, 15:53:40] Itamar Ben David: הציטוט שהבאת קודם מתוך דברים י״ז מביא כמה פסוקים מעניינים בהקשר שהצעת: נָבִ֨יא מִקִּרְבְּךָ֤ מֵֽאַחֶ֨יךָ֙ כָּמֹ֔נִי יָקִ֥ים לְךָ֖ יְהוָ֣ה אֱלֹהֶ֑יךָ אֵלָ֖יו תִּשְׁמָעֽוּן׃ כלומר יקום נביא כמשה. האמת שזה מסבך את המצב של ישוע כי זה שם אותו במעמד של נביא בשר ודם ולא בן אלוהים. פסוק י״ח: נָבִ֨יא אָקִ֥ים לָהֶ֛ם מִקֶּ֥רֶב אֲחֵיהֶ֖ם כָּמ֑וֹךָ וְנָֽתַתִּ֤י דְבָרַי֙ בְּפִ֔יו וְדִבֶּ֣ר אֲלֵיהֶ֔ם אֵ֖ת כָּל־אֲשֶׁ֥ר אֲצַוֶּֽנּוּ׃ כלומר אלוהים מצוה את אותו נביא. שוב- נגיד שמדובר רק על דמות ספציפית אחת ולא על נביאים ברבים- שוב זה מסבך את ישוע כי הוא לא מדבר מדעתו אלא בסמכות האב בלבד מה שלא מקנה לו מעמד של בן אלוהים, אלא של נביא רגיל. פסוק כ׳ אומר אַ֣ךְ הַנָּבִ֡יא אֲשֶׁ֣ר יָזִיד֩ לְדַבֵּ֨ר דָּבָ֜ר בִּשְׁמִ֗י אֵ֣ת אֲשֶׁ֤ר לֹֽא־צִוִּיתִיו֙ לְדַבֵּ֔ר וַֽאֲשֶׁ֣ר יְדַבֵּ֔ר בְּשֵׁ֖ם אֱלֹהִ֣ים אֲחֵרִ֑ים וּמֵ֖ת הַנָּבִ֥יא הַהֽוּא׃ כלומר החשדנות של הסופרים והפרושים יכולה להיות מובנת כי המצב של עם ישראל- מפוזר וללא ריבונות פוליטית – אינו משקף את העידן המשיחי.
[18/04/2023, 15:53:45] +972 54‑525‑2260: אוקיי, לא אמרתי שהיא לא יודעת מי הוא, אמרתי שהיא כניראה לא מבינה ב-100%. הטקסט אומר בדיוק מה היא חושבת:
אַךְ מִרְיָם שָׁמְרָה אֶת הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה וְשָׁקְלָה אוֹתָם בְּלִבָּהּ (לוקס ב’ 18)
מה זה אומר שהיא שקלה אותם בליבה? שהיא אולי מבינה אבל זה גדול עליה. היא לא מעכלת. ולכן היא גם לא מספרת לאף אחד. ושוב, לא אמרתי שאמא שלו חושבת שהוא יצא מדעתו, זה לא כתוב, רק שהאחים שלו שלא מכירים כניראה את ההתגלות להוריו חושבים שיצא מדעתו.
[18/04/2023, 16:00:31] +972 54‑525‑2260: על פי תפיסת הברית החדשה ישוע הוא 100% אלוהים שהפך ל100% אדם, הוא לא חצי וחצי והוא לא רק זה או רק זה. כלומר, כאדם, הוא אדם ולכן גם דניאל קורא לו “בר אנש”. אז אני לא רואה בעיה בעיניין הזה.
ישוע בעצמו חוזר ואומר בבשורה על פי יוחנן:
“כִּי לֹא יָרַדְתִּי מִן־הַשָּׁמַיִם לַעֲשׂוֹת רְצוֹנִי כִּי אִם־רְצוֹן שֹׁלְחִי׃ 39 וְזֶה רְצוֹן הָאָב אֲשֶׁר שְׁלָחָנִי אֲשֶׁר כָּל־הַנִּתָּן לִי לֹא־יֹאבַד לִי כִּי אִם־אֲקִימֶנּוּ בַּיּוֹם הָאַחֲרוֹן׃ 40 וְזֶה רְצוֹן שֹׁלְחִי אֲשֶׁר כָּל־הָרֹאֶה אֶת־הַבֵּן וּמַאֲמִין בּוֹ יִהְיוּ־לוֹ חַיֵּי עוֹלָם וַאֲנִי אֲקִימֶנּוּ בַּיּוֹם הָאַחֲרוֹן” (יוחנן ו’)
[18/04/2023, 16:01:16] Itamar Ben David: סטיבן אני מנסה רגע להיצמד לטקסט בפסוק 21 כתוב ״קרוביו״ ואחר כך בפסוק 31 מדובר על אמו ואחיו. האם היו בני דודים וכדומה לא יודע, לא ממש נשמע לי. אני חושב שהייתי תולה את כך העניין הזה בקדמות הבשורה של מרקוס, שהיא הרבה פחות בשלה ומדוקדקת מיוחנן, שם כל הסיפור הרבה יותר משוכלל ומפותח. אין לידת בתולין, אין סיפורי ילדות, יש טבילה וישר ניסים למיניהם.
[18/04/2023, 17:23:43] +972 50‑525‑3161: +972 50‑525‑3161 left
[18/04/2023, 18:41:02] +972 55‑669‑3377: אז ככה.
סטיבן. תודה על תשובתך.
אני שאלתי למה ישוע גוער ברוחות הטמאות, אלו שנפלו לפניו וצעקו “אתה הוא בן האלוהים”. ?
הוא גער בהן בחזקה שלא תגלינה מי הוא.
הרוחות הטמאות לא קראו לו משיח. הן קראו לו בן האלוהים.
אבל יותר מהדיוק לגבי המונח, משיח, מלך על ישראל, מושיע, ישוע או בן האלוהים,
חשוב לי לקבל תשובה על המשך שאלתי.
מדוע ישוע לא רוצה שיוודע לגבי הטבע המיוחד שלו לכולם? היכולת שלו לרפא.
???
זה מה שקשה לי להבין.
אני חושב ש. ..
אבל כל מה שאכתוב לא יועיל.
כי אין מחשבות. הכל מה ❤️
הישוע שיוצא לי מהטקסט הוא אחד שחי כבר 2000 שנה ולו רק בגלל שעדיין מדברים עליו.
הוא מסמל את האור. את הטוב שבאדם.
גם על הורדוס הרשע והמרושע מדברת אותה ברית חדשה וגם אנחנו מדברים עליו כבר 2000 שנה.
הוא כמובן מסמל את כל הרוע והרשעות שבעולם. הוא וצאציו.
אני לא מציג לתיירים את הורדוס כ”חכם”.
חכם הוא טוב בהכרח.
את הורדוס אני מציג כרשע בעל כוחות ויכולות גבוהות במיוחד.
אז מי שהצליח לראות את הרוחות של בני האדם, החיות והדומם, מי שיכל לחוות את העוצמה של הכוחות של הטוב האהבה והחמלה, הם כנראה האנשים שהאמינו לישוע והלכו איתו או אחריו או גם וגם. הוא בחר אותם. וזה היה רוב העם. עם מדוכא, מפולג ומסוכסך עם עצמו ועם העולם כולו כבר מאות שנים.
אז אני יכול לדמיין את ישוע גוער ברוחות כדי שהבשורה לא תופץ למי שלא צריך לקבל אותה ולשמור אותה לעניים והחולים. לאלו שבאמת צריכים אותה כמו המוכסים ואחוזי השדים. ולא אנשי הורדוס או אנשי הכהנים שינסו להשתמש באור השמיימי של ישוע למטרות רעות. שבמילא לא יצליחו כי אי אפשר לרצוח או לגנוב או לפגוע באמצעות אהבה.
בנוסף.
אני מתייחס לשימוש במונח “בן האלוהים” בצורה מעט שונה מהשימוש המוכר של הקשרו במשיח בן דוד גואל כל הרוחות והנפשות לנצח.
“כל העושה את רצון האלוהים הוא אחי ואחותי ואמי”, אומר ישוע בפסוק 35.
מכאן אני מסיק שאם ישוע בן האלוהים וכל מי שעושה את רצון האלוהים הוא אחיו אז חלק גדול מעם ישראל באותם ימים מקבלים מישוע בכבודו ובעצמו את הכינוי “בני האלוהים” גם אם הוא רק מרמז להם.
לא כולם. כמובן. אבל כל מי שעושה את רצון האלוהים. הם בני האלוהים. כך אני מבין את זה.
🙂